Yonatan Sindel/Flash90

דרמה: ניצב משה אדרי צפוי לפרוש מהמרוץ לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל

אחרי שמינויו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל נתקל בוועדה המייעצת למינוי בכירים, זאת על אף שעבר בדיקת פוליגרף כפי דרישת הוועדה, בשעות הקרובות צפוי אדרי להודיע על פרישתו מהמרוץ ובכך הוא יהיה הכמעט מפכ"ל השני שמינויו סוכלו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שכמעט והתמנה לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל, כשברגע זה מינויו נמצאים בעין סערה ציבורית, בעקבות פסילת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט אליעזר גולדברג, שפסלה את מינויו, הערב צפוי ניצב משה (ציקו) אדרי להודיע על פרישתו מהמירוץ, כך דווח ב'ערוץ 10'.

בשעות האחרונות פורסם באתר 'וואלה', כי בדיקת הפוליגרף שעבר אדרי לאחר דרישת וועדת גולברג נעשתה לאחר הסתיר פגישה שערך עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לבדוק אותו, כשגם הבוחנת, חווה יודפת, לא סיפרה לוועדה שלפני הבדיקה נפגשה עם אדרי וסייעה לו להתכונן.

מקורביו של אדרי טוענים כי פרסום דבר זה הוא חלק ממסע ההכפשות שעובר מאז הוכרז כמועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה והבהירו, כי "עוד טרם החליטה הועדה על דרישתה לביצוע בדיקת פוליגרף ועוד קודם לקביעת היועץ המשפטי לממשלה את זהות מכון הפוליגרף, פנה ניצב בדימוס אדרי להתייעצות באשר ליכולתו הבריאותית לביצוע בדיקת פוליגרף במידה ויידרש לעשות כן, לאור עברו הרפואי".

"בהתייעצות כלל לא בוצעה הכנה לביצוע הפוליגרף וכן, בניגוד מוחלט לתיאור בכתבה, ניצב אדרי לא תאם ולא ביקש דבר מהבודקת. בדיקה זו הייתה מבוצעת בכל מקרה על ידי ניצב אדרי גם לאחר החלטת הועדה", הוסיפו מקורביו וטענו, כי "ניצב אדרי לא הכיר את הבודקת ולא שכר מעולם את שירותיה אלא פגש אותה כבודקת מוסמכת לביצוע בדיקות פוליגרף. אין לו שום קשר לבודקת שנבחרה פרט לפגישת הבירור הרפואי שהתקיימה ביניהם, כאמור עוד טרם החליטה הועדה כי עליו לבצע בדיקת פוליגרף תעסוקתי.

כזכור, לפני כחודש החליט השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להמליץ בפני הממשלה על מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל, אחרי חודשיים שקיים הליך בחירה לתפקיד המפכ"ל, שכלל התייעצויות עם בכירים במשטרה ובמערכת הביטחון, בעבר ובהווה, כולל עם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך וכן ראיונות מקיפים עם שלושת המועמדים.

לאחר ההכרזה על המינוי, הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, קבעה כי על אדרי לעבור בדיקת פוליגרף בטרם תאשר את המינוי, כשהם מציינים כי ההליך הוא בכדי להבטיח את את טיב המינוי של המועמד המובא בפניהם: "על המועמד לעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתי כנהוג במשטרת ישראל".

בעקבות כך השר לביטחון פנים פנה למפכ"ל המיועד וביקש ממנו לערוך את בדיקת הפוליגרף התעסוקתית ואדרי נענה לבקשה ועבר את הבדיקה בהצלחה, אך על אף זאת הוועדה למינוי בכירים החליטה לפסול את מועמדותו של משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא, לאחר ששני חברי ועדה הצביעו בעד המינוי, בעוד ששניים – בהם יו"ר הוועדה השופט בדימוס גודלברג – הצביעו נגדה,כשבעקבות כך הצד שהצביע נגד גבר על הבעד.

מהודעת הוועדה עולה כי הסיבה לפסילה היא פגישה שקיים אדרי עם עורך דין המייצג את רפי רותם – שהתלונן על הניצב בדימוס – טרם התייצב לראשונה בפני הוועדה. המחלוקת בין פישלר לאדרי הייתה על עצם קיום הפגישה ועל הנאמר בה. השופט (בדימוס) גולדברג ופרופסור איינהורן האמינו כי עצם הפגישה בין השניים כשל בהתנהגות ובשיקול דעת המגיע לכדי התנהגות בלתי ראויה, ולא רק "טעות", כפי שהגדיר זאת אדרי – ולכן האמינו כי אין להמליץ עליו לתפקיד המפכ"ל.

מנגד, חברי הוועדה משה טרי ופרופסור דניאל הרשקוביץ האמינו כי הפגישה בין השניים אינה משנה את ההתרשמות המקורית של הוועדה מאדרי, ומההסכמה להמליץ עליו לתפקיד. לדבריהם, הדבר נובע מכך שהשניים דנו בביקורת של פישלר על תפקוד המשטרה, ולא על עדות רותם בפני הוועדה.

בתגובה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע כי אינו מקבל את עמדת הועדה המייעצת וציין כי אין בנימוקיה כדי לבסס "דופי ערכי נורמטיבי" או ליקוי בטוהר המידות בהתנהגותו של ניצב אדרי, ואין בנימוקים, להבנתו, כדי למנוע את מינוי אדרי למפכ"ל. הוא ביקש להופיע בפני הוועדה ולהציג את טיעוניו והודיע כי ימנה ממלא מקום למפכ"ל המשטרה בזמן הקרוב.

שרת המשפטים איילת שקד תקפה את החלטת הוועדה ואמרה כי "מי שממנה מפכ"ל זו הממשלה בהמלצת השר לביטחון פנים, ולא שני חברי ועדת גולדברג". עוד היא ציינה כי "אי אפשר למנות מפכ"ל כאילוץ ולא לבצע את הבחירה הטובה ביותר בגלל מראית עין מאיזו פגישה. אדרי הוא קצין מצטיין. אף אדם אינו מושלם. הממשלה צריכה למנות את המועמד המתאים ביותר".

בעקבות כך מינה השר לביטחון פנים ממלא מקום לתפקיד המפכ"ל, את ניצב מוטי כהן לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל לתקופה של 45 יום או עד למינוי מפכ"ל קבוע, המוקדם מביניהם. במקביל, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מגבש חוות דעת התומכת במינוי משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד המפכ"ל, בניגוד למסקנת ועדת גולדברג שהמליצה שלא למנותו.

השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שהתבשר על החשד לשיבוש עבודת הוועדה בידי אדרי ויודפת, אמר כי אם החשד יתאמת "עניין זה עולה בדרגתו על כל הנושאים האחרים", שבגללם המליצה הוועדה שלא למנות את אדרי למפכ"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture