פותו למלכודת טלפונית: המפקדים הכי מבוקשים של דאעש נעצרו

מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" נלכדו בסוריה, לאחר שאחד מעוזריו האישיים של אבו בכר אל-בגדדי נלכד בטורקיה והוסגר לידי העיראקים שהשתמשו, יחד עם האמריקאים, בטלפון שלו על מנת להעביר ארבעה בכירים לסוריה - שם לכדו אותם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"הרגע לכדו את המפקדים הכי מבוקשים בדאעש!" – כך צייץ אתמול נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בהמשך התבררו הפרטים כיצד הצליחו האמריקאים והעיראקים להכניס למלכודת מתוכננת מראש את הבכירים ולהביא אותם לסוריה – שם הם נעצרו. דובר כוחות הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, ריאן דילון, כינה את המעצרים "מכה משמעותית לדאעש".

בהמשך התבררו פרטי המבצע: תחילה נלכד עוזר בכיר של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדדי, ובאמצעות שימוש בטלפון הנייד שלו נלכדו הארבעה הנוספים. הישאם אל-הישאמי, יועץ ביטחוני של ממשלת עיראק, אמר כי אסמאעיל אל-אית'וואי, המכונה אבו זיד אל-עיראקי, נתפס על ידי טורקיה בפברואר והוסגר לידי הביון העיראקי. הוא תיאר אותו כיועץ ישיר של אל-בגדאדי, האחראי על העברות כספים לחשבנות של הארגון בבנקים במדינות שונות.

הסוכנים העיראקים השתמשו בטלגרם כדי לפתות את הבכירים הנוספים לחצות את הגבול מסוריה לעיראק, שם הם נתפסו. ביניהם נמצא גם סדאם ג'מאל, אזרח סורי ששימש מושל הארגון במחוז הפרת. לדברי האשמי, אית'וואי וג'מאל הם הגורמים הבכירים ביותר בדאעש שאי-פעם נתפסו בחיים. הטלוויזיה העיראקית הכריזה על לכידתם של כל החמישה אתמול.

האשמי הוסיף כי המבצע היה בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקניים, חלק מהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית המנהלת מאבק בדאעש משני צדי הגבול של עיראק וסוריה. לדבריו, בעקבות לכידתו של המקורב לאל-בגדאדי, סוכני המודיעין העיראיקים והאמריקנים הצליחו לחשוף חשבונות בנק ששימשו את הארגון וצפני תקשורת.

פרט לאית'וואי ולג'מאל, במבצע נתפסו גם שלושה מפקדי שטח: מוחמד אל-קדיר הסורי, ועומר אל-קרבולי ועיסאם א-זוובי העיראקים. "הטבעת מתהדקת סביבו", אמר האשמי, שהתייחס לאל-בגדאדי. מנהיג דאעש, ששמו האמתי הוא אברהים א-סמארי, לא נראה מאז הכריז על הקמת החליפות האסלאמית במסגד א-נורי במוסול בקיץ 2014. לפי ההערכות, הוא מסתתר באזור הגבול שבין עיראק לסוריה אחרי שדאעש איבד בסוף השנה שעברה את השליטה על כל הערים והעיירות שהיו בידיו בשנים האחרונות.

ברט מקגורק, שליח מיוחד מטעם נשיא ארה"ב בקואליציה נגד דאעש, נאם אתמול בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי, וסיפר על פעולות הקואליציה עד כה: "ב 2014, המדינה האסלאמית הייתה מעין מדינה בתוך סוריה. כ-40 אלף לוחמים מהעולם נהרו לאזור. בכל המקומות בהם שלטה המדינה האסלאמית, ראינו מעשים כמו רצח עם, ועד היום אנחנו מוצאים שם קברי אחים. המדינה האסלאמית ניסתה להרוס את המורשת העתיקה של סוריה, ומימנה טרוריסטים בעולם שינסו לתקוף אותנו במדינותינו כמו הפיגוע בפריז, בבריסל ובמקומות נוספים".

לדברי מקגורק, "עד ינואר 2017, רק 50% ממסע הלחימה הושלם. מאז, מוסול משוחררת, יותר מ-18 אלף עקורים כבר שבו לביתם, והאו"ם מסייע לאנשים שנמצאים שם. כך גם לגבי ראקה, שמשוחררת היום והתוכניות לייצובה ממשיכות. המדינה האיסלאמית זרעה מוקשים בכל האזור וקיימנו מבצע נרחב לניקויים. באופן כללי, המספרים מראים כי 7 מיליון שחיו תחת המדינה האיסלאמית כבר שוחררו, כאשר 5 מיליון מתוכם שוחררו במבצע המזורז שהפעלנו. אלו מספרים חסרי תקדים".

הוא הוסיף כי "בימים האחרונים, המתקפות של הקואליציה שלנו הרגו יותר מ-40 בכירים של המדינה האיסלאמית, כאשר גם לבכירים שנשארו לא נותר זמן רב. אין ספק לגבי התוצאה, אנחנו מנצחים. המבצעים הללו מגובים בדיפלומטיה כאשר אנחנו מתמקדים ביום שאחרי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ס'איז מיך גוט……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture