לקראת פסגת טראמפ וקים: קוריאה הצפונית תשהה את תוכנית הגרעין

השליט קים ג'ונג און אמר כי אין לו צורך בנשק גרעיני ובניסויים בטילים ארוכי טווח. הנשיא האמריקני: "חדשות מצוינות לעולם. מחכה בציפייה למפגש שלנו". רוסיה לארה"ב "תסיימו את הפעילות הצבאית באזור קוריאה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר אמש כי לארצו אין צורך בנשק גרעיני ובניסויים בטילים ארוכי טווח. בהכרזה רשמית של המדינה המבודדת בעולם נמסר כי אתר הניסויים הגרעיניים בצפון המדינה ייסגר לאחר ש"סיים את משימתו".

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הגיב בחשבון הטוויטר להכרזה, וכתב: "חדשות מצוינות עבור קוריאה הצפונית והעולם כולו, זוהי התקדמות גדולה. מחכה בציפייה למפגש שלנו". ההחלטה על הפסקת הניסויים התקבלה בישיבה של הוועד המרכזי של מפלגת השלטון במדינה, שהתכנסה לדון ב"צעד חדש" במדיניות.

ההודעה מגיעה יממה לפני שקים ייפגש עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה אין, שהתייחס להחלטה, ואמר: "זו התקדמות משמעותית לפירוז הנשק הגרעיני בחצי האי הקוריאני". השניים צפויים לדון בפתרון הבעיה הגרעינית ובניסיון לסיים את הסכסוך בין שתי המדינות.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, בירך על הודעת קוריאה הצפונית והגדיר אותה כ"התפתחות חיובית". עם זאת, אמר כי "חשוב שהתפתחות זו תוביל לפירוקה המלא והבלתי הפיך של המדינה מנשק גרעיני, נשק להשמדה המונית וטילים". שר ההגנה היפני אמר כי זה לא הזמן להפחית בלחץ על קוריאה הצפונית. יפן מאז ומעולם דבקה במדיניות של לחץ מקסימלי על המדינה המבודדת, כדרך לדחוק בה לנטוש את תוכנית הגרעין ולקרב אותה בחזרה לשאר אומות העולם.

שר החוץ הסיני בירך על הצעד מכיוונה של קוריאה הצפונית, ואמר כי יעזור להורדת המתחים בחצי האי הקוריאני ולקדם פירוז גרעיני. סין מאמינה כי החלטתה של קוריאה הצפונית תעזור להקל על המצב בחצי האי", אמר בהצהרה רשמית באתר האינטרנט של משרד החוץ, "סין מברכת על כך".

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה כי הודעתה של קוריאה הצפונית היא "צעד חיובי בדרך לפירוזה הגרעיני". גם בבריטניה כינו את ההודעה של פיונגיאנג "צעד חיובי" והביעו תקווה כי מדובר בסימן לרצון טוב. "אנחנו נשארים מחויבים לשותפותינו הבינלאומיות במטרתנו להביא לפרוז מלא ובלתי הפיך של חצי האי הקוריאני, ולעשות זאת בדרכי שלום", נכתב בהודעה מטעם הממשלה הבריטית.

הייקו מאס, שר החוץ הגרמני, אמר שאמנם "מדובר בצעד בכיוון הנכון" אך דרש מקוריאה הצפונית לחשוף בפני העולם את ההיסטוריה המלאה של תכנית הגרעין במדינה, וקבע כי רק לאחר שצעד שכזה יבוצע בצורה אמינה, ניתן יהיה לדון בהליך פוליטי משמעותי לפירוז גרעיני בקוריאה.

משרד החוץ הרוסי קרא לארה"ב להפסיק את נוכחותה הצבאית בחצי האי הקוריאני. זאת בעקבות הודעת קים ג'ונג און. בהודעת המשרד נמסר גם כי רוסיה מברכת על הצהרת פיונגיאנג, לפיה אין לקוריאה הצפונית צורך בנשק גרעיני ולכן אתר הניסויים הגרעיניים בצפון המדינה ייסגר לאחר ש"סיים את משימתו".

לפני כשבועיים דווח כי בכירים בקוריאה הצפונית אמרו לארצות הברית כי פיונגיאנג מוכנה לדון בפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני בפגישתם הצפויה של המנהיג קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הצדדים ניהלו בעת האחרונה מגעים חשאיים, במהלכם קוריאה הצפונית העבירה מסר, לפיו היא נכונה לקיים את פגישת הפסגה. הנשיא טראמפ הציב את השיח על פירוק מנשק גרעיני כתנאי מקדים לקיום הפגישה. בתחילת השבוע דווח בכלי תקשורת בקוריאה הדרומית כי נציגים משתי המדינות עובדים על נוסח הכרזה שיסיים את הסכסוך ההיסטוריה ביניהן.

תפנית דרמטית: טראמפ וקים ייפגשו; פיונגיאנג תשהה את תכנית הגרעין

לקראת פריצת דרך? מזכיר המדינה המיועד נפגש עם קים ג'ונג און

טראמפ: "סיכוי טוב שקים יעשה את מה שנכון עבור עמו והאנושות"

מנהיג צפון קוריאה ביקר בסין: "הבטיח לוותר על גרעין"

בעולם מברכים את טראמפ וקים: "צעד בכיוון הנכון"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טראמפ נשיא ארצות הברית אמיתי זה נשיא שלא היה לאזרחי אמריקה ולכל העולם הרבה שנים אובמבה שר י.היה פחדן ערבי מסכן..הרבה מהשמאל ואנטישמים בארצות הברית ובכל העולם העולם גם בארץ ישראל לא מפרגנים ולא סובלים רגע אחד שטראמפ יושב על כס הנהגת ארצות הברית….נשיא אוהב יהודים לא היה כמוה עשרות שנים בבית הלבן…תודה להשם יתברך על החסד הגלוי והנסתר…

כמובן שצריך להודות להקב"ה על כך שטראמפ הינו נשיא ידידותי ליהודים, אך עלינו לזכור תמיד כי כל המושלים הינם כמו בובות בידיים של הקב"ה והכל מאיתו! "לב מלכים ושרים ביד ד'" וגם צריך תמיד לזכור לייחס כל טובה של טראמפ להקב"ה ולא לסמוך עליו יותר מידי שכן"אל תבטחו בנדיבים, בבן אדם שאין לו תשועה" כלומר ברגע אחד ברצונו של הקב"ה כל היחס שלו יכול להשתנות… אז בואו תמיד נזכור ממי באמת מגיע הטובות…
כמובן שצריך להכיר טובה לטראמפ על טובותיו… ואין פה סתירה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture