ישראל נכנעה? 15 מיליון דולר קטארי הועברו במזומן לחמאס

בהסכמת ישראל הועברו הלילה 15 מיליון דולר במזומן מקטאר לחמאס, לצורך תשלום משכורות לפקידי הממשל ברצועה. נתניהו לפני שבועיים: "בשום שלב ישראל לא תקבל שום אולטימטום מהחמאס". גבאי: "מדינה שמשלמת דמי חסות לחמאס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תקציר: לפני שבועיים בדיוק, שבת פרשת וירא, החל מהשעה עשר בלילה (ליל שבת) ועד לעשר בבוקר (שבת בבוקר) שוגרו ארבעים רקטות מרצועת עזה לעבר ישובי עוטף עזה. בחסדי שמים לא היו נפגעים, נזק נדרם. ההערכות הם שהשקט שחזר אחר 12 שעות הם בעקבות הפסקת אש בתיווך מצרי שישראל כרגיל מכחישה.

במוצאי אותה שבת כבר הגיע תו המחיר, חמאס העביר אולטימטום לישראל כי או שיזרימו 15 מיליון דולר קטארי במזומן מדי חודש או שפנינו להסלמה. ראש הממשלה מיהר להכחיש את הדברים ואמר למחרת כי "שמענו כביכול על "אולטימטום" מצד החמאס לישראל. בשום שלב ישראל לא תקבל שום אולטימטום מהחמאס". במציאות?

אתמול פורסמו תמונות של שלושה מזוודות עמוסות בכסף עושות את דרכן ברכבו של שגריר קטאר במצרים לעזה, שם נפגש עם ראשי ארגון הטרור הרצחני חמאס. הכסף מיועד למשכורות לפקידי הארגון שהפסיקו לקבל את משכורתם מהרשות הפלסטינית. בישראל קיים חשש שהכסף הקטרי ישמש לתפעול מערך הטרור של ארגון חמאס. לפי גורם ישראלי, הכסף מיועד לחלוקה על פי רשימות שנבדקו בישראל בתהליך מוסכם שגיבשו גורמי התיווך. אם תהיה חריגה מהרשימה, התהליך צפוי להיפסק.

Abed Rahim Khatib/ Flash90

ברצועת עזה החלו באמת הבוקר בתשלום המשכורות מהמענק הקטארי לפקידי ממשל חמאס בסקטור האזרחי. הכסף הועבר לפקידים באמצעות מנגנון תשלום בסניפי הדואר ברצועה. "אני מבסוט היום", אמר אחד הפקידים. נציג משרד האוצר בעזה אמר ביום שלישי השבוע כי פקידי הממשל מטעם חמאס יקבלו 60% ממשכורתם, שהם לפחות 1,400 שקלים.

אתמול בבוקר דיווח העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הצליח לשכנע את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכים לקבלת הבנות הרגיעה של חמאס עם ישראל. זאת אחרי חודשים ארוכים שבהם התנגד למהלך מסוג זה, מחשש שהסכם ינציח את שלטון חמאס בעזה וידיר סופית את הרשות מהרצועה.

לפי מקורות פלסטיניים, בפגישתם השבוע בשארם א-שייח הסביר א-סיסי ליו"ר הרשות הפלסטינית באופן מפורט על המאמצים המצריים להשגת ה"רגיעה" הנדרשת ברצועת עזה והפיוס הלאומי. על פי הדיווח, אבו מאזן הסכים להבנות כדי לאפשר "מרחב נשימה" לעזתים. המקורות טוענים שההבנות מורכבות משני שלבים: הראשון בין שבועיים לשלושה והשני שישה חודשים.

לדבריהם, ישראל הסכימה להעביר לרצועה את המענק הקטארי בגובה של 90 מיליון דולר, כדי שישולמו משכורותיהם של עובדי ממשלת חמאס למשך שישה חודשים. התנאי של ישראל: ההעברה תתבצע על-ידי האו"ם. בנוסף, נטען בדיווח, במסגרת השלב הראשון של הרגיעה הסכימה ישראל להגדיל את הייצוא מרצועת עזה בפעם הראשונה זה שנים רבות.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי תקף את הזרמת הכספים לרצועה: "התמונה של מזוודות הכסף הקטארי שמגיעות לחמאס היא תמונה כואבת של כניעה והשפלה של מדינה שמשלמת דמי חסות לחמאס. זאת התמונה של הכישלון המדיני של נתניהו וליברמן שבמקום לחזק את המתונים מחזקים את חמאס".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מאמין שהם עשו את זה הטמבלים
איזו מדינה…

למה לעביר להם כסף וזה אף פעם לא עוזר עשו שונא ליעקוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture