בנעימה תימנית: איתן כבל קרא את "מגילת איכה" בכנסת

"מאין באה לי התעוזה להקריא את איכה?", הסביר ח"כ כבל מעל בימת הכנסת, "אומר לכם מאיפה. הגמרא במסכת שבת אומרת - "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שלא הוכיחו זה את זה" • כבל הלביש כיפה והקריא מספר פסוקים בנוסח יוצאי תימן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ איתן כבל נאם במליאת הכנסת במהלך הפיליבסטר על חוק ההמלצות. את נאומו פתח בפנייה לתלונות מצד הקואליציה על כך שהאופוזיציה מאריכה את הדיונים: "מאין באה לי התעוזה להקריא את איכה? אומר לכם מאיפה. הגמרא במסכת שבת אומרת – "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שלא הוכיחו זה את זה שנאמר "היו שריה כאילים לא מצאו מרעה" (איכה, א') מה איל זה ראשו של זה בצד זנבו של זה אף ישראל שבאותו הדור כבשו פניהם בקרקע ולא הוכיחו זה את זה".

כבל הוסיף, "חובתנו המוסרית לומר את התוכחה כלפי הקואליציה הזו, אני אומר לדודי אמסלם, יו"ר הקואליציה – זהו הכלי הפרלמנטרי שיש בידינו ואנו נשתמש בו, מספיק עם הצקצוקים – זו עבודתנו והציבור ישפוט. אם הייתה הצבעה חשאית כולם יודעים שהחוק לא היה עובר". במהלך הנאום הקריא ח"כ כבל פרקים מלאים של מגילת איכה, ובעקבות בקשה שהגיע במהלך הנאום אף הקריא בטעמי המקרא בנוסח תימנית.

בסיום נאומו ציטט את פסוק ח' במגילת איכה: "גַּם כִּי אֶזְעַק וַאֲשַׁוֵּעַ שָׂתַם תְּפִלָּתִי" – לצערי, הכוח הוא שלכם הקואליציה, וגם אם אנחנו עומדים וזועקים – ולא כקלישאה, יום ולילה – אוזנכם אטומות להקשיב לזעקתנו".

//www.jdn.co.il/video/929109

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גן ילדים…☺?????

אין להם מה לעשות לילה שלם
בגלל השטויות של
האופוזיציה
אז הם פשוט משתגעים
ומדברים שטויות והבלים

נהנים להם שם. רק אנחנו עובדים?

מדוע כשאייכלר הקריא תפילת הדרך אתם בצוות JDN לא צנזרתם אותו אבל כאשר מדובר בתימני פתאום הווידאו לא עולה??? אתמהה יש כאן ריח מגעיל

אולי מישהו מסביר מה אומר הפיליבסטר?
שכל אחד יכול לדבר כמה שהוא רוצה???
ולמה תמיד רואים שיו"ר הכנסת אומר שיש לך עוד דקה לסיום וכדומה?
ולמה פה זה אחרת שניתן לנאום במשך 4 שעות ולא קוטעים אותם אפי' שמדברים שטויות?

כשאדם טוען שלב השני אטום-רק שנזכור שהשמאל אטום יותר כלפי הימין וק"ו כשהשמאל היה בשלטון

בעיקרון זה כך: יכול כל ח"כ להגיש כמה הסתייגויות שרוצה להצעת חוק המובאת לקריאה שניה, אפילו הסתייגויות מטופשות כגון הסתייגות על שם החוק… על כל הסתייגות יקבל הח"כ 5 דקות דיבור במליאה לנמק את ההסתייגות שלו. במהלך אותן 5 דקות הוא ידבר בדרך כלל על דא ועל הא… (אם ח"כ מיקי לוי דיבר 7 שעות, זאת – אומרת שהוא הגיש 84 הסתייגויות שעל כל אחת מהן הוא קיבל 5 דקות זכות דיבור.) הדיון הנ"ל מכונה "פיליבסטר":
המטרה של הפיליבסטר הינה כפולה; 1) האופוזיציה "לוחמת" בחוק המוצע. 2) תיאורטית יכולה האופוזיציה להאריך בדיונים, ולפתע, באמצע הדיונים, להכריז שהיא עוברת להצבעה על החוק, זאת כאשר המליאה ריקה מאנשי הקואליציה… לכן בכל זמן הפיליבסטר – שנמשך לעיתים כמה ימים – על כל חברי הקואליציה והאופוזיציה להיות ב"היכון" להגיע למליאה "מְהַרֶגַע לְהַרֶגַע" להצביע על החוק המוצע…
הדרך של הקואליציה להתמודד עם פיליבסטר הינה על ידי הסכמה בינה ובין האופוזיציה על אורך הדיון, אך במקרים בהם הקואליציה והאופוזיציה מגיעות בזה למבוי סתום, מנצלת הקואליציה את הרוב שיש לה בוועדת הכנסת, וכופה הסדר שמקצר את הפיליבסטר, זאת כמובן בהתאם לתקנון המאפשר לה זאת.
(בדרך כלל הפיליבסטר נעשה על דיוני תקציב ועל חוק ההסדרים הנלווה לו, זאת מחמת חשיבותם הכלכלית, וגם מסיבה פרקטית; מרוב סעיפים אפשר לייצר הרבה מאד הסתייגויות… אך במקרים חריגים האופוזיציה מבצעת פיליבסטר על חוקים אחרים, כגון בחוק ההמלצות…)

בעיקרון זה כך: יכול כל ח"כ להגיש כמה הסתייגויות שרוצה להצעת חוק המובאת לקריאה שניה, אפילו הסתייגויות מטופשות כגון הסתייגות על שם החוק… על כל הסתייגות יקבל הח"כ 5 דקות דיבור במליאה לנמק את ההסתייגות שלו. במהלך אותן 5 דקות הוא ידבר לפעמים על דא ועל הא… (אם ח"כ מיקי לוי דיבר 7 שעות, זאת – אומרת שהוא הגיש 84 הסתייגויות שעל כל אחת מהן הוא קיבל 5 דקות זכות דיבור.) הדיון הנ"ל הינו סוג של תרגיל פוליטי המכונה "פיליבסטר":
המטרה של הפיליבסטר הינה כפולה; 1) האופוזיציה נתפסת כלוחמנית במיוחד. 2) תיאורטית יכולה האופוזיציה להאריך בדיונים, ולפתע, באמצע הדיונים, להכריז שהיא "מושכת" את יתר ההסתייגויות, ולעבור להצבעה על ההסתייגויות שכבר הוגשו, וזאת כאשר המליאה ריקה מאנשי הקואליציה… לכן בכל זמן הפיליבסטר – שנמשך לעיתים כמה ימים – על כל חברי הקואליציה והאופוזיציה להיות ב"היכון" להגיע למליאה "מְהַרֶגַע לְהַרֶגַע" להצביע על ההסתייגויות שהוגשו, ולאחר מכן לעבור להצבעה על החוק בקריאה שניה ושלישית. (במידה והקואליציה "הפסידה" בהצבעה על הסתייגות כלשהי, הרי שהחוק צריך "לחזור" לוועדה שבה הוא נוסח, ולידון שם על אותה הסתייגות לפני שהחוק עובר חזרה למליאה לקריאה שניה ושלישית.)
הדרך של הקואליציה להתמודד עם פיליבסטר הינה על ידי הסכמה בינה ובין האופוזיציה על אורך הדיון, אך במקרים בהם הקואליציה והאופוזיציה מגיעות בזה למבוי סתום, משתמשת הקואליציה ב"סעיף 98" המאפשר לה לנצל את הרוב שיש לה בוועדת הכנסת, ולכפות הסדר המקצר את הפיליבסטר. (ליו"ר הכנסת ישנה השפעה בעניין בוועדת הכנסת.)
(בדרך כלל הפיליבסטר נעשה על דיוני תקציב ועל חוק ההסדרים הנלווה לו, זאת מחמת חשיבותם הכלכלית, וגם מסיבה פרקטית; מרוב סעיפים אפשר לייצר הרבה מאד הסתייגויות… אך במקרים חריגים האופוזיציה מבצעת פיליבסטר על חוקים אחרים, כגון בחוק ההמלצות… על-כל-פנים מידי שנה – שנתיים כשעובר תקציב, ההצגה מתחדשת, כשחכי"ם מוכנים להשתטות בשביל למשוך תשומת לב, בדומה לילדים קטנים, והמליאה נראית אז יותר כקרקס או פעוטון, אבל כך מקובל וזהו…)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture