צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ בפיקוד צפון: "נמשיך לעמוד על האינטרסים שלנו בסוריה ובלבנון" • צפו

שר הביטחון קיים הערכת מצב בצפון ורמז לפעילות בסוריה בה נהרג מחבל חיזבאללה: "אנחנו פעלנו נגד הפעילות האיראנית בסוריה, ואם מישהו מעורב בתוך הפעילות האיראנית בסוריה, זה עלול לקרות". על הקורונה: "לא ביקשנו סמכות, ביקשנו משימות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


דברי גנץ בתום הערכת המצב. צילום: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ביקר היום (ראשון) בפיקוד הצפון וקיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה. הביקור התקיים תחת איפול והותר לפרסום רק לאחר שגנץ חזר למרכז, זאת על רגע המתיחות הביטחונית בגזרה. "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון", אמר גנץ.

עוד הוסיף בתום הערכת המצב כי "אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים, ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון".

לדבריו, "המצב בלבנון ובסוריה הוא מצב לא טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה, לא מבחינת התשתיות שלהם, אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן. מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו – יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

במענה לשאלות כתבים על התרחיש שצה"ל נערך אליו השיב כי "אנחנו מנסים לבודד את המרחב המבצעי ואנחנו מניחים שיכולים להיות אירועים על הגבול, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות שלא תקרה באזור הזה". הוא הוסיף כי הוא מקווה שהמצב לא יתפתח ללחימה של כמה ימים: "אני מקווה שלא, ואני ממליץ לצד השני שלא יגרור אותנו לשם. תשמע, אנשים יודעים בדיוק שצה"ל ערוך, צה"ל מוכן, יחסי הכוחות ברורים לחלוטין, אני מציע לא להעמיד אותנו במבחן הזה". לדבריו, "אני מעריך שמה שאנחנו רואים זה אוטנטי, יש לנו עוצמות שלא כדאי לבדוק אותן".

במענה לשאלות נוספות אישר גנץ במרומז את הפעילות הישראלית בסוריה ואמר כי "אנחנו יודעים שנפגע פעיל חיזבאללה שנמצא בסוריה, אני לא מטפל ולא מתעסק במה הוא עושה עם האנשים שלו, את מי הוא שולח ולאיזה משימות, ואנחנו חושבים שיש סיכוי להתרחשות בגזרה הזאת ולכן אנחנו נערכים. אנחנו פעלנו נגד הפעילות האיראנית בסוריה, ואם מישהו מעורב בתוך הפעילות האיראנית בסוריה ואנחנו נמשיך לפעול מולה, זה עלול לקרות והם צריכים לקחת את זה בחשבון".

לסיום התייחס גם למעורבות מערכת הביטחון במאבק בקורונה ואמר כי "אנחנו במערכת הביטחון, צה"ל, פיקוד העורף, כל השרשרת, לא ביקשנו לעצמנו שום סמכות בשום נקודת זמן, מה שכם ביקשנו לעצמנו זה משימות, וככל שאנחנו נהיה מסוגלים לתמוך את המאמץ הבריאותי של משרד הבריאות בהובלת שר הבריאות, הפרופ' רוני גמזו שקיבל את המשימה עליו, אנחנו נשמח לתת כל סיוע אפשרי"

"יש בצה"ל ובמערכת הביטחון מספיק אנשים שיודעים, להערכתי, בהדרכה לא ארוכה לקדם את יכולת החקירות האפידמילוגיות ולסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה, זה דבר שהוא מאוד חשוב למדינת ישראל. אנחנו צריכים ללמוד לחיות בשגרת קורונה, היא לא תיעלם מפה, גם אם אנחנו עושים מגבלות כאלה או נעשה סגר כזה או סגר יותר גדול בהמשך, מה שיהיה צורך, בסופו של דבר צריך לחזור ולהיות מסוגלים לתפקד במגבלה הזאת של הקורונה".

"הכלי הראשון והחשוב ביותר בצד הטיפול הרפואי שהוא מצוין ומערכת הבריאות עושה עבודה נהדרת בעניין הזה, זה היכולת לקטוע את שרשרת ההדבקה, וזה קשור במחקר שצריכים לעשות במעגל ראשון ובמעגל שני ולבדוק איפה היו המגעים של האנשים שחשודים שיש להם את הנגיף וככל שנהיה יותר טובים בזה כך ייטב, צריך לזה טכנולוגיה וצריך לזה הרבה כוח אדם, ואנחנו מסוגלים להעמיד את שני הדברים האלה", דברי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שימו לב לכמות השינויים המוסבים בתמונה,
נעשה ברשלנות, זה נראה שהם הדביקו כמה תמונות יחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture