הרמטכ"ל בטקס הערב. צילום: דובר צה"ל

כוכבי רומז למלחמת הסייבר עם איראן: "נפעל בכלים מגוונים לפגיעה באויב"

הרמטכ"ל רמז הערב לדיווחים על מלחמת הסייבר עם איראן ואמר כי "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב". רמז לתקיפות בסוריה: "עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר הוכיחו את העליונות של צה"ל" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר הערב ברקע הדיווחים על מתקפת סייבר ישראלית נגד איראן כי "נמשיך לפעול בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה באויב". עוד הוסיף בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף על הפעילות הטרוריסטית של חיזבאללה בלבנון: "המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה עבורנו מחסום לתקיפה. האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה".

"על צה"ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותנו, וכאשר העורף הישראלי מאוים על ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי לסכל את האיומים. בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין וצורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר הוכיחו את עליונות המודיעין וכוח האש של צה"ל", כך הרמטכ"ל כשהוא מרמז על התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה.

ב'חדשות 12' דווח כי נמל בנדר עבאס, בו בוצעה מתקפת הסייבר, הוא הנמל המרכזי של איראן בו מתבצעת 60% מהיקף פעילות הסחר שלה ושדרכו שולטים האיראנים בשיט מיכליות הנפט במפרץ. הנמל הוא הבסיס העיקרי של הצי האיראני ושל מערך ההברחות ומשלוחי הנשק שמופעל בין איראן ובין איחוד האמירויות ובעיקר דובאי. בעקבות התקיפה, הנמל שותק למשך יומיים-שלושה. אוניות רבות לא יכלו להיכנס לנמל ומאות משאיות גם כן.

"מטרת התקיפה הייתה פגיעה כלכלית שייקח ימים לתקן, והיא גם נועדה להעביר לאיראנים מסר חשוב לפיו מי שפוגע בישראל חשוף לפגיעה", מספר הפרשן הצבאי ניר דבורי. ב'כאן חדשות' צוטטו גורמים המעורים בהגנת הסייבר שאומרים כי לא נגרם נזק, אף שבתקופה האחרונה חלה עלייה בתקיפות העוינות נגד ישראל. על פי הגורמים, ישראל נמצאת בשבוע הקרוב בכוננות מחשש לתקיפות סייבר עוינות, בין היתר בשל יום ירושלים המצוין באיראן.

פרטים חדשים על התקיפה המסתורית באיראן; מתקנים הונחו להגביר ערנות

הלילה דווח ב'וושינגטון פוסט' כי ישראל ביצעה לאחרונה תקיפת סייבר נגד מתקן ימי איראני, וגרמה לשיתוקו למשך ימים רבים. גורם ביטחוני ממדינה אחרת שעקב אחר התקרית כינה את המתקפה "מדויקת מאוד" ואמר כי הנזק לנמל האיראני חמור יותר ממה שתואר בהצהרות מצד טהראן. לדבריו, "היה אי-סדר מוחלט". בכיר אמריקני הוסיף גם הוא כי סביר להניח שישראל עומדת מאחורי המתקפה.

גורמים אמריקנים אמרו לעיתון כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה המדויקת שגרמה, לטענת איראן, לנזקים רבים בנמל שנמצא בדרום המדינה. אין אישור לידיעה זו מכל גורם בישראל. לטענת ה'וושינגטון פוסט', גורמים ישראלים לא רשמיים אישרו את הידיעה ואמרו כי המתקפה באה בתגובה לניסיון תקיפה של האקרים איראניים בחודש שעבר נגד מתקני אנרגיה ישראלים.

הסיבה לפעולה הזו שמיוחסת לישראל, לפי אותו דיווח אמריקאי, הוא הנסיון האיראני, במהלך חודש אפריל, לבצע מתקפת סייבר נגד תשתיות מים בישראל, כפי שדווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקאית לפני כשבועיים. כאמור, איראן הואשמה לא פעם בביצוע מתקפות סייבר על יריבותיה השונות, ומדובר בנשק שהיא עושה בו, על פי הדיווחים, שימוש רב.

עוד עולה מפרסומים זרים כי מתקפת הסייבר המיוחסת לישראל כוונה נגד מטרות אזרחיות בלבד. לפי מקורות, מתקפות הסייבר – הישראלית והאיראנית – עלו כנראה במהלך ביקורו של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בישראל, וזה היה אחד מהנושאים המרכזיים שבהם דן פומפאו בפגישותיו עם בכירים ישראלים.

דיווחים בארה"ב: ישראל עומדת מאחורי מתקפת סייבר נגד נמל באיראן

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שידבר צפוף ויאמר תקפנו סייבר

במכשירים של הדרן לא ניתן לצפות בסירטונים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture