ח"כ אזולאי ל'JDN': "נתניהו חטף, לא יתעסק שוב עם החרדים" • צפו

הח"כ מש"ס מתייחס לתיקי דרעי: "עינוי דין של שנים, קלון לא על השולחן" • על הברית עם הליכוד: "אחרי שחטף, נתניהו לא יתעסק שוב עם החרדים" • על מתווה הכותל: "אם בנט חושב לקדש מלחמה, נילחם ולא נוותר על קוצו של יוד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ ינון אזולאי מש"ס הוא אחד הח"כים החרוצים במשכן הכנסת, לצד חברותו בוועדת הכספים, תפקיד במשרה מלאה בפני עצמו, הוא חבר ב-11 שדולות, ובין לבין מתרוצץ גם בין הוועדות בהן הוא לא חבר בכדי לנהל מלחמה אופוזיציונית-פרלמנטרית נגדה יוזמות הרעות של הממשלה.

בראיון אתמול בלשכתו לאתר 'חדשות JDN' ועיתון 'שחרית' הוא מודה ברמיזה שלא היה בעד החרם של האופוזיציה נגד הוועדות במהלך רוב דיוני התקציב, וגם מבהיר שהוא לא מאמין בעתירה לבג"ץ, שחברו ח"כ משה ארבל היה בין מוביליו.

"אני השתתפתי בכל הדיונים, לא החרמתי אף פעם. העניין היה האם להיות חברים, לעולם לא נדע אם היינו משיגים יותר או פחות כחברים בוועדות. אני חושב שזה היה נכון וראוי להיות בוועדות, לעשות הכל למזער נזקים. אני לא בוכה, אני מסתכל על כן הצלחנו למזער".

הלכתם לבג"ץ והוא זרק אתכם מהמדרגות…

"לא קשור אלי הבג"ץ. אני נגד העתירה לבג"ץ, אין לי שום אמון במערכת המשפט, לכן אף פעם לא היו לי ציפיות מבג"ץ ולכן גם אף פעם לא התאכזבתי ממנו. בג"ץ בשבילי זה עוד מפלגה פוליטית".

בניגוד לדעתך, אחרים בסיעה הולכים פעם אחר פעם לבג"ץ

"יש שרואים את זה בתור השתדלות, אני חושב שאת ההשתדלות אני עושה פה. מבחינתי בג"ץ זה לא השתדלות. כל אחד ובדרך שלו, אני מכבד אותו, אבל אותי לא תמצא במקום הזה".

העלית בדיון על החד פעמי את הבעיה של בתי החולים, אך כששאלתי את שר הבריאות הורוביץ על כך בישיבת סיעה, הוא הבהיר שלא יתמוך בהחרגתם

"תשאל את ניצן הורוביץ איפה בכלל יש בתי חולים, לא יודע עד כמה הוא בכלל מונח בצרכים של בתי החולים. ראינו בקורונה שהוא לא ידע לענות על שאלות פשוטות, הוא היה מגמגם. עם כל הכבוד להורוביץ, זה בכלל לא נמצא אצלו. זה תלוי במשרד להגנת הסביבה ומשרד האוצר שהוא מוביל את החוק ומה שמעניין אותו זה להרוויח מהמסים".

"בנט עשה עלינו אקזיט"

אחרי הדברים של ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה, בין היתר בראיון לכותב השורות, נגד הדביקות בנתניהו בכל מחיר, אזולאי מבהיר שבש"ס ממש לא מסכמים איתו.

"בוא נדייק, חלק מיהדות התורה", הוא מזכיר את הפילוג במפלגת האחות. "אני לא מבין למה זה יצא להם פתאום. אנחנו לא מתערבים לליכוד מי היו"ר שלהם, אנחנו בברית עם הליכוד בגלל שיש שם את היהודים המסורתיים שיש לנו מחנה משותף איתם".

"גם לולי נתניהו לא היינו נכנסים לממשל כזאת גרועה, עם ליברמן שרצה לזרוק אותנו למזבלה, נמצא שם לפיד שרוצה להרוס כל דבר שבקדושה, נמצאים שם מפלגת ימינה שקוראת לעצמה מפלגה דתית, אבל היא מובילה את ההרס והחורבן למדינה יהודית".

על המהפך בדעות של ימינה, הוא מסביר בדמותו של ראש הממשלה: "בנט הוא איש עסקים מצליח, הוא בא לעשות עוד אקזיט ולהיות ראש הממשלה. הוא לוקח את המדינה כעסק. אמרתי לו מעל בימת הכנסת, תן לנו חשבונית ושחרר אותנו".

ב-2013 נתניהו לא היה נאמן לנו…

"אני חושב שהוא בעצמו למד על בשרו החי עד כמה הוא חטף בגלל זה, לכן הוא והליכוד חזרו מהר מאוד לברית עם החרדים שהיא הנכונה ביותר שיש להם והנאמנה ביותר שיש להם. זה לא שאנחנו שוכחים, אנחנו עם היד על הדופק, אבל אנחנו יודעים שהוא הבין שמה שהוא חטף אז הוא לא רוצה לחטוף עוד פעם, הוא הבין שיש לו שותפים נאמנים. אני גם מאמין שאחרי שהוא חטף פעם אחת הוא לא ינסה להתעסק שוב עם הציבור החרדי. הוא מאמין שזה הציבור שיכול להיות שותף לו ובעזרת ה' נקים איתו את הממשלה הבאה".

נפגשת עם שרים בממשלה?

"לא"

אתה נגד לקיים מגעים עם השרים?

"אנחנו לא ניגש אליהם, אם הם רוצים שיבואו אלינו ונראה – אני לא יודע. אני בעיקרון נגד שיתוף פעולה. אבל אם אוכל למזער נזקים לעולם התורה נצטרך לבדוק האם ראוי לדבר איתם, עולם התורה והיהדות מעל הכל".

עם ח"כ ארבל. צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

בדומה לחבריו, אזולאי מקווה שהמריבות הפנימיות יביאו את הממשלה הזאת אל קיצה המוקדם: "הם יאכלו את עצמם, בינתיים הם עושים לנו את העבודה, המריבות האלה יכולות להביא אותם לפירוק. הם מסוכסכים עמוק בתוך עצמם".

"חזקה עליהם שהם משקרים"

אחרי העימות הפומבי בין ש"ס לראש הממשלה על מתווה הכותל, אזולאי מבהיר מסר חד וברור: "אם בנט חושב לקדש מלחמה על מתווה הכותל הוא ימצא אותנו שם עמוק במלחמה, אנחנו לא נוותר על המקום הקדוש לנו בקוצו של יוד".

אומרים לפיד וסער, המתווה הגיע בזמן שהחרדים היו בממשלה!

"זה שהגיע לא אומר שזה אושר. הביאו מתווה ואנחנו מנענו, המפלגות החרדיות התנגדו למתווה, אני זוכר שאבי ז"ל (הרב דוד אזולאי ז"ל,  השר לשירותי דת דאז) אמר לי "על המתווה הזה לא אחתום לעולם, בכל מחיר גם אם אצטרך לקום וללכת". אנחנו שומעים את דרעי, גפני וליצמן אומרים את זה.

הם משקרים שהייתה "הסכמה שבשתיקה"?

"בוודאי שהם משקרים, אם הייתה הסכמה שבשתיקה אז למה הוא לא התקדם? היום זה קל להגיד. חזקה עליהם שהם משקרים, תעשה את הסטטיסטיקה כמה פעמים הם שיקרו, מי שרוצה להאמין להם שייקח את הדברים שלהם בעירבון מוגבל".

"עינוי דין של שנים"

בראיון אנחנו מבקשים מח"כ אזולאי להתייחס למצבו המשפטי של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, שלפי הדיווחים היועמ"ש מנדלבליט מתעקש להטיל עליו קלון, גם במסגרת הסדר פשרה. "כרגע אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה., ניזונים מפרסומים בתקשורת. דבר אחד כן יש פה, יש פה עינוי דין של מספר שנים, הושלמה החקירה ונגמר הכל ועדיין אנחנו לא יודעים מה באמת. מקווים שיהיה רק טוב, מאמינים בחפותו, זה לא על השולחן".

הוא מחזיק אתכם בגרון?

"את מנדלבליט החזיקו בגרון, לא בטוח שהוא יעשה את זה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture