Yonatan Sindel/Flash90

מטח כבד מעזה: שלושה חיילים ושני אזרחים נפצעו באורח בינוני וקל

אזעקות צבע אדום נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון, שדרות אשקלון ואופקים, בזמן שחיל האוויר ממשיך בתקיפות יעדים של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס ברצועת עזה. רסיסי רקטה נפלו בבי"ס בשדרות, והתושבים נקראו להישאר במרחב מוגן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

(בוידאו: היירוט באשקלון. צילום: גל חזיזה)

אחרי מטח פצצות המרגמה שנורה לעבר ישובי עוטף עזה הבוקר, ותגובת צה"ל בעקבותיו, בשעות הצהריים נשמעו אזעקות נוספות באזור. האזעקות נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון, וכמה דקות מאוחר יותר נשמעה אזעקה גם בלכיש. מערכת כיפת ברזל ביצעה עשרות יירוטים באיזור.

בשעה 14:40 נרשם סבב ראשון של אזעקות וחמש דקות מאוחר יותר נשמעה אזעקה באזור התעשייה אשקלון. כעבור כמה דקות נוספות נשמעו אזעקות בשדרות, בשער הנגב ובמועצה האזורית אשכול. האזעקות נמשכו כל העת בעקבות מטחי הירי מרצועת עזה, ובשעה 16:15 נשמעה אזעקה לראשונה בעיר אופקים, ומערכת כיפת ברזל יירטה את המטח. ככל הנראה רקטה יורתה גם מעל נתיבות.

בעקבות מטח הרקטות הורו בצבא על פינוי חוף זיקים ממתרחצים, ובמועצת אשכול הנחו את התושבים להישאר סמוך למרחבים המוגנים – הנחיה שניתנה היום, לראשונה מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014. באשכול נרשמו מספר נפילות בשטחים פתוחים והחשמל ביישובי דרום המועצה נפל, ככל הנראה כתוצאה מהירי.

מצה"ל נמסר כי חייל צה״ל נפצע באורח בינוני ושני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מהשיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. החיילים מפונים לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בנוסף, שני אזרחים נפצעו בעת ריצתם למקלט בשדרות. כמו כן דיווחים על מספר נפגעי חרדה בעקבות הירי המתמשך.

בנוסף, בשדרות, נגרם נזק קל למכונית בשל רסיסי טיל. "יצאנו מבית הספר שער הנגב ובאזור התעשייה של שדרות נפל חלק של כיפת ברזל או של יירוט ומזל שזה על רכב חונה. זה נפל על השמשה האחורית וזה היה מבהיל מאוד. אני סייעת בכיתה והייתה תחושה קשה במהלך היום עם התלמידים. הרגשנו בכל רגע שיכולה להיות אזעקה והתחושה היא שזה מכוון לשעות שיוצאים וחוזרים מבתי הספר", סיפרה עדת ראייה.

דובר צה"ל מסר כי "בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח רצועת עזה לדרום הארץ. מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהשיגורים".

במקביל, חיל האוויר תקף מטרות במרכז הרצועה בתגובה לירי כ-30 פצצות מרגמה לשטח הישראל. על פי הדיווח, המטרות שהותקפו הם מתקנים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה. חלק מהתקיפות בוצעו באזור חאן יונס. התושבים במועצת אשכול עודכנו על פעילות צה"ל באזור, עם הנחיה לשמור על השגרה.

(קרדיט לוידאו: דרום אדום)

מוקדם יותר הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיגורים מרצועת עזה ואיים: "נגיב בעוצמה רבה על המתקפה". הוא הוסיף כי "ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות". במקביל, צייץ ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו תמונה עליה נכתב: "הפגנות שקטות? הבוקר נורו 57 פצצות לעבר אזרחים ישראלים, כולל לעבר גן ילדים".

"ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה מצד הג'יהאד האסלאמי וחמאס", אמר ראש הממשלה נתניהו בוועידת הגליל. "צה"ל יגיב בעוצמה רבה על ההתקפות הללו – ישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שמנסה לפגוע בה ואנו רואים בחמאס כנושא באחריות".

"הממשלה והקבינט וכוחות הביטחון יעשו ועושים את כל מה שאפשר כדי לתת לתושבי הדרום ביטחון", אמר שר הפנים אריה דרעי, שנשא גם הוא דברים בוועידה. "החיים צריכים להמשיך בשגרה, אנחנו נכה ונעניש את מי שאחראי לירי החמור הזה. גם הג'יהאד האסלאמי וגם החמאס, שאנחנו רואים בהם אחראים, יודעים מה הם ישלמו בתרחיש של הסלמה, ואני מעריך שהם מאוד לא רוצים את זה. אנחנו לא רוצים הסלמה ולא רוצים לדרדר את המצב אבל שלא יבחנו אותנו. אין מגעים להודנה ואין לנו כוונה לעשות הודנה עם מי שלא מכירים במדינת ישראל ולא מוכנים להכיר בזכות הקיום שלה ופוגעים באזרחים שלנו".

בצהריים הסתיים דיון ביטחוני בקריה בתל אביב, ומיד אחריו החלו התקיפות האוויריות נגד יעדי ג'יהאד איסלאמי וחמאס. במקביל, סירות פלסטיניות יצאו מנמל עזה לכיוון הים במחאה על הסגר הימי המוטל על הרצועה כדי לשבור את הסגר. הסירות צפויות להיעצר על ידי ספינות חיל הים כשיחצו את מרחב הדייג ברצועה.

לבוקר המתוח בגבול עזה התייחס גם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולא מלדנוב, שאמר כי "אני מודאג מאוד מירי הפצצות לעבר אזרחים בישראל. לפחות פצצה אחת פגעה בקרבת גן ילדים והייתה עלולה לפצוע או להרוג ילדים". הוא הוסיף כי "מתקפות כאלה חותרות תחת מאמצי הקהילה הבינלאומית לשפר את המצב בעזה, ועל כל הצדדים לנהוג באיפוק".

בהתייחסות ראשונה אמר דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה, דאוד שיהאב, כי "זו תגובה מבורכת של ההתנגדות. דמם של בני עמנו אינו זול עד כדי כך שהמחבלים יוכלו לשפוך אותו, בלי שדבר ירתיע אותם. הכבוד של עמנו הוא הדבר היקר ביותר שיש לנו". עם זאת, בארגון נמנעו מלקיחת אחריות. דובר חמאס אמר היום: "ישראל תיכשל בניסיון לשנות את כללי העימות ולקבוע משוואה חדשה בשטח. ההתנגדות ברצועת עזה שומרת על זכותה להגיב ולשתוק בהתאם לאינטרסים של בני עמנו, ואין הדבר נובע מחולשה".

בתמונה: היירוט מעל שדרות

מהרצועה לישראל דרך מצרים: חיל האוויר השמיד מנהרת טרור נוספת

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נמאס מהפחדנות של הקבינט

התחממות נוספת
20:00 בערב, אזעקה בדקות האחרונות בקרית גת, כמו"כ לפני כשעתיים נשמעו פיצוצים עזים בעיר כתוצאה מיירוטים באיזור אשקלון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture