צילומים: דובר צה"ל, Abed Rahim Khatib/Flash90, , Uri Lenzl/Flash90

כוננות שיא: חשש מירי רקטות ועפיפוני נפץ

כוננות במערכת הביטחון לקראת 'צעדת השיבה' מחר על גדר הגבול ברצועת עזה. בנוסף להיערכות להפרחת מאות עפיפוני תבערה לעבר ישראל קיים חשש מעפיפוני נפץ וירי רקטות לעבר ישובי עוטף עזה ולעומק שטח ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: חיל האוויר מתרגל תקיפות ברצועת עזה

לאחר מספר ימים רגועים יחסית על גדר הרצועה ו'בוערים' בשדות שבעוטף. צה"ל וגורמי הביטחון סיימו את ההיערכות לאירוע הגדר מחר 'יום הנכסה' שהיינו גם היום שישי האחרון של הרמדאן, ונמצאים בכוונות שיא לאפשרות של הפרחת מאות עפיפונים. במקביל נערכים בצה"ל גם לירי רקטות מהרצועה לעבר ישובי עוטף עזה ואף לעומק שטח ישראל. ההבנה במערכת הביטחון שהמצב יכול להידרדר במהירות ולכן נערכים עם כוחות מתוגברים בהתאם.

החשש בצה"ל היינו גם מעפיפוני נפץ והזהירו היום את התושבים שלא להתקרב לעפיפונים שנוחתים בישראל מחשש להיותם ממולכדים. בתקשורת הפלסטינית דווח היו כי ברצועה הכינו 1,500 עפיפונים לקראת הפרות הסדר הצפויות מחר על הגדר הגבול ברצועה. על אף ההצהרות הלוחמניות של חברי קבינט כי צריך ליראות במפריחי העפיפונים, בצה"ל לא שינו את הוראות הפתיחה באש.

בחמאס עושים בימים האחרונים מאמצים רבים להפוך את ההפגנה השבוע לגדולה מכל ההפגנות. בארגון הטרור הזמינו אוטובוסים והבטיחו הסעות שיסייעו לתושבי הרצועה להגיע לאזור העימות. הערב דווח ב'חדשות 2' כי חמאס הכינו 'פרובוקציית שואה', לא פחות, בימים האחרונים מכינים הפלסטינים מדים שנראים כמו מדי אסירים ממחנות הריכוז בשואה כשהכוונה היא להצעיד אנשים עם המדים הללו לכיוון הגדר.

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה כתב היום כי "התהלוכות לגדר גבול הרצועה ושבירת המצור הביאו לפריצות דרך מדיניות חשובות". הנייה כתב במאמר שפורסם ב"מידיל איסט איי הבריטי, ובו קרא להמשיך בתהלוכות "בדרכי שלום במטרה להסיר את המצור שישראל מטילה על רצועת עזה".

הנייה קרא "להמשיך ולדפוק על דלתות בית הכלא הגדול, ולהביא לבסוף לשבירת חומותיו. אנחנו אוהבים את היציבות בחיינו ואנו כמהים לשגשוש", כתב הנייה. "נגיע לבסוף למטרתנו – חיים שלווים ומכובדים". ראש הלשכה המדינית של חמאס הזהיר כי אם לא ישיגו תושבי הרצועה את מטרתם במהרה, "זו זכותנו להתנגד לכיבוש בכל האמצעים האפשריים, כולל בדרך צבאית. כך גם מאפשר לנו החוק הבינלאומי".

לדברי הפרשנים לענייני ערבים השילוב בין 'יום הנכסה' שמציין את התבוסה של הערבים במלחמת ששת הימים, יחד עם ציון 'יום אל קודס' באיראן ויום שישי האחרון של הרמדאן, אמור להליט את הרוחות ולהוביל למספר רב של משתתפים.

צה"ל הטיל היום באמצעות מטוסים כרוזים ברחבי רצועת עזה המזהירים מפני התקרבות לגדר, פגיעה בה ומניסיונות לבצע טרור כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. בין היתר נכתב בכרוזים: "ראוי לכם שלא לאפשר לחמאס להפוך אתכם לבני ערובה בידיו, כדי שהוא ירוויח הון פוליטי על חשבון טובתם ועתידם של תושבי עזה בכלל והצעירים בפרט. כדי למנוע תוצאות מזיקות – אנחנו קוראים לכם לא לקחת חלק בהפגנות ובאנרכיה ולא להעמיד עצמכם בסכנה".

הכרוזים

מאז שעות הבוקר הוצתו 22 שריפות בכמה מוקדים ביערות ובשטחים החקלאיים בקרבת גבול הרצועה. בשעות אחר הצהריים התופעה התרחבה, לאחר שפלסטינים ניצלו את הרוחות השוררות באזור ואת החום העז כדי להעיף עפיפונים ולהביא להתפשטות האש. במהלך היום הוצתה האש בכמה מוקדים ביער בארי בקרבת הקיבוץ. כוחות הכיבוי פעלו היום גם בשדות קיבוץ כיסופים ונחל עוז.

במערכת הביטחון קיים גם חשש מפני ירי רקטות לעבר ישובי עוטף עזנ ואולי הפעם גם לעבר עומק שטח ישראל. בימים האחרונים השלימו בצה"ל את פריסתן של מערכות כיפת ברזל בגזרה.

בחיל האוויר פרסמו הערב סרטון המסכם את התרגיל החיילי הגדול שקיימו טייסות החייל השונות. יש בפרסום רמז לארגונים ברצועה לבאות במקרה ויחליטו להסלים את המצב הביטחוני. במסגרת התרגיל תרגלו מאות מטוסי קרב וכלי טיס שונים תקיפה רחבת היקף בשטח הרצועה בתוך זמן קצר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא נורמלים דין עפיפון כדין קאסם
כי בסופו של דבר מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture