Abed Rahim Khatib/Flash90

השר ארדן מעריך: מתקרבים למבצע רחב היקף בעזה

תקרית הירי בגבול הרצועה שבה נפצע קצין צה"ל והשיגורים בלילה לישראל, אומר השר ארדן החבר בקבינט המדיני - ביטחוני כי "אין פתרון שישנה את המציאות ברגע", ומאיים על חמאס: "נצטרך לחזור למבצע רחב שלא ייעצר עד שהם ישלמו מחיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון פנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני גלעד ארדן התייחס הבוקר (חמישי) לערב אלים נוסף בגבול רצועת עזה וציין כי אין פתרון מושלם בעזה שישנה את המציאות ברגע. "זה נראה שאנחנו מתקרבים למערכה רחבה יותר עם חמאס – מצב שבו צה"ל יצטרך לצאת למבצע רחב היקף", אמר ארדן לדב גיל-הר בתכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'.

ארדן ציין כי תושבי הדרום חוזרים אחרי ארבע שנים למציאות בלתי נסבלת ולדבריו, אי אפשר לחיות כך כשיש אזעקות בלילות והילדים צריכים לרוץ למקלטים."אם חמאס לא מבין זאת בגלי התקיפות האחרונות, בגלל שהן נקטעות באמצעים מדיניים, נצטרך לחזור למבצע רחב שלא ייעצר עד שהם ישלמו מחיר כמו בצוק איתן או אף יותר מכך", אמר השר.

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, אמר בכאן רשת ב' כי "מה שנעשה בסוף השבוע הוא נכון – לגבות מחיר מהחמאס על זה שהוא אפשר את תופעת הבלונים והעפיפונים. ראינו גם שהוא שולט בזה, כי עובדה שהוא הביא לירידה. במשך מספר שבועות התייחסו לתופעה הזאת כשולית. היה צריך לפגוע מיד באלה שאחראים בחמאס לשיגורי העפיפונים". לדברי יעלון, "אם הצעדים שננקטים אינם גורמים לחמאס להפסיק, יש לנקוט באמצעים אחרים. המלחמה צריכה להיות מוצא אחרון".

אזעקות צבע אדום נשמעו הבוקר והלילה במועצות האזוריות שער הנגב, שדות הנגב ואשכול. כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות. נשמעו פיצוצים, אך איש לא נפגע ולא נגרם נזק. ככל הנראה אותרה נפילה של רקטה בשטח פתוח, אך לא בתחום ישראל. בסך הכל מאתמול זוהו תשעה שיגורים לעבר ישראל.

אמש נפצע בינוני קצין צה"ל מירי צלף פלסטיני בדרום רצועת עזה. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במסוק, כשהוא סובל מפגיעה בבטנו ובבית החזה, והועבר לחדר ניתוח. התקרית אירעה לאחר שכוח צה"ל הגיע לזירת האירוע כדי לפזר הפרת סדר במעורבות ילדים שהתרחשה סמוך לגדר. האירוע התרחש כ-400 מטר מהמקום שבו נהרג סמ"ר אביב לוי ביום שישי האחרון.

בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל, ממנו נפצע הקצין, הותקפו שבע עמדות של חמאס בתגובה לירי. הפלסטינים דיווחו על ירי טנקים לעבר כמה מוצבים לאורך רצועת עזה. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי שלושה מאנשיה נהרגו בתקיפות צה"ל. עוד נמסר מצה"ל כי חילופי האש החלו לאחר הפרת סדר של ילדים על גדר הגבול, ואש נפתחה לעבר כוח שהגיע למקום.

הבוקר הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס כי היא "העלתה את רמת הכוננות שלה לדרגה הגבוהה ביותר" וכי היא "קוראת לשאר הזרועות הצבאיות לנהוג כמוה ולהעלות את הכוננות לדרגה הכי גבוהה". הזרוע שבה על אמירתה מאמש ולפיה "ישראל תשלם מחיר דמים גבוה על פשעיה נגד העם הפלסטיני".

בכיר בגי'האד האסלאמי אמר הבוקר: "הגיעה העת לשלם את החשבון". גורמים המקורבים לחמאס מציינים כי הודעת גדודי עז אדין אלקסאם הבוקר לא יצאה באופן מיידי אתמול לאחר התקרית בה נהרגו השלושה. היא פורסמה לאחר שהדברים נשקלו היטב במהלך הלילה והגיעו לכך לאחר שבחנו את כל ההשלכות הצפויות.

בחמאס איימו כי "לא ישתקו" בעקבות תקיפות צה"ל ברצועה: "היקף ההסלמה הישראלית ברצועת עזה והתקיפה המכוונת נגד לוחמי ההתנגדות, משקפים את כוונותיה של ישראל להרוג. הצעדים מבהירים שההנהגה הישראלית פושעת. אי אפשר לשתוק נוכח פשעיה. לא נוותר על חובתנו להגן על העם הפלסטיני ולהגיב". הזרוע הצבאית של חמאס מסרה: "דם ההרוגים לא נשפך לשווא, ישראל תשלם מחיר יקר".

אחרי לילה של שיגורים, חמאס מאיים: "ישראל תשלם מחיר דמים גבוה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחחחח הייתם כחולמים. לא יהיה שום מבצע רחב בעזה והאויב יהיה לנו למוקש. עד עצם היום הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture