תיעוד: צבא ארה"ב השתמש בפצצות זרחן בתקיפות על א-רקה שבסוריה

בעוד צה"ל הפסיק את השימוש בפצצות אלו נגד החמאס בשל ביקורת עולמית, ארה"ב ממשיכה ותוקפת בפצצות זרחן את הערים בשליטת דאעש. האם הפצצות הופנו לעבר אזורים מאוכלסים? בארה"ב מכחישים וטוענים: "משמש למיסוך, לא נגד אזרחים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

צה"ל נפרד מהזרחן עקב הביקורות בעולם על השימוש בפצצה – אבל ארצות הברית ככל הנראה עדיין משתמשת בה בלחימה נגד דאעש. הקואליציה הבינלאומית בהובלת האמריקנים מואשמת בשימוש בפצצת זרחן באזורים במזרח א-רקה, בעת הלחימה לכיבוש בירת דאעש.

סרטונים שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות של דאעש, אעמאק, מראים לכאורה שתי הפצצות שונות בזרחן לבן. גם ארגון המתנגד לדאעש פרסם סרטונים דומים. לא מדובר בפעם הראשונה. תמונות דומות נראו גם בשבוע שעבר, במהלך הלחימה לכיבוש מוסול בעיראק.

כבר ביום חמישי בלילה פורסמו תמונות וסרטוני וידיאו שתיעדו הבזקי אור גדולים בתקיפות על מזרח א-רקה. לאור יום ניתן לראות בתמונות סימנים המעידים על כך שמדובר בפצצות זרחן כמו עשן לבן שעלה מאזור הפגיעה. תושבי העיר דיווחו על תקיפות בפצצות דומות גם יום למחרת.

השימוש בפצצת זרחן באזורים מאוכלסים אסור על פי החוק הבינלאומי, אך כוחות צבא יכולים להשתמש בפצצה – המבוססת על זרחן לבן – כדי ליצור מסך עשן. בדומה לנפלאם, זרחן לבן גורם כוויות מייסרות ומביא לתלישת העור מהעצמות, ובמקרים מסוימים אף עלול לגרום למוות.

גורם אמריקני אמר ל"ניו יורק טיימס" כי לכוחות האמריקניים הנלחמים בדאעש בעיראק ובסוריה יש גישה לזרחן, אבל הם לא השתמשו בו נגד מטרות אנושיות. דובר הכוח האמריקאי הנלחם בארגון, ראיין דילון, אמר כי הוא לא יכול להתייחס לשימוש בנשק ספציפי בלחימה, אולם הוא הוסיף כי "בהתאם לחוקי המלחמה, השימוש בפצצות זרחן נעשה לצרכי מיסוך, טשטוש וסימון באופן שלוקח בחשבון את ההשפעות האפשריות על אזרחים ומבנים אזרחיים".

עשרות אלפי אזרחים לכודים בא-רקה שעה שבכירים רבים בדאעש ברחו ממנה. בשבוע שעבר הכריז ארגון המורדים הסורי, הכוחות הסורים הדמוקרטים, על פתיחת המבצע לכיבוש העיר א-רקה מידי דאעש בגיבוי ובתמיכה מלאה של כוחות הקואליציה ובמיוחד של ארה"ב. קרן האו"ם לילדים, יוניצ"ף, התריעה כי כ-40 אלף ילדים עדיין נמצאים בא-רקה ללא יכולת לברוח ממנה. תושבים בא-רקה דיווחו כי רוב לוחמי דאעש שעזבו את העיר הינם לוחמים מקומיים, לצד כמה לוחמים זרים. לדבריהם, הלוחמים המנוסים ביותר של הארגון ומפקדיהם נטשו את העיר.

בשבוע שעבר פרסם דאעש מאמר מערכת בשבועון שלו "א-נבא", שבו התייחס להכרזה על תחילת הקרב בא-רקה. הכותרת שלו לא מותירה מקום לספק לגבי כוונותיו: "או שנשמיד או שנושמד. אין אופציה שלישית". כזכור, ביום שני שעבר הודיעו כוחות "זעם הפרת", שהם למעשה הכוחות הסוריים הדמוקרטיים המורכבים מלוחמים כורדים, על תחילת המבצע הגדול לכיבוש א-רקה.

בימים האחרונים פועלים הכוחות בעיקר בגזרה המזרחית והצפון מערבית של העיר ונטען שהצליחו להשיג שליטה בשתי שכונות – אל-משלב שבפאתי העיר באזור המזרחי ואל-רומניה שבאזור הצפון מערבי. במרכז המעקב הסורי לזכויות האדם דווח ביממה האחרונה כי הכוחות מתקדמים גם בתוך שכונת א-סינאעה, אחרי ההשתלטות על שכונת אל-משלב.

ביממה האחרונה דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", שנמצא בבעלות סעודית, על הסכמות כביכול בין דאעש לכוחות הסוריים הדמוקרטיים על מסירת העיר ללא לחימה. אך נראה שכרגע לפחות יש לחימה עזה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם המשטר הסורי וחיזבאללה, הכחישה את הדיווח.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה פצצות זרחן? זה נראה כמו מופע זיקוקים מרהיב.

זה מופע זיקוקים "מחריב"

"כן זרחן לא זרחן" זה נראה מדהים!
בפרט שלא רואים שום מטוסים
רק שומעים את שריקת הטילים על רקע הלילה האפל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture