משרד החוץ בהנחיות לדיפלומטים; מחר דיון במועצת הביטחון

מלחמת ההסברה: משרד החוץ שיגר לדיפלומטים הישראלים בעולם הנחיות בכל מה שקשור לעמדה הישראלית אותה יש להציג בימים הקרובים. יו"ר האופוזיציה פנה היום למזכ"ל האו"םבדרישה לגינוי פומבי של פעולות חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה נגד אזרחי ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות דרישת שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, מועצת הביטחון תתכנס מחר לדיון פתוח בנושא ירי הטילים מעזה השגריר דנון צפוי לנאום ולדרוש ממועצת הביטחון לגנות את החמאס.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג פנה היום למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדרישה לגינוי פומבי של פעולות חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה נגד אזרחי ישראל. "אם הקהילה הבינלאומית לא תשמיע את קולה בתגובה למתקפה של היום על אזרחים ישראלים, היא עלולה לסכן את תחושת העונש של חמאס, ולתת לחמאס תמריץ נוסף לגרור אותנו לסכסוך לא רצוי, מיותר ויקר", כתב הרצוג בפנייתו.

על רקע הירי המסיבי מרצועת עזה לישראל והתגובה של צה"ל – משרד החוץ שיגר הערב מברק הפעלה לכלל הדיפלומטים הישראלים בחו"ל: ההנחייה – לפעול מול מקבלי ההחלטות ואמצעי התקשורת ולהדגיש שמדובר במתקפה של ארגוני טרור נגד אזרחים.

צפו בתיעוד: הפצצת מטרות ומנהרת הטרור של חמאס על ידי צה"ל


לדיפלומטים הודגש גם הצורך להבהיר בפני מקבלי ההחלטות ברחבי העולם גם את הציפייה של ישראל לגינוי חד משמעי על מתקפת הטרור. בנוסח המברק נכתב: "לפעול מול מקבלי החלטות ואמצעי תקשורת להדגיש כי מדובר במתקפה של ארגוני טרור נגד אזרחים. לצערנו יש כבר נפגעים ומכאן זכותנו להגנה עצמית".

בקהילה הבינלאומית גינו אחר הצהריים את ירי הרקטות לעבר ישראל מרצועת עזה, כולל לעבר גן ילדים במועצה האזורית אשכול, והתריעו כי הוא פוגע במאמצי השלום באזור. שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלנדוב אמר כי "מתקפות כאלה אינן מתקבלות על הדעת וחותרות תחת המאמצים של הקהילה הבינלאומית לשפר את המצב בעזה".

"אני מודאג עמוקות מירי הרקטות חסר ההבחנה על ידי חמושים פלסטינים מעזה לעבר הקהילות בדרום ישראל", מסר מלנדוב, "לפחות אחת מהן בסביבה המיידית של גן ילדים שהייתה יכולה להרוג ילדים או לפצוע אותם. כל הצדדים צריכים לשמור על איפוק, להימנע מהסלמה ולמנוע תקריות המסכנות את חייהם של פלסטינים ושל ישראלים". יותר מ-50 התרעות צבע אדום נשמעו מהבוקר, וארבעה בני אדם נפצעו קל מרסיסים. בגן הילדים איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

מטח כבד מעזה: שלושה חיילים ושני אזרחים נפצעו באורח בינוני וקל


שגריר האיחוד האירופי בישראל, מנואלה ז'ופרה, אמר בתגובה לאירועי הבוקר כי "בשעה שהילדים התכוננו לבית הספר הבוקר נפל מטח של רקטות מעזה על דרום ישראל. אחד נחת מחוץ לגן ילדים. אני מודע לכושר ההתאוששות של הקהילות בדרום הארץ, אך התקפות חסרות הבחנה הן בלתי מקובלות לחלוטין".

גם השגרירות הצרפתית בתל אביב הצטרפה לגינוי והודיעה כי "צרפת מגנה מכל וכל את ירי על אוכלוסייה אזרחית שבמזל לא תבע קורבנות". בהודעה הובהר כי "צרפת מחויבת ללא תנאי לביטחונה של ישראל. צרפת מגנה את חידוש האלימות שאינו עולה בקנה אחד עם פתרון שוחר שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני. חידוש תהליך מדיני מהימן מצריך מכל הצדדים לוותר על השימוש באלימות".

שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט כתב כי ירי הרקטות מעזה לעבר גן הילדים והאוכלוסיה האזרחית "ראוי לכל גינוי". "חמאס כשל, כל שביכולתו להציע הוא טרור", כתב גרינבלט, "הפלסטינים בעזה זקוקים למנהיגים אמיתיים כדי לטפל בבעיות האמיתיות בעזה עם המים, הכלכלה שלה ועוד כל כך הרבה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture