צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

השרה שקד על חוק הגיוס "צריך לשבת עם החרדים ולבצע שינויים"

שרת המשפטים התייחס הערב בראיון לדרישה לשינויים בחוק הגיוס אמרה כי "אף חוק לא עובר בקריאה שלישית כפי שהוגש בתחילה, תמיד עושים שינויים בחקיקה". לטענת שרת המשפטים החוק יעמוד במבחן בג"ץ. השרה תקפה את לפיד ואמרה כי הוא "מבלף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרת המשפטים איילת שקד מ'הבית היהודי' התראיינה הערב לרדיו 'קול חי' והתייחסה לסאגת חוק הגיוס. לדבריה "משבר הגיוס בהחלט פתיר, תזכיר החוק של משרד הביטחון הוא תזכיר מאוזן מאוד, תזכיר חוק שגם החברה החרדית צריכה לאמץ. אין שם סנקציות פליליות כמו שלפיד דרש, טוב יעשו כל החברים בקואליציה אם יעבירו את החוק". שקד הסיפה כי "הוועדה התייעצה עם כמה אנשים חרדים, וזה חוק מאוזן"

"אם נלך לבחירות בגלל הגיוס, הקואליציה הבאה לא תדע להעביר חוק נוח יותר. החוק הזה מאוזן והוא גם יעבור להערכתי בבגץ. אין בחוק הזה חובת גיוס, אם אחרי שלוש שנים לא יעמדו ביעדים אז אחרי שנה החוק פוקע".

בנוגע לדרישה הצפויה של המפלגות החרדיות לשינויים בחוק אמרה כי "אף חוק לא עובר בקריאה שלישית כפי שהוגש בתחילה, צריך לשבת עם החרדים לבצע שינויים ולהעביר את חוק הגיוס. תמיד עושים שינויים בחקיקה, גם כאו יהיו שינויים".

השרה התייחסה לכך שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד בירך על החוק ואמר "הוא משקר את הציבור בנושא חוק הגיוס. החוק מאוזן וראוי שיעבור ע"י מפלגות הקואליציה". בראיון מוקדם יותר היום ל'גלי צה"ל' אמרה כי "לפיד מבלף! יש עתיד נלחמו שתופעל חובת גיוס באופן אוטומטי באם לא יעמדו ביעדים. מתווה הגיוס של ליברמן שונה מהמתווה שהובילה יש עתיד בקדנציה הקודמת".

בראיון ל'קול ברמה' הוסיפה שרת המשפטים לתקוף את יאיר לפיד ולהסביר את ההבדל בין החוק הנוכחי לחוק שחוקק בזמנו על ידי יש עתיד "לפיד מבלף שזה דומה לחוק שלו, אצלו היו סנקציות פליליות, כעת אין". לשאלת המראיין כי בחוק של לפיד הסנקציות הפליליות היו למעשה ביטול החוק וחזרה לחוק גיוס חובה, זה בדיוק כמו החוק כעת. השיבה השרה כי "אצל לפיד החוק היה מתבטל אחרי שנה אחת שלא עמדו ביעדים ושר הביטחון היה חייב לגייס מייד. כאן צריך 3 שנים כדי שהחוק יתבטל, וגם אז יש עוד שנה המתנה כדי שיספיקו לחוקק חוק חדש".

ח"כ בצלאל סמוטריץ, גם כן מ'הבית היהודי' התייחס לנושא הערב בראיון ל'קול חי' ואמר כי "אם מנקים את הפוליטיקה הצידה, והרצון של ליברמן לדפוק את החרדים, יהיה אפשר לפתור את זה".

הערב דווח ב׳קול חי׳ כי בישיבת סיעת יהדות התורה הציע ח"כ ישראל אייכלר להוסיף לחוק הגיוס אפשרות למתן פטור גם לחלק מסויים מהציבור הכללי בנסיבות מסויימות, על מנת לאפשר להגן על החוק בבג"צ מטעמי שוויון.

בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' אמר היום שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "חוק הגיוס הוא חוק של מערכת ביטחון לא חוק של ישראל ביתנו. אני מקווה שנביא אותו כבר בשבוע הבא לדיון ונעביר אותו עד סוף מושב הקיץ בקריאה שנייה ושלישית". הוא הוסיף כי "החוק נמצא בקונצנזוס בקואליציה ואופוזיציה. אני קורא לכולם להשאיר את המחלוקות והחשבונות ולהתאחד סביב המתווה שגיבשו במערכת הביטחון".

לדברי פרשן 'וואלה' יקי אדמקר ליברמן רמז בישיבת הסיעה כי לא יתנגד לשינויים מצד החרדים בחוק הגיוס בשני תנאים. שגם לאחר השינויים החוק יעבור את מבחן בג"ץ ושיתקבל אישור הרמטכ"ל לשינויים המוצעים.

‏יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם אמר היום בראיון לערוץ הכנסת כי "אם נעביר את חוק הגיוס עד סוף המושב הבחירות יהיו בנובמבר 2019. לא נבחרנו כדי להקדים בחירות וזה על דעת ראש הממשלה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש מ'הליכוד' התייחס גם הוא לנושא הבוער, בראיון הערב ל'קול חי' אמר "להערכתי חוק הגיוס יעבור במושב הקיץ, לא מבין את האמירות של חלק מהחרדים שהם יפילו את הממשלה, אם הממשלה תיפול אז החוק יעבור בממשלה הבאה? חוק יותר רך מהחוק הזה לא יהיה. אלו בתוך המפלגות החרדיות שחושבים שהם יצליחו אם יקשו על החוק הזה הם טועים, מקווה שהגישה הפרגמטית בחוק הזה תתקבל".

עוד הוסיף קיש כי "הליכוד לא חושש מללכת לבחירות עכשיו, אנחנו מסתכלים על כל המפלגות וחשוב לנו ללכת לבחירות ושכל המחנה הלאומי יתחזק".

שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ מ'העבודה' אמר הערב בראיון ל'קול ברמה' כי ה"חוק הזה סביר, צריך לראות איך מגשרים על שני סעיפים. אני בכללי חושב שהחוק הזה טוב".

הדברים של פרץ מגיעים בניגוד לדבריו של יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי שדווקא הודיע היום בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני כי מפלגתו תתנגד לחוק. "נצביע נגד חוק הגיוס. בחוק המדובר היום אין שוויון בנטל או תגמול אמיתי לחיילים משרתים", אמר גבאי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לעמוד כחומה בצורה בעד חוק פיסקת ההתגברות ששם שורש הבעיה ואז יחסכו הרבה צרות ובעיות. מי יתן שיהיה בקרוב ממש.

כבר ישבנו בוועדת שקד, רק נזקים יצאו משם לציבור החרדי.
בלי פשרות וויתורים! חרדי אחד לא יתגייס!

והיית משוגע ממראה עיניך!!
האם מישהו מאיתנו היה מסכים לכזה חוק לפני עשרים שנה???
האם לא היינו מזדעזעים לשמוע ששלושים אחוז מהבחורים שלמדו שנתיים בישיבה קטנה הם היום חילוניים, ואז לומר שאנחנו מסכימים שכך זה ימשיך
ולה' הישועה

צריך לארגן מחאת מליון איש רק משמע הדברים ששקד רוצה לשקוד עם החרדים לשנות כמה סעיפים בחוק החדש אבל עיקר העניין כאן שיתגייסו עוד חרדים כדי לחלן ולטמא את כלל המחנה החרדי. קדימה. לצעדת המליון שוב.
לא ניתן לדבר לקרות. אנחנו נשב כולנו בכלא ליום שלם. אנחנו מוכנים להכל.השם בעזרנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture