Yonatan Sindel/Flash90

היסטוריה בבית הנשיא: הרשימה המשותפת המליצה על גנץ לרה"מ

הרשימה הערבית המשותפת המליצה לראשונה על ראש מפלגה ציונית שירכיב את הממשלה. יו"ר הרשימה המשותפת ציטט פסוק מתהילים טיבי: "נעשה את מה שצריך כדי להפיל את נתניהו". רה"מ: נעשה כל מאמץ כדי להקים ממשלה שמחוייבת למדינה יהודית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הרשימה הערבית המשותפת, (חד"ש, תע"ל, רע"מ ובל"ד) המליצה היום (ראשון) לנשיא המדינה שיטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ. מדובר ברגע היסטורי שכן בפעם הראשונה מקום המדינה שהמפלגות הערביות ממליצות על מנהיג מפלגה ציונית, שכיהן בעבר כרמטכ"ל, להרכבת הממשלה. סיעת בל"ד התנגדה בדיונים המוקדמים להמלצה, אך ההמלצה תימסר בשם כל המפלגות.

יו"ר הרשימה, חה"כ איימן עודה, ציטט בחשבון הטוויטר שלו פסוק מתהילים וכתב: "אבן מאסו הבונים היתה לראש פנה". יו"ר תע"ל, אחמד טיבי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נעשה היום היסטוריה: נעשה את מה שצריך כדי להפיל את נתניהו".

בפגישה עם ריבלין אמר יו"ר הרשימה המשותפת: "אנחנו באים עם הערכה גדולה מאוד לציבור שלנו. המשתנה העיקרי בבחירות האחרונות היה הציבור הערבי, יחד עם הרבה דמוקרטים אמיתיים. יחד עם זאת, עברנו את הבחירות הכי קשות מאז 1948 מבחינת ההסתה נגד הציבור הערבי". עודה הוסיף כי "לזכותו של הנשיא יאמר, שהוא תמיד יצא חוצץ ואני חושב שזה היה חשוב לשמוע גם את עמדתך. אנחנו רגילים לעמדה דמוקרטית שמנסה לקרב בין חלקי החברה". הנשיא הגיב לדבריו ואמר: "שמעתי מסיעות אחרות שאני מגן על ערביי ישראל, ועליהם אני לא מגן".

יו"ר תע"ל, אחמד טיבי, אמר: "ישנם רגעים בחיי הפוליטיקאי שמצריכים החלטה מנהיגותית שמצריכה אומץ. אנחנו כאן בגלל שכמעט חצי מיליון מצביעים שלחו אותנו לכאן כדי להגיע לרגע המכונן ולחולל שינוי". לדבריו: "קצה נפשו של הציבור שלנו בהדרה, בדה-לגיטמציה שהונהגה לא רק על ידי פרחחים ברחוב, אלא על ידי מנהיג שבאופן שיטתי הסית נגד ציבור שלם והוציא אותנו ממעגל הלגיטמיות האזרחית. תמיד הושטנו יד לאזרחות מלאה, אבל הוא תמיד הסית נגדנו כאילו מדובר באויב".

מטעם מפלגת בל"ד נמסר כי חברי המפלגה "הביעו בישיבות הרשימה המשותפת את דעתם שאין להמליץ על אף מועמד. לעמדת בל"ד, אין להמליץ גם על גנץ בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות, שאינן שונות בהרבה מאלה של הליכוד, וכן בגלל ההיסטוריה הצבאית המדממת והתוקפנית שלו. גנץ מתכוון להקים ממשלת עם הליכוד וליברמן, ולכן המלצה עליו היא המלצה על ממשלת אחדות. מעבר לכך, כחול לבן התעלמה לחלוטין מדרישות השימה המשותפת, וסירבה בתוקף לדון בהם או להתחייב על משהו באופן רשמי ופומבי. כל אחת מהסיבות האלה מספיקה כדי לא להמליץ על גנץ, ובוודאי כאשר כל הסיבות האלה קיימות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להודעת הרשימה המשותפת ואמר: "כפי שהזהרנו, המפלגות הערביות שמתנגדות לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומאדירות מחבלים, ממליצות על בני גנץ לראשות הממשלה". נתניהו הצהיר כי מפלגתו תילחם באפשרות שתקום ממשלה יחד עם המפלגות הערביות: "הליכוד יעשה כל מאמץ כדי להקים ממשלה יציבה וחזקה שמחוייבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אסור שתוקם ממשלה שנשענת על מפלגות ערביות שמתנגדות למדינת ישראל", דברי ראש הממשלה.

שר החוץ ישראל כץ כתב בדף הפייסבוק שלו: "הניסיון להכשיר שת״פ בין כחול לבן לרשימה המשותפת הוא חמור ומדאיג. לא בגלל מוצאם הערבי של חברי הרשימה, אלא בגלל עמדותיהם הקיצוניות נגד מדינת ישראל ותמיכתם במרים שבאוייבנו, מהחמאס ועד לחיזבאללה, והתנגדותם לאופייה היהודי של מדינת ישראל. אין בין זה לבין הטבות ושיפור רמת החיים במגזר הערבי ולא כלום".

"ממשלות נתניהו, ואני בכללם, השקיעו בישובים הערבים מעל ומעבר למה שהושקע בעבר", הסיף כץ. "כאשר אמרנו בתקופת הבחירות שזה מה שצפוי, דוברי כחול לבן הכחישו נמרצות וטענו שאנחנו משקרים. מה שמתרחש כעת זו חציית קווים אדומים והונאה מוחלטת של ציבור הבוחרים".

ח"כ מכחול לבן, יועז הנדל, אמר כי "הם לא יהיו בממשלה בשום אופן. זו רשימה שמבטאת פגיעה בדו קיום. חלק מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת לא היו צריכים להגיע לכנסת ישראל. לגבי ערביי ישראל, יש לנו אחריות עליהם כאזרחים שמגיע להם שוויון זכויות וחובות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לאן הדרדרו הערבים גם ממליצים על ראש ממשלה ציוני שהיה רמטכ"ל ותפקידו היה להרוג ערבים וגם לצטט פסוק מתהילים:)

חחחחח
הפרחחים הערבים הפרעכים האלו.עם של עבדים.

ה' ירחם עלינו הקב"ה לא יתן לזה לקרות בשום מצב הוא שומר עלינו והוא יפר אצתן ויקלקל מחשבתם ויכרתו אוייבנו ומבקשי רעתנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture