Amos Ben Gershom/GPO

לבני: "הממשלה מעדיפה שלטון חמאסי". הליכוד: "דוברת של אבו מאזן"

עימות חריף בין ראשת האופוזיציה למפלגת הליכוד לאחר שלבני האשימה את הממשלה בכך שמעדיפה את ארגון הטרור חמאס על פני הרשות הפלסטינית. לבני: "הליכוד יכול לשחרר אלפי טרוריסטים, לתחזק אותם ולקרוא בוגדים לאלה שדואגים לבטחון ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראשת האופוזיציה ח"כ ציפי לבני תקפה היום בחריפות את ממשלת נתניהו ואמרה כי "הממשלה מחביאה מהציבור שעברה ממדיניות מוצהרת של הכרעת חמאס שנכשלה – למדיניות מוסתרת של שימור שלטון חמאס. הממשלה בוחרת את האופציה הרעה יותר כי היא פחות מסוכנת פוליטית – מעדיפה שלטון חמאסי ולהבות אש נמוכות. החמאס הוא סכנה ביטחונית אבל אין איתו סכנה לשלום מבחינתם".

לדבריה, ״אנחנו עדים לתהליך התפכחות מאם ניבחר נמוטט ונכריע. נתניהו וליברמן השתמשו ברטוריקה הזאת וגילו שהם לא יכולים. הביקורת שלי שהממשלה עברה ממדיניות מוצהרת של הכרעת החמאס שנכשלה – למדיניות מוסתרת של שימור שלטון החמאס. מפחדים לצאת לציבור ולהגיד את זה. אני בעד החלפת שלטון החמאס, על ידי הגורמים הפרגמטיים עד לפירוז עזה כיעד בינלאומי משותף. צריך לשים את הדברים על השולחן: ישראל מנהלת משא ומתן עקיף עם חמאס במקום מו״מ ישיר עם הרשות הפלשתינית״.

בתגובה, גורמים בליכוד מתחו ביקורת חריפה נגד לבני. "אנו קוראים ללבני לגלות אחריות ולהפסיק לשמש כדוברת של אבו מאזן שמשלם משכורות עתק לרוצחי יהודים ומנסה ללבות מלחמה חדשה בדרום על ידי חנק כלכלי של תושבי רצועת עזה", אמרו.

מלשכתה של לבני נמסר בתגובה לדברי הליכוד: "כדאי שהליכוד שמשתף פעולה עם החמאס, מעביר כסף ומשלם משכורות לארגון טרור שרצח ילדים יהודים הוא תמצית קיומו – לא יטיף מוסר. מי שמעדיף את אלה ששולחים את השהידים, כדאי שישתוק. רק הליכוד יכול לשחרר אלפי טרוריסטים, לתחזק אותם ולקרוא בוגדים לאלה שדואגים לבטחון ישראל".

חכי"ם נוספים באופוזיציה תקפו את הממשלה, "התנהלות הקבינט גובלת בהפקרות שלא היתה כמותה", אמר חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני), "זהו קבינט משותק ומסוכסך שחוסר היוזמה שלו הפך את ישובי הדרום לבשר תותחים. זו חוכמה קטנה מאוד להימנע מקביעת מדיניות ולהסתתר מאחורי הרמטכ"ל בלילה, ולצאת לתדרך נגדו ביום".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר כי "האחראי היחיד למדיניות התבוסתנית בעזה הוא נתניהו. הקבינט הנוכחי הוא חסר האחריות ביותר בתולדות המדינה. שרים מדליפים בלי הרף והופכים את הדיון לפוליטי, ליברמן מטיל אחריות על אחרים כאילו הוא אינו שר הביטחון. האחראי הבלעדי לכך הוא ראש הממשלה. שליחיו של נתניהו מאשימים את הצבא בכך שהוא לא מביא תכניות. זה שקר מוחלט. התכניות המבצעיות קיימות, הקבינט מכיר אותן".

גם חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין תקפה את התנהלות הקואליציה והקבינט. "כוחות הביטחון והרמטכ"ל מתמודדים עם 200 ימים איומים ומאתגרים, וגם עם קבינט מוג לב. קבינט של שרים שמחפשים עכשיו להתחבא מאחורי הרמטכ"ל כדי לתרץ לעצמם למה הם לא עושים כלום, בזמן שהם שולחים את דוד ביטן שוב כדי להגיד שבגלל צה"ל והרמטכ"ל אין הרתעה. איזה ביזיון. אם אתם לא יודעים איך לספק התרעה, שזה תפקידו העיקרי של הקבינט, אתם צריכים לתלות את המפתחות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל המשתף פעולה עם טרוריסטים הוא טרוריסט ורוצח. ביבי הוא אחד מהם כנראה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture