כתב אישום: זייפו מיליוני שקלים במטבעות של חמישה שקלים • צפו

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט נגד 4 שותפים בחשד שזייפו מטבעות של חמישה שקלים בהיקף של מיליוני שקלים • בתיעוד רואים את החשודים בשעת מעשה במצלמת האבטחה של בית המלאכה באשדוד • האישום מגולל: כך פעלו הזייפנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישההיום (שני) לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד 5 נאשמים, אשר הקימו מפעל לזיוף מטבעות של 5 ש"ח, רכשו חומר גלם שמאפשר זיוף מטבעות בשווי של כ-20 מיליון ש"ח והלבינו הון בהיקף של כ-11 מיליון ש"ח.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד  דניאל גלעד, הנאשמים חברו יחד והקימו חברה בשם "א. גלופות והטבעות בע"מ" לזיוף מטבעות של 5 ש"ח בכמויות מסחריות, לצורך מכירתן ושימוש בהן. משנת 2019, רכשו הנאשמים מחו"ל מכונות איכותיות ויקרות וציוד נוסף לצורך ביצוע הזיוף, בעלות של מיליוני ש"ח, ייבאו עשרות טונות של חומרי גלם והעבירו את המכונות וחומרי הגלם תחילה למבנה אחד ששכרו באשדוד ולאחר מכן למבנה אחר.

בין השאר, רכשו הנאשמים מטבעות חלקים, שלאחר השלמת הזיוף נועדו לזייף מטבעות בסכום של כ- 20 מליון ש"ח. מכתב האישום עולה, כי במועדים רבים, מיוני 2019 ועד מעצרם של הנאשמים זייפו הנאשמים במפעל כמות בהיקף מסחרית של מטבעות 5 ש"ח, בקצב של כ- 700 מטבעות לשעה.

על מנת לייצר מטבע של 5 ש"ח, השתמשו הנאשמים בחומר גלם של מטבעות חלקים עגולים זהים במשקל ובהרכב הכימי של המטבע האמיתי, וקרובים לגודל של המטבע האמיתי – זאת בשל השינוי בגודל המטבע בתהליך ההטבעה שנעשה על ידי הנאשמים.

אחד הנאשמים ייצר  בעזרת המכונות השונות "טבעים"- מוטות פלדה בתוכם משוקעים "נגטבים" של שני צדדיו של מטבע של 5 ש"ח, צד הערך, וצד הנושא, וכן יצר כלים שונים שנועדו להליך זיוף המטבעות. הוא השתמש בידע שיש לו בנושא "עיבוד שבבים" ועשה ניסיונות רבים, עד שהצליח לזייף בעזרת כל האמצעים מטבעות של 5 ש"ח, בהיקף של מיליוני שקלים. זיוף המטבעות נעשה באיכויות שונות, כך שבחלק מהמטבעות לא ניתן היה לגלות את הזיוף אלא על ידי התאמת ה'טבע' למטבע, ובחלק מהמטבעות ניתן היה לגלות את הזיוף באמצעות מכונה.

כמו כן, תכננו הנאשמים לשכלל את שיטת הזיוף, כך שיוכלו לזייף כמות גדולה של מטבעות בזמן קצר. כך, תכננו להוסיף למכונות 'פס נע' שיגביר את קצב הייצור בעשרות מונים, וכן החזיקו במכונה שתפקידה לבקר את איכות ה'טבעים' והמטבעות, על מנת לדעת את התפוקה המקסימאלית של כל "טבע", ועל ידי כך לקצר את זמן הייצור.

בנוסף, ניהלו הנאשמים כספים תוך הסתרת העברות כספים ומקורם, וכן הסתירו את שליטתו של הנאשם בעסק, זאת בשל היות הנאשם תחת צו כינוס נכסים. על פי כתב האישום, הנאשמים העבירו מאות אלפי ש"ח במזומן ובדרכים אחרות לצורך רכישת המכונות, העבירו כספים דרך נש"פ ובדרכים שאינן ידועות, העבירו כספים רבים לחשבון הפרטי ועשו פעולות רבות במטרות להסתיר את מקור הכספים האסורים ואת הבעלים בהם.

במעשיהם, עשו הנאשמים פעולות רבות ברכוש אסור בהיקף של לפחות 11 מיליון ש"ח במטרה להסתיר או להסוות את מקורו, זהות בעלי הזכויות בו, את מיקומו ואת תנועותיו. בכתב האישום צוין, כי לולא מעצרם של הנאשמים, היה עלול להיגרם נזק גדול לכלכלת ישראל לאור היקף הזיוף, איכותו והעדר היכולת להבחין בין המטבעות המזויפות ובין מטבעות אמיתיים.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture