Yonatan Sindel/Flash90

דרעי בראיון ל'JDN': "גנץ עדיף מבנט בראשות הממשלה" • צפו

יו"ר ש"ס מסכם את השנה ומצהיר: "ביבי היה מוכן לשלם כל מחיר כדי לחזור לממשלה הקודמת" • במתקפה על הממשלה: "לא נוכל לסמוך על הרישום נישואין וגיורים" • על האקטיביזם השיפוטי: "נתניהו אשם" • הריאיון המלא בשבוע הבא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי מאשר בראיון ל'חדשות JDN' ועיתון 'שחרית' את הדיווחים שהוצע לגנץ לחבור למפלגות הימין ולקבל את ראשות הממשלה: "הוא ראוי, הוא הרבה יותר ראוי מבנט. אם זאת ממשלת ימין".

"גם נתניהו וגם גנץ וגם אני מתחרטים מאוד מאוד מאוד מאוד שהממשלה האחרונה התפרקה ושלא קוימה הרוטציה עם גנץ, אני חושב שהממשלה הקודמת עם גבי אשכנזי ועם גנץ ועם כחול לבן, והיינו מקיימים את הרוטציה, גם ביבי היום היה מוכן לשלם כל מחיר כדי לחזור לממשלה הקודמת. גנץ, גם אם אני חלוק בדברים עליו, ואני חושב שיש לנתניהו הרבה יותר כישורים להיות ראש ממשלה מגנץ, אבל ברור שגנץ ראוי ויכול להיות ראש ממשלה".

בראיון בלעדי לסיכום השנה שהעניק לעיתון 'שחרית' ולאתר 'חדשות JDN' ויפורסם במלואו בשבוע הבא, הוא מספר כי "אני היום ממוקד רק בדבר אחד, בלהפיל את הממשלה, ואת זה אני עושה בשקט. אני מנסה כל פתח, כל סדק, כל קמצוץ של סדק, כדי לנסות ולהפיל את הממשלה הזאת ולהקים ממשלה חלופית", הוא רומז.

"אנחנו נפיל את הממשלה הזו", אומר דרעי בנחרצות אופטימית. הוא מבטיח: "אנחנו נעשה עת מה שאנחנו יכולים כדי להפיל אותה".

"נדאג לפנקסי יוחסין"

יו"ר ש"ס מספר בראיון כי קיבל החלטה להימנע כמעט לחלוטין מלנהל מאבק על הנושאים החרדים, ולהתמקד במאבק על הצביון היהודי למען הציבור המסורתי. "אני משאיר לחברי הכנסת הצעירים יותר לתקוף, כל שעה אפשר לתקוף את הממשלה על החלטה אחרת"

"אני פחות נאבק על הנושא החרדי, מכיוון שאנחנו בסוף נסתדר, אנחנו נאכל כשר, אנחנו נדאג לפנקסי יוחסין אם יהיה גיור, אנחנו נשמור על הייחוד של העולם החרדי, אבל מה עם הערבות ההדדית?"

אתה רואה מצב שאנחנו צריכים להכין אילן יוחסין?

"אם זה ימשיך ככה, לצערי הרב לא נוכל לסמוך על בתי הדין הרבניים, אם יכנסו לשם דיינים שאינם הגונים, אם הגיור יהיה בידי רבנים שהם לא אחראיים ומגיירים מכל הבא ליד, לא נוכל לסמוך יותר על הרישום נישואין והגיורים, נגיע למצב שיעשו קהילות".

על חוק הגיוס אומר דרעי: "תבדוק מי מציע את ההצעה ומה עומד מאחורי זה, אתה מבין שלא ליברמן, ולא בנט, ולא גלעד קריב, מחפשים את טובת עולם התורה, הם רוצים לפרק את עולם התורה, הם מוכנים לוותר על כל הדגלים שלהם, על שיוון בנטל, בג"ץ במשך עשרות שנים לא אישר את חוק הגיוס בגלל השיוון בנטל, הם מבטלים את הכל היום בשביל לפרק את עולם התורה".

"הביקור בארה"ב – כישלון"

את הביקור של בנט בארצת הברית הגדיר כ"כישלון". לדבריו, מדובר ב"ביזיון של עם ישראל בעולם, שמראש לא היה צריך לנסוע בתקופה כזאת של שפל לביידן. אני יודע באופן אישי שהמומחים הכי גדולים במשרד ראש הממשלה ובמערכת המדינית הזהירו אותו לא לנסוע, אבל הוא רצה את התמונה, הוא הכריח את האמריקאיים לקבל אותו, ודוחים לו את הביקור, והוא מחכה במלון שיקבלו אותו לכמה דקות".

"התקשורת הפכה את זה לפסגה, לבגין לא היה כזה ביקור, לאף אחד בעולם לא היה כזה ביקור, הביקור הכי היסטורי שהיה במדינת ישראל. פשוט ביזיון, כשהנשיא נרדם לך באמצע הדברים. זה לא משנה העובדות, כולנו צוחקים, כולנו יודעים את האמת, אבל התקשורת בלי שום בושה. בן אדם עושה קידוש עם מיקרופון וחמישים צלמים, ותוהה למה לא משבחים אותו בעניין שבת".

"נתניהו אשם, הוא לא נתן לפגוע במערכת במשפט"

באופן נדיר, דרעי מודה בראיון בכישלון של הימין לשנות את מערכת והמשפט ומאשים בכף את נתניהו: "נגיד את זה בגלוי, מי שלצערי הרב, כשהימין עלה לשלטון והשמאל איבד את השלטון, השלטון עבר לבית המשפט העליון, ובית המשפט העליון עצר אותנו בכל נושא. שים לב, כל הפרת הסטטוס קוו שהייתה במדינת ישראל במשך העשרים-שלושים שנה האחרונות, זה לא בחקיקה בכנסת, זה לא בהחלטות של הממשלה, זה הכל בהחלטות של בית המשפט העליון".

באופן מפתיע, הוא מיישר מבט ואומר בקולו, נתניהו אשם. "הטעות הגדולה של הימין, המשמעותית ביותר, שכבר לפני עשרים שנה ויותר הם לא שינו את שיטת מינוי השופטים, את הסמכויות של בית המשפט העליון, את הפרדת הרשויות, כל מה שנתניהו מדבר עליו בשנתיים-שלוש השנים האחרונות, ויריב לוין סמוטריץ' מדברים עליהם, לצערי הרב עד לפני כמה שנים הימין, נתניהו, ואני אומר את זה והוא יודע את זה, הוא אשם בעניין, כיוון שבמשך כל השנים, 20-30 שנה שהוא בשלטון, הוא לא נתן לפגוע במערכת במשפט", הוא אומר, אך מיד מתקן את הניסוח, "אני לא חושב שזה פגיעה, אני חושב שזה צורך קיומי של מדינת ישראל, אם רוצים באמת לחיות נכון, לעשות הפרדה מוחלטת".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיתבייש לו בנות בקרית אתא לומדות בעירייה ולא אכפת לו לא מצביעים יותר שס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture