צילום: פלאש 90

גנץ משיב לביקורת: "הם ירו בגב של אחינו הדרוזים. אנחנו נרפא"

ב'חוסן ישראל' מגיבים לביקורת הקשה על הדברים של גנץ לגבי חוק הלאום ומגדירים אותם כ"פניקה ואיבוד עשתונות". יוזמי חוק הלאום: "נחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל. עננת מדחת יוסף ז"ל שדימם למוות בקבר יוסף, מרחפת מעל ראשו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגת 'חוסן ישראל' בראשות הרמטכ"ל בני גנץ הגיבה בצהריים למתקפה בימין על הדברים הקצרים של גנץ בהם הצהיר יפעל לתקן את חוק הלאום. "הם ירו בגב של אחינו הדרוזים ואנחנו נרפא" מסרו במפלגה והוסיפו כי התגובות נובעות מ"בפניקה ואיבוד עשתונות". במפלגה של גנץ גם ציינו בתגובה ל"ימין החדש" ציוץ ישן של בנט מתקופת המחאה של הדרוזים נגד חוק הלאום, בו נכתב כי "אופן החקיקה של חוק הלאום פגע מאד דווקא בהם", וכי, "עלינו, ממשלת ישראל, מוטלת האחריות למצוא את הדרך לאחות את הקרע".

כזכור, גנץ אמר הבוקר במהלך מחאה של פעילים נגד חוק הלאום מול ביתו כי הוא מבטיח לשנות אותו באופן שלא יפגע בדרוזים. "יש לנו ברית דמים, אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים. אנחנו צריכים לוודא שביחד אנחנו בונים את השותפות הזו ואת הברית הזו כמו שראוי שיהיה…אני אעשה כל שביכולתי לפעול כדי לתקן את החקיקה, באופן שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק לא רק בקרב, אלא גם בחיים…נעשה את זה ביחד", כך גנץ.

הרמטכ"ל לשעבר זכה לתגובות רבות, לגנויים מימין ולגיבוי מהמרכז ומהשמאל. מהליכוד נמסר כי "כשגנץ תוקף את חוק הלאום וציפי לבני מברכת אותו על כך, כולם יודעים את המובן מאליו: גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד".

במפלגת הימין החדש אמרו כי "אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה – גנץ חבר לשמאל. חוק הלאום הינו הישג היסטורי שמחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"ץ. תכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו". שרת המשפטים איילת שקד הוסיפה כי, "כוונתו לשנות את חוק הלאום תפגע באופיה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הכנסת היא זו שקובעת את אופיה של מדינת ישראל ולא בג"ץ. באחינו הדרוזים ובתחושות הקשות שלהם צריך לטפל בהידברות, ביחד ובחקיקה נפרדת".

 

 

השר יריב לוין מהליכוד, ממובילי חוק הלאום, אמר: "יצא המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ. חוק הלאום שהעבירה ממשלת הליכוד מעגן את הבסיס הציוני של מדינת ישראל וכל פגיעה בו פירושה פגיעה בהתיישבות היהודית ובזהות היהודית. נמשיך להגן על זהותה של המדינה ולמנוע כל ניסיון לפגוע בחוק הלאום".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר יוזם חוק הלאום אמר כי, "אין פלא שהציוץ הפוליטי הראשון שהוציא גנץ מפיו, היה בסוגיה שמנסה לקרבו לאנשי העדה הדרוזית. עננת מדחת יוסף ז"ל, לוחם צה"ל בן העדה הדרוזית שדימם למוות בקבר יוסף, מרחפת מעל ראשו כמפקד אוגדת איו״ש באותו יום".

מהדי יוסף, אחיו של חלל צה"ל מדחת יוסף, אמר כי: "איש שמפקיר פצוע בשטח הוא איש שלא יכול לעמוד בראש מדינה. הוא יפקיר מדינה שלמה כמו שהפקיר את אח שלי, מעניין אותו האינטרס שלו. אז הוא אמר שצריך לכבוש חצי משכם כדי להציל חייל. שיכבוש, למה שיפקיר את החייל?".

השר לבטחון הפנים ונושאים אסטרטגים גלעד ארדן כתב בטוויטר: "כשמחבלים פלסטינים ירו בלוחם מג"ב מדחת יוסף, מפקד אוגדת איו"ש בני גנץ היה חלק מקבוצת הפיקוד שהפנתה לו גב, ולא "עשתה כל שביכולתה" כדי להציל את חייו. הביטוי של גנץ מביש! הברית של הליכוד עם אחינו הדרוזים היא נצחית ולא ניתנת לערעור. אולי כדאי שגנץ יחזור לשתוק".

השר לשעבר גדעון סער, שיתמודד בפריימריז הקרובים בליכוד, הגיב: "‏אם המשפט הראשון שאומר בני גנץ הוא נגד ההישג הכי חשוב של המחנה הלאומי בכנסת היוצאת זה ממקם אותו בדיוק מוחלט – מולו. אני מכבד את עברו הצבאי של גנץ וקצת פחות מתרשם מהבנתו במשפט חוקתי. אין כל סיבה לתקן או לשנות את חוק הלאום".

ח"כ אמיר אוחנה הגיב גם הוא לאמירותיו של גנץ. "גנץ בחר לשבור שתיקה, ופגע בחוסן ישראל", אמר. "חוק יסוד הלאום איננו דורש תיקון. הוא מבטא, על כל 11 סעיפיו, את הערכים היסודיים עליהם מושתתות מדינת ישראל והציונות כולה. הוא אולי רמטכ"ל לשעבר, אבל בכך שהצטרף לאחמד טיבי ולציפי לבני, הוכיח שהוא טירון פוליטי. אה, ולמי שתהה – כן, גנץ הוא שמאל".

מנגד, בשמאל ובמרכז, גנץ זכה לחיבוק, יו״ר התנועה ציפי לבני הגיבה למתקפות הליכוד על גנץ: ״תזכרו את היום הזה שבו הליכוד הופך את מגילת העצמאות לשמאל. כשהתנועה בראשותי נלחמת על מדינה שהיא יהודית וגם דמוקרטית, זה כבר לא מובן מאליו, על זה המאבק בבחירות. על נתניהו להודיע האם הוא בעד או נגד חוק מגילת העצמאות.״ בהודעת מפלגת 'התנועה' של לבני מסרו כי, ״מברכים על דברי בני גנץ. התנועה מובילה את המאבק לישראל יהודית וגם דמוקרטית ונחוקק במשותף את חוק יסוד מגילת העצמאות – ישראל היא מדינת העם היהודי שיש בה שיוויון. משימה ראשונה לאחר הבחירות״.

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הגיב ואמר כי, "גנץ, אתה צודק – חייבים להוסיף שוויון לחוק הלאום. אבל אי אפשר לעשות את זה מתוך ממשלת נתניהו. אני יודע, אני הייתי שם. אל תתייאש, אפשר לעשות שינוי. תתחייב: אני לא יושב בממשלה של נתניהו". צפו

"גנץ מביע עמדה ערכית ראויה לתיקון חוק הלאום", אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "חשוב שיהיה חוק שתואם את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולכן אחד הדברים הראשונים שנעשה כשנגיע לשלטון יהיה תיקון חוק הלאום הנוכחי לחוק הלאום של בני בגין ו'יש עתיד'".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה לדבריו של בני גנץ על תיקון חוק הלאום כי "את חוק הלאום לא צריך לתקן, צריך לבטל. עצם הדיון על נוסח החוק הוא הניצחון האמיתי של הימין שזרק לפח את מגילת העצמאות עבור דיון מפולפל על סעיפי חוק גזעני ומפלה שאין לו מקום בספר החוקים הישראלי". גם ח"כ מיכל רוזין (מרצ) ביקרה משמאל את אמירתו של גנץ, ואמרה: "מנהיגות זה לא לשנות את חוק הלאום. מנהיגות ואומץ זה לבטל את חוק הלאום, להשליך אותו בלי למצמץ לפח האשפה של ההיסטוריה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עד של תוחזר הנוכחות היהודית המלאה על קבר יוסף ותיקון האבל שנעשה למדחת יוסף שבני גנץ ואהוד ברק אפילו לא טרחו להגיע להלוויה
הסיכויום שיבחר קלושים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture