טראמפ פיטר את השר לענייני חיילים משוחררים ומינה את רופאו לתפקיד

ההדחה השבועית: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך לפטר את אנשיו, טראמפ הודיע ברשת החברתית כי החליט לפטר את השר לענייני חיילים משוחררים דיוויד שולקין, ולמנות במקומות את רופא הבית הלבן, אדמירל רוני ג'קסון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עוד הדחה בבית הלבן: נשיא ארצות הברית הודיע כי בכוונותו להחליף את השר הממונה על הטיפול בחיילים המשוחררים, דיוויד שולקין, ולמנות במקומות את רופא הבית הלבן, אדמירל רוני ג'קסון. טראמפ עשה זאת כרגיל באמצעות ציוץ בטוויטר וכתב "אני מודה לשולקין על השירות לארצנו עבור החיילים המשוחררים הנהדרים. אני שמח להודיע על כוונתי למנות את רוני ל. ג'קסון המכובד, רופאי, למזכיר החדש לענייני חיילים משוחררים".

שולקין, בן למשפחה יהודית משיקגו, הוא השר השני בממשל שמודח החודש, כאשר קדם לו שר החוץ, רקס טילרסון. ההדחה לא התקבלה בהפתעה, והיא עמדה באוויר מזה מספר שבועות. מוקדם יותר השבוע השיבו בבית הלבן על שאלה בנוגע לעתידו של השר בכך ש"בשלב זה אין הודעה בנוגע למינויים", מה שהגביר עוד יותר את הספקולציות כי שולקין מתקרב לסוף הכהונה שלו.

בחודש שעבר פרסם מבקר הפנים של המשרד הממשלתי האחראי על הטיפול בחיילים משוחררים דוח חריף נגד השר, ובו נכתב כי בקיץ שעבר, בעת נסיעת עבודה לאירופה, שולקין בילה חלק נכבד מהזמן באתרי תיירות, הורה לצוות שלו לעסוק בתכנון הטיולים שלו באותם אתרים ואף קיבל בחינם כרטיסים לאתרים בניגוד לנהלים. בנוסף, אשתו של שולקין הצטרפה אליו לנסיעה על חשבון המשרד. לאחר הדוח שילם שולקין את עלויות הנסיעה של אשתו.

המפוטר הטרי. דייוויד שולקין

בעקבות הדוח שולקין מצא עצמו מבודד בתוך המשרד שלו, כשלפי דיווחים שונים, אפילו צוות הדוברות של המשרד לא הסכים לסייע לו והוא נאלץ להגיב לטענות נגדו בעצמו. בתגובה לכך, אמר השר לעיתונאים כי יועצים פוליטיים שמונו לתפקידים במשרד חותרים תחתיו וזוממים להדיחו. אמירה זו לא התקבלה בעין יפה על ידי ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי.

נקודת מחלוקת משמעותית נוספת בין שולקין והנשיא הייתה השאלה עד כמה לאפשר לחיילים משוחררים הזקוקים לטיפול רפואי לקבל טיפול באמצעות ביטוח בריאות פרטי. טרם פרסום הדוח בעניין התנהלותו הכספית של שולקין, בין השניים שררו יחסים טובים, ובחודש יוני 2017 אף התבדח טראמפ כי לעולם לא ישתמש כלפיו באמרה "אתה מפוטר! לעולם לא תשמעו אותי משתמש במילים האלה כלפי דיוויד, זה בטוח", אמר אז.

שולקין מצטרף לשורה הארוכה של מודחי הבית הלבן, בהם מפוטרי החודש האחרון – מזכיר המדינה רקס טילרסון, היועץ לביטחון לאומי הגנרל ה.ר מקמאסטר, היועץ הכלכלי גארי קוהן ומנהלת מערך התקשורת הופ היקס.

מחליפו של שולקין, אדמירל רוני ג'קסון, כיהן כרופאו האישי של הנשיא טראמפ. הוא מונה לרופא הבית הלבן ב-2006 בזמן כהונתו של ג'ורג' בוש הבן ובשנת 2013 היה לרופא האישי של אובמה. הוא סיים את לימודי הרפואה שלו ב-1995 באוניברסיטת טקסס, והצטרף כרופא לחיל הים. מהבית הלבן נמסר כי ג'קסון יפרוש מהצבא לפני שימונה לשר.

שמו של ג'קסון הוזכר השנה בעקבות הצגת ממצאי הבדיקות השנתיות של הנשיא טראמפ. ג'קסון אמר לכלי התקשורת כי טראמפ נמצא במצב כללי מצוין וכינה אותו "חד מאוד". על אף התוצאות החיוביות, ג'קסון המליץ לנשיא להקפיד על דיאטה ולבצע תרגילים ספורטיביים.

השר החדש

לג'קסון, שעלה באופן חריג לדרגת אדמירל רק בשבוע שעבר, אין כל ניסיון בתפקיד ממשלתי – והדבר גרר תגובות נזעמות מצד הדמוקרטים. מנהיגת המיעוט ננסי פלוסי אמרה כי "חוסר הניסיון של ג'קסון הוא מדאיג", ואמרה כי חברי המפלגה יעקבו אחר התנהלותו של ג'קסון. "הדחתו של שולקין היא רק צעד נוסף בדרך להגשמת היעד של הנשיא – הפרטת המשרד לענייני חיילים משוחררים".

בעקבות שורת ההדחות האחרונות, טראמפ אמר כי הוא קרוב לגיבוש הקבינט שהוא מעווניין בו – מה שעורר את החשש לפיטורים נוספים שמתקרבים. גם המזכיר לענייני פנים ריאן זינקה ומנהל הסוכנות להגנת הסביבה סקוט פרוט נמצאים במרכז סערה בעניין הוצאות גבוהות בביקוריהם בחו"ל.

טראמפלנד: טילרסון פוטר, פומפאו מזכיר מדינה, הספל ראש הCIA • סקירה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture