טנקים בעזה. צילום: נתי שוחט / פלאש 90

"אין סיבה לחשוש להיכנס לעזה. הקיץ זה עיתוי מעולה עבורנו"

אלוף פיקוד הדרום לשעבר, איל אייזנברג, סבור שמערכת הביטחון טעתה כשזלזלה באיום העפיפונים ("הקומקום הזה הפך לקטר, והיום הוא שורף לנו שדות"), ומזהיר: "אם חמאס ימשיך בהסלמה - הוא ימצא את צה"ל בתוך הרצועה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מערכת הביטחון טעתה כשזלזלה בטרור העפיפונים. הקומקום הזה הפך לקטר, והיום הוא שורף לנו שדות ויערות": כך אומר הבוקר אלוף פיקוד הדרום לשעבר, איל אייזנברג, בראיון לגל"צ.

לדבריו, "אנחנו צריכים להוביל את המאמץ הבינלאומי לפרז את רצועת עזה ולשקם אותה".

על תקריות האש עם חמאס: "אין סיבה לחשוש להיכנס לעזה. אם חמאס ימשיך בהסלמה – אז הוא ימצא את צה"ל בתוך הרצועה. הקיץ זה עיתוי מעולה עבורנו".

הסלמה בדרום: בצה"ל נערכים למבצע בעזה והפתרון האפשרי לטרור המעופף


אתמול דווח ב'חדשות 2' כי במערכת הביטחון הציגו לדרג המדיני את סל התגובות ומדרגות ההחרפה וכעת נותר להם להחליט לאן לקחת את הסבב הנוכחי. על פי הדיווח בדרג המדיני הנחו כבר לפני שבוע וחצי את צה"ל לשים קץ לתופעת טרור העפיפונים ובלוני ההליום, מה שהביא להחרפת התגובה הצבאית בכל פעם שעפיפונים ובלונים גורמים לשריפות.

במערכת הביטחון אומרים כי ספק אם חמאס מבין עד כמה ישראל קרובה לפתוח מבצע נרחב בעזה, באופן כזה או אחר, באמירה שמשרטטת קו של הסלמה. לדברי אותם גורמים ביטחוניים ישראל קרובה מאוד לקבל החלטה לצאת לפעולה רחבה ומשמעותית ברצועת עזה. הגורמים מעריכים כי אנחנו מתקרבים לנקודה שהדרג המדיני יורה לצה"ל לפתוח במערכה בעזה. לא ברור אם הכוונה לסבב שיימשך כמה שבועות אבל גורמים ביטחוניים מעריכים שעם לא תהיה בררה (ולפי התנהגות חמאס כעת זה הולך לשם) אז זה מה שיקרה. בין ההצעות של צה"ל לדרג המדיני יש גם הצעה לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים וגם זה מונח על השולחן כאיתות לחמאס.

בינתיים צצה לה שוב התקווה שהמוח היהודי שהצליח לפתח את מערכת כיפת ברזל לרקטות, ואת המכשול התת קרקעי למנהרות, ואת המכשול הימי לקומנדו של חמאס יצליח גם למצוא פתרון לטרור החדש ולהוציא את העוקץ מכלי הנשק החדש של חמאס. על פי דיווח ב'וואלה', מסתמן כי צה"ל יציג מערכת טכנולוגית מבצעים לזיהוי, גילו ונטרול עפיפוני תבערה ונפץ.

על פי הדיווח, בתעשיות הביטחוניות פיתחו מערכות טכנולוגיות בשילוב סנסורים מתקדמים שיאתרו עפיפונים בזמן מעוף, יעבירו נקודת ציון וישלחו לעברם רחפנים שיפגעו בהם. גורמים שמכרים את המערכת אמרו ל'וואלה' כי "בוצעו כמה ניסויים ומסתמנת פריצת דרך שתאפשר להציג את שיטת הפעולה כבר עוד כמה ימים".

כידוע בשבועות האחרונים שוקדים במערכת הביטחון על פיתוח פתרון שיירט את עפיפוני התבערה טרם נחיתתם בקרקעות החקלאיות בדרום. בצה"ל תחילה הכניסו לשימוש רחפנים שהיו אמורים לחתוך את חוט העפיפון מעל שמי הרצועה אך למרות הישגים יחסיים הוא נכשל במשימה ועפיפונים רבים הצליחו לחמוק ולעשות את הדרך הקצרה לשטחים הישראלים ולחולל נזק עצום. לדברי גורמים בתעשייה הביטחונית "עד כה הציגו בצה"ל כמה רחפנים המסוגלים להפיל בשיטות שונות את העפיפונים אך התקשו לאתר אותם בזמן המעוף מרצועת עזה לשטח ישראל".

למרות שבינתיים טרור העפיפונים גרם רק לנזק, שזה גם חמור, כל העת יש את החשש שזה יכול להביא לאסון גדול בהרבה. במשטרה מוסיפים ומזהירים את התושבים לא להתקרב לבלונים שנוחתים בתוך הישובים. יש גם את החשש שעפיפון בוער ינחת על מצבור תחמושת ויגרום לאסון. גורמים באוגדת עזה טענו כי "על רקע היקף הבלונים ועפיפוני התבערה בימים האחרונים, מובן כי מדובר בעניין של זמן עד שחמאס יצליח להצית אמצעי לחימה או מצבורי תחמושת ולגרום לאסון".

נתניהו: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ומוטב שאויבינו יבינו זאת – ועכשיו"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכו למלחמה. אין ברירה אחרת. כי ישראל בסכנה גדולה. השם בעזרנו. אל תמתינו לניסים. עשו מה שצריך. כי המלאכה מרובה והזמן קוצר.
נפל בידכם שכך נגזר ואתם צריכים להלחם. שבע"ה בזכות הקשיים שיהיו לכם במלחמה שתחזרו בתשובה שלימה. ושכל תינוקות שנישבו יאיר נר שלהם לתקן מה שצריך להם בעולם הזה בזכות שיחזרו בתשובה.

כל פעם ממציאים פטנט על פטנט כדי להילחם בכלי שמבצע את הפיגועים במקום להילחם בראש הנחש עצמו, החמאס.
אין כל טעם להיכנס לרצועה אם לא מתכוונים להישאר שם לתמיד. חבל על החיילים שימותו וייחטפו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture