Sliman Khader/FLASH90

האיחוד האירופי גינו הריסת מבנים שבוצעה בשועפט לבקשת התושבים

בזמן שנשיא איראן קרא להשמדתה של ישראל מיהרו באיחוד האירופי לגנות את הריסת החניות הלא חוקיות בשועאפט שבירושלים. באיחוד גם גינו תוכניות לבניית מאות יחידות דיור ברמת שלמה וברמות. רק קנצלר אוסטריה גינה את דבריו האנטישמים של נשיא איראן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האיחוד האירופי ממשיך בגישה העוינת שלו לישראל, שלא לומר האנטישמית, ומגנה אמש את הריסת חנויות לא חוקיות במחנה הפליטים שועפט שנהרסו לטענת המשטרה והעירייה לבקשת התושבים. ביום רביעי שעבר, בהמשך למבצע אכיפה שקיימו עיריית ירושלים והמשטרה, התבצעה הריסת 20 מבנים מסחריים במחנה הפליטים שועפט. על פי עיריית ירושלים, מדובר במבנים שנבנו בניגוד לתקנות, באופן שמסכן את התושבים, בהם מבנים שהיוו סכנה לתנועת כלי רכב ותחנות דלק לא חוקיות.

משרד החוץ של האיחוד האירופי הוציא אתמול הודעת גינוי להריסת המבנים גם גינה את התוכנית הישראלית לבנות 90 יחידות דיור חדשות בגילה, ו-150 יחידות נוספות בשכונת רמת שלמה. "בשבוע שעבר הרסו הרשויות הישראליות כ -20 מבנים מסחריים פלסטיניים במחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים", נכתב בהודעה.

עוד הוסיפו כי הדברים מגיעים, "שבועות ספורים לאחר שעיריית ירושלים בישרה על הקמת קרוב ל -800 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות רמת שלמה ורמות במזרח ירושלים. בנוסף, מתנחלים בשכונת סילואן שבירושלים המזרחית ממשיכים בהליכים שיכולים להוביל לפינויים של עד 700 פלסטינים המתגוררים באזור".

באיחוד תקפו את התנהלות ישראל ברצונה לשמור על ריבונותה. "האיחוד האירופי מתנגד בתוקף למדיניות ההתנחלות של ישראל, שהיא בלתי חוקית על פי המשפט הבינלאומי, כמו כל הפעולות הקשורות לה כמו פינוי בכפייה והריסה. האיחוד האירופי מצפה לרשויות הישראליות לשקול מחדש את ההחלטות הללו ולהפוך אותן. מדיניות ההתיישבות וההרחבה במזרח ירושלים ממשיכה לערער את האפשרות של פתרון בר-קיימא של שתי מדינות שירושלים תהיה בירתן. זו הדרך היחידה להשיג שלום צודק", לשון הודעת האירופים.

ביום רביעי האחרון הודיע המשטרה כי על רקע פניות תושבי מחנה הפליטים, נהרסו חנויות שנבנו באופן בלתי חוקי במרכז המחנה ויצרו עומסי תנועה ודחק בלתי נסבל עבור התושבים. "במסגרת המבצע, הרסו משטרת ישראל ועיריית ירושלים 18 שטחי מסחר ושלוש תחנות דלק פיראטיות, שנבנו באופן בלתי חוקי, פגעו במרקם חייהם והיוו סכנה ממשית לתושבים", אמרו במשטרה.

ראש העיר ירושלים היוצא, ניר ברקת, הגיב לביקורת של האיחוד האירופי על התוכנית שיזם במחנה הפליטים שועפט וציין כי "גם לתושבי מחנה הפליטים שועפט נמאס מהצביעות של האיחוד האירופי, שמעדיף פוליטיקה על חשבון האינטרס של התושבים. בכל הבדיקות והסקרים שנערכו הביעו תושבי מחנה הפליטים מיאוס מהניקיון, מהחינוך ומשירותי הרווחה הכושלים של אונר"א. התושבים מברכים על פעולות העירייה, כולל על ההריסה האחרונה שנעשתה לבקשתם למבנים שסיכנו את תלמידי המחנה. גם האיחוד האירופי צריך להבין שהגיע הזמן להפסיק את שקר הפליטים. ירושלים היא עיר אחת מאוחדת וריבונית, אין בה פליטים אלא תושבים והם יקבלו מעתה את השירותים מהעירייה כמו כל תושב אחר".

יצוין כי ה"תוכנית לבניית כ-800 יחידות דיור ברמת שלמה" שעליה מדבר האיחוד האירופי היא למעשה תוכנית לבניית 640 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, שהובאה לאישור ועדת התכנון והבנייה המחוזית בירושלים בתחילת חודש אוקטובר. 500 מתוכן – בשכונת רמת שלמה. התוכנית זו הוקפאה קרוב לעשור בשל מדיניות הממשלה, וכעת אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אשר כפופה למשרד האוצר.

אגב, בזמן שדוברת משרד החוץ של האיחוד האירופאי טרחה להזדעזע עמוקות מהריסת כמה מבנים בלתי חוקיים בירושלים, לא נרשם גינוי של אף אישיות בין לאומית מדברים האנטישמים של נשיא איראן לפיו "ישראל היא גידול סרטני". למעט קנצלר אוסטריה סיבן קורץ שמיהר לגנות את הדברים ומסר: "אני מגנה בחריפות את ההצהרה הלא-מקובלת של נשיא איראן בנוגע לישראל. אין זה מקובל שיטילו ספק על זכות הקיום של ישראל או שיקראו להשמדת ישראל. בגלל האחריות ההיסטורית שלנו, המאבק נגד אנטישמיות על כל צורותיה והתמיכה שלנו בישראל, ביטחונה של ישראל עבור אוסטריה הוא לא משהו הנתון למשא ומתן". מהאיחוד האירופי כאמור לא התקבל גינוי עד כה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture