Nati Shohat/Flash90

טראמפ: "ללמד את לקח השואה לדורות הבאים ולהיאבק באנטישמיות"

"הבה נמשיך ונתאחד בזיכרון של כל החיים החפים מפשע שאבדו בשואה, נביע כבוד לכל אלה שהשתתפו במרד גטו ורשה, ונזכור את כל הגיבורים שסיכנו את עצמם כדי להציל את שכניהם הנרדפים", כתב נשיא ארצות הברית בהודעה מיוחדת ליום השואה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב הלילה (חמישי) בהודעה לציון יום השואה כי "ביום זה אנחנו מתבוננים לאחור על אחת התקופות האפלות בהיסטוריה, ומכבדים את קורבנות הנאצים. השנה מצוין יום השנה ה-75 למרד גטו ורשה, שבו יהודים אמיצים נקטו בפעולות יוצאות מגדר הרגיל בהתנגדות לשלטון הנאצי".

טראמפ הוסיף כי "האכזריות של המשטר הנאצי, יחד עם הכישלון של מנהיגי המערב להתעמת עם הנאצים בשלב מוקדם, יצרה סביבה שעודדה ושלהבה את האנטישמיות. היא הביאה אנשים לנקוט פעולות לא אנושיות. הבה נמשיך ונתאחד בזיכרון של כל החיים החפים מפשע שאבדו בשואה, נביע כבוד לכל אלה שהשתתפו במרד גטו ורשה, ונזכור את כל הגיבורים שסיכנו את עצמם כדי להציל את שכניהם הנרדפים".

"האומץ שלהם מהווה עבורנו השראה לציין את כל מה שטוב בתקווה וכושר עמידה. האלטרואיזם שלהם מזכיר לנו את החשיבות של שימור השלום והאחדות, ואת החובה האזרחית שלנו לעולם לא לשתוק או להיות אדישים בהתמודדות עם הרשע", כתב הנשיא.

"יש לנו אחריות ללמד את לקח השואה גם לדורות הבאים, ויחד כאמריקנים, יש לנו את החובה המוסרית להיאבק באנטישמיות, להיאבק בשנאה, ולמנוע רצח עם. עלינו להבטיח שההיסטוריה של השואה תמיד תהיה תמיד רלוונטית ושאף אחד לא יסבול מטרגדיות שכאלה שוב".

היום צפוי לצאת לדרך בפעם ה-30 מצעד החיים ממחנה אושוויץ אל מחנה בירקנאו. מי שיוביל את המצעד בן שלושת הקילומטרים, ויעמוד בראש המשלחת הישראלית הוא הנשיא ראובן ריבלין. לצדו יצעד הרב ישראל מאיר לאו, שמלווה את המצעד מאז ראשיתו, ועמם יהיו צמרת הביטחון הישראלית – הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המוסד יוסי כהן.

יו"ר מצעד החיים ד"ר שמואל רוזנמן אמר כי "המצעד נוסד על ידי קבוצת אנשי חינוך מרחבי העולם שהבינו כבר אז כי הזמן עובד לרעתנו: ניצולי השואה מתמעטים והולכים, עדויות נרמסות ללא בושה וקולות גזעניים הולכים ומתעצמים. לכן, זו משימת הדור שלנו. ממאות בודדות שצעדו בראשית הדרך הגענו לעשרות אלפי בני נוער מכל העולם, המוכנים להעביר בקהילתם מסר אנושי חשוב – 'לעולם לא עוד'".

במצעד ישתתפו יותר מ-12 אלף בני נוער מרחבי העולם, שיגיעו ב-110 משלחות מ-41 מדינות שונות – בהן ארגנטינה, קנדה, צ'ילה, ארצות הברית, פולין, בריטניה ומרוקו. השנה, לראשונה, תשתתף גם משלחת מיפן. במצעד ישתתפו, לצד בני הנוער, גם משלחת כבוד של 70 ניצולי שואה, שיחלקו עם המשתתפים את סיפוריהם. אליהם יצטרפו יותר מ-50 שגרירים מרחבי העולם, במשלחת שאורגנה במיוחד על ידי שגריר ישראל באו"ם דני דנון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture