Abed Rahim Khatib/ Flash90

המחבל דקר בצעקות "אללה אכבר", וזוכה בגלל "ספק באיכות ואורך הסכין"

לא ייאמן: ערבי מחברון צפה בתכני הסתה ופצע קשה ישראלית בפיגוע דקירה, אך בית הדין הצבאי קבע כי הסכין לא חדרה מספיק עמוק. "כבר שנתיים וחצי שאני מסתובבת עם 'סכין בגב', התחושה היום היא ששופטי בית המשפט מחזיקים את הסכין הזו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית הדין הצבאי ביהודה זיכה אתמול (רביעי) מעבירת ניסיון לרצח את המחבל חמזה פאיז שביצע פיגוע דקירה בצומת גוש עציון לפני כשנתיים וחצי. בפיגוע נפצעה קשה נירית זמורה, תושבת בית חגי ואם לשמונה ילדים. המחבל רץ עם סכין שלופה לעבר זמורה ותוך שהוא צועק “אללה אכבר” ונעץ סכין בגופה. באורח נס זמורה שרדה את הדקירה, אך נפגעה בעמוד השדרה ונזקקת עד היום לשיקום ארוך בעקבות הפציעה.

שופטי בית הדין הצבאי קיבלו טענתו של המחבל וקבעו כי על אף שמדובר בפיגוע על רקע לאומני קיים ספק בנוגע לרצונו לגרום למותה של זמורה. לדברי השופטים – אב בית הדין סגן-אלוף צבי היילברון והשופטים סגן-אלוף אתי אדר ורב-סרן חיים בלילטי – העובדה כי המחבל דקר את זמרה רק פעם אחת מקשה עליהם לקבוע כי מדובר בניסיון לרצח: “גם בעת ביצוע עבירת דקירה על רקע לאומני יש להצביע על קיומה של כוונה להמית”, נכתב בהכרעת הדין. לפי השופטים ייתכן כי המחבל רק רצה “לגרום לחבלה” ולכן זיכו אותו מעבירת הרצח. המחבל פאיז הורשע בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין.

האבסורד גדל שבעתיים כשמתבהרת הסיבה בגינה הסתפק המחבל בדקירה בודדת: במהלך הדקירה כת הסכין נשברה, ולכן המחבל לא יכול היה לשלוף את הסכין מגופה כדי לדקור אותה פעמים נוספות. במילים אחרות לא מדובר על חוסר רצון מצד המחבל לוודא הריגה – אלא חוסר יכולת. באופן מקומם עובדה זו עמדה לזכות המחבל.

בהכרעת הדין צוטטו קטעים מעדות המחבל העוסקים בכוונתו בעת ביצוע המעשה. שופטי בית הדין הצבאי תיארו כי בתחילת חקירתו אמר ש"לא ידע שבכוחה של סכין להרוג", אולם בהמשך אמר ש"בטוח היא יכולה להרוג איזה אחד". בנוסף הוא טען כי ביצע את המעשה על רקע קשיים כלכליים וחובות, והוסיף כי אם היה רוצה לרצוח היה "לוקח סכין גדולה יותר או ממשיך לדקור את הקורבן". בנוסף ציין כי לא היה מרוכז בחקירתו במשטרה.

חברי בית המשפט קיבלו את טענות אלפילאת ועורך דינו לביב חביב, כי קיים ספק סביר בנוגע לכוונתו של אלפילאת לרצוח את זמורה. השופטים קבעו כי "אין בעומק חדירת הסכין כדי להצביע בהכרח על דקירה בעוצמה גבוהה", וקיבלו את טענות אלפילאת כי אם היה רוצה לרצוח היה דוקר יותר מפעם אחת. השופטים ציטטו את דבריו בחקירה במשטרה שבהם השיב לשאלה כמה פעמים תכנן לדקור והשיב: "פעם אחת".

השופטים אף קבעו כי גם העובדה שאלפילאת לא דקר את זמורה בחזה או בלב, אלא בגבה העליון, מחזקת את הרושם כי לא היה מדובר בניסיון לרצח. הם הוסיפו כי העובדה שמדובר בסכין שלהבה באורך קצר יחסית, לדבריהם, של כשמונה ס"מ, מלמדת על כך שלא ניתן להוכיח שמדובר בכלי נשק שנועד להרוג באופן ודאי. השופטים טענו כי יש מקום לספק בנוגע לאיכות הסכין, וזאת לאחר שאלפילאת טען כי העובדה שהיא נשברה מלמדת על כך שמדובר בסכין מאיכות נמוכה. בשל נימוקים אלו, זוכה אלפילאת מעבירת ניסיון לגרימת מוות בכוונה, והורשע בעבירה חלופית של חבלה בכוונה מחמירה ובנוסף לכך בהחזקת סכין.

נירית זמורה, שנדקרה בפיגוע אמרה בתגובה: "ההרגשה שלנו היא שישנה זילות של דם יהודי. ברור לכל בר דעת, גם בהתבסס על עובדות, שהמחבל ניסה לרצוח, אין כאן שאלה. כבר שנתיים וחצי שאני מסתובבת עם "סכין בגב", ההתמודדות שלי ושל כל המשפחה היא יומיומית וההשלכות כבדות. התחושה היום היא ששופטי בית המשפט מחזיקים את הסכין הזו. זו סכין בלב של כולנו, סכין בלב של כל המשפחות נפגעות הטרור, וחס וחלילה של הנפגעים הבאים בחסות בית המשפט, שלא נדע. ציפינו שמבית המשפט תצא אמירה ברורה וחד משמעית שבית המשפט במדינת ישראל לא נותן יד לרצח יהודים ולצערנו זה לא מה שקרה כאן. חשוב לנו להדגיש, שהדברים נכתבים באהבה גדולה למדינה שלנו ודוקא משום כך הזעזוע עמוק".

ידידיה זמורה, בנה של נירית, זעם גם הוא על ההחלטה: “יש לי דמעות עכשיו. תסלחו לי, זה לא קשור ליום השואה”, כתב בפייסבוק. “היום, פעם ראשונה בחיי, אני מתבייש במדינה הזו. ערב יום השואה, בו אנו מציינים את הירצחם של יהודים רק בגלל יהדותם – שופטים של צבא ההגנה לישראל לא מכירים בניסיון רצח של יהודייה רק בשל יהדותה. המדינה שלנו משוגעת ואטומה. ניסו לרצוח את אמא שלי, אבל כל עוד לא מדובר בבן משפחה של אחד מהשופטים – לא יתעוררו כאן!”.

זמורה כתב בפוסט נוסף כי המחבל “הכניס לאמא שלי סכין של 12-15 ס”מ לתוך הגב. בנס מהקב”ה היא חיה. הוא פגע בעמוד השדרה ובחוט השדרה. אמא שלי ושל שבעת אחיי הנוספים שכבה שרועה על הרצפה, עם סכין המרצח בתוך הגב שלה”. זמורה הוסיף כי בעת האירוע החיילים שהיו בשטח לא היו מוכנים לירות במחבל בטענה כי הוא “מנוטרל”. לדבריו, “חייה של אימי אינם החיים שהיו לה לפני הפיגוע המזוויע, חיינו שלנו אינם אותם חיים, אני בטוח שאתם יכולים לתאר את זה לעצמכם. אסיים בהודעה שאמא שלי שלחה לי: ‘אנו מודים לפרקליטות הצבאית על תפקודה, אבל מזועזעים מפסיקת השופטים'”.

"בבית המשפט עוד העזו להתווכח לגבי אורך הסכין ולא לקבל את דברי הפרקליטה לגבי האורך. רק קיבלו את טענת הסנגור של הרוצח בעניין! ואני שואל -מה זה משנה מה אורך הלהב שאיתה תכנן לרצוח את אמא, להפוך אותנו ליתומים ואת אבא שלי לאלמן? לפי העדויות הוא רץ אל אמא שלי בסכין מורמת תוך צעקה "אללה הוא אכבר". מה לדעתם הוא התכוון לעשות?" שאל.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את הנפגעת ומשפחתה בהליך המשפטי מסר "לא יתכן שהשופטים ינתקו בין הכוונה הלאומנית למעשה הנתעב. מחבל שדוקר יהודי היסוד הנפשי ברור כוונתו היתה לרצוח. זיכוי המחבל מעבירה של ניסיון לרצח מהווה זלזול בנפגעת וזלזול במאבק הקיומי איתו אזרחי ישראל מתמודדים. אנו נפעל שהתביעה הצבאית תגיש עירור על הכרעת הדין והעוול יתוקן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
30 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה ברור הוא רק רצה לדגדג.

טירוף הדעת

חולי נפש

ראשית צניחת גאולתינו

הגיע הזמן להפיכה משפטית! לשלוח את השופטים לראמללה! מי שרוצה להצטרף אליי שיכתוב למטה את המייל

עד מתי נהיה אטומים לנעשה סביבנו. לכלא לו שחושבים שאנו מוקפים בידידים טובים שבאים עם סכין וכוונה להרוג עם אמירה מפורשת הגיעה הזמן להתעורר.בצבא ההוראה מפורשת לירות על המחבל הזה על מנת להרוג. כולם יודעים חוץ מהשופטים המטומטמים האלו שערבי שרץ לכיוון שלך עם סכין ואמירה של אללה הואאכבר לא בא לשחק דוקים.

הם הרוצחים!

אמת השופטים צודקים תראו את זה שבתמונה יש לו סכין באורך 8.76 הוא ליצליח להרוג איתה .
אפשר לנסות על השופט?

מדינה מפחידהההההההההההההה

אפשר להשתגע מבתי המשפט השמאלנים.
חבל שהיא לא היתה איזה בת של שופט שמאלני, שאז בודאי המחבל היה בבית כלא כל חייו

עולם השקר, האמת תהי נעדרת כמו שאמרו חז"ל. אוי לנו על מערכת משפט קלוקלת ומשובשת שכזו. השיבה שופטינו כבראשונה, כבזמן דוד ושלמה..

פשוט מאוד הוא כנראה היה בן שנתיים וחצי בשעת מעשה ולא ידע שסכין זה מסוכן ויכול להרוג, והשופט היה בן שלש וחצי והאמין לו

לא ינקה
מחבלי שופטי בית המשפט
מחבל שיורה ללא כוונת הרג
מחבל מתפוצץ באוטובוס ללא כוונת הרג וכו'…

מה הייתה כוונת המחבל לא משנה, אבל השאלה שזועקת מהו כוונת השופטים??

הכל בגלל ביבי וחקירות השחיתות שלו
אם הוא לא היה כ"כ מושחת ונחקר
השופטים לא היו מעיזים לזכות רוצח בטענות הבל שכאלו
ומי יודע כמה בקבוקים וסיגרים ביבי משלם לשופטים
וכמה כתבות מפרגנות השופטים נותנים לו

במדינת ישראל
שופטי עוקרי ישראל
מזכים ומנקים רוצחי ישראל
עד מתי נסבול ערב רב זה בעם ישראל

שופטים טפשים מטופשים . אם היה מקרה בכל מדינה מתוקנת בעולם . היו תולים את הדוקר המתועב עלי אדמות . ואולי גם את השופטים השמאלנים עוכרי ישראל . אבל לצערי במדינת ישראל . מדינה של הפקרת חיי יהודים בכל יום .. לא פלא . שכאן השמאל הרדיקאלי הדפוק מנהל את מדינת ישראל . לפעמים לא צריך לחפש אוייבים בשטחים . יש כאלה בינינו . ופעמים הם מנהלים את האזרחים .ופעמים את הצבא ואת החלטות הצבא . הזוי . טימטום ..איכס עליכם . במקום להגן על ישראל . אתם במדי צה"ל נותנים לגיטימצייה להרג חפים מפדע (יהודים)

מי יודע יתכן שרק רצה לעשות דיקור סיני מסכן…

יהודים להתעורר-שימו לב-יהודים שאוכלים לא כשר, ומושפעים מהגויים- יכולים לא להבין מה שהילד שלי בן שנתיים מבין-להתבונן ולהשתומם-עולם הפוך אני רואה, הדברים קוראים בדור שלנו ואמורים לחזק אותנו בהפוך על הפוך- לאן יהודי יכול להיתדרדר שהוא חושב ופועל הפוך מהתורה

השופטים…
לא התכוונו לפסוק…

ממה את מופתעים בית דין הצבאי הוא שולח הורגי מחבלים כמו אלאור עזריה לכלא ומזכה מרצח מחבלים. שולח לומדי תורה לכלא ומשחרר בחורים שמאלנים מהגיוס על רקע אידיאולוגי…

ממה את מופתעים בית דין הצבאי הוא שולח הורגי מחבלים כמו אלאור עזריה לכלא ומזכה מרצח מחבלים. שולח לומדי תורה לכלא ומשחרר בחורים שמאלנים מהגיוס על רקע אידיאולוגי…

ממה את מופתעים בית דין הצבאי הוא שולח הורגי מחבלים כמו אלאור עזריה לכלא ומזכה מרצח מחבלים. שולח לומדי תורה לכלא ומשחרר בחורים שמאלנים מהגיוס על רקע אידיאולוגי…

זה רק ממשיך את הסיפור של אלאור אזריה. שופטים מושחטים ערב רב!
חבל לחגוג עצמאות. למדינה שלא מאפשרת לבניה לחיות חופשיים ומגבה את אויביה. אוי לנו כי חטאנו….
משיח, משיח,משיח דחוף!
חבל שהשופטים החמודים האלה, לא זוכים לדיגדוגי סכינאות.
מה רע? מסז' בחינם.

עוד מעט יאשימו כמה מהמגיבים כאן בהסתה לרצח… הטיעון היחידי שיוכלו לטעון: התגובה לא הייתה מספיק איכותית ו\או ארוכה…

תשובה לכל החוגגים את יום ה'עצמאות'…
זה מה שקורה שמנסים לבנות מדינה רק ע"פ שכל בלי אמונה.
ככה גם הנאצים התחילו…

הוא לא בא לדקור הוא בא לחלק סוכריות איזה עיוות דין אליאור עזריה בכלא ואותו משחררים
המרחם על אכזרים סופו לאתאכזר על רחמנים עכשיו מובן וד"ל

תזרקו את אלאור עזריה לכלא ותשחררו מחבל שרק בסך הכל צעק משהו ותקע סכין בגב של איזה אחת לא בכוונה, סתם היה לו משעמם. הוא תכנן להרוג את הנמלה במטבח עם סכין למריחה אבל בטעות אישה ישראלית עמדה לו בדרך והסכין עפה דווקא פעם אחת לאיזור החזה שלה ובדיוק עלה לו במחשבה לרצוח אבל בטעות הלהב נתקעה אז אולי לפי השופט המחבל אמר, רגע פתאום התאהבתי בביבי וממשלת ישראל אז נסתפק בדקירה אחת שנגמרת ב איי קצת כואב לי כדי שבית המשפט המטופש יתבלבלו וישחררו אותי לרצוח יהודים רק פעם אחת, ורק דקירה אחת ו הופ…. אתה משוחרר.פלסטיני בן חורין. יופי מטומטמים תמשיכו ככה.

ג"א מצטרף ליום השואה יעשו בהם לינץ' ואז נתהה שמא רצו לעשות איזו בדיקה רפואית…

ג"א מצטרף ליום השואה יעשו בהם לינץ' ואז נתהה שמא רצו לעשות איזו בדיקה רפואית…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture