צילומים: פלאש 90

הון שלטון: דירוג הפוליטקאים העשירים ביותר בישראל

רגע לפני: כמה הפוליטיקאים שווים, מי הם הגיסים שגורפים את המקומות הראשונים, היכן ממוקם ראש הממשלה והרמטכ"לים לשעבר ומי הוא יו"ר המפלגה שגרף 175 אלף שקל בכל חודש • וגם: ראש הממשלה לשעבר שגורף (כמעט) את כל הקופה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד כחודש וחצי ייצאו אזרחי ישראל להצביע ולהשפיע איך יראה השלטון שינהיג כאן את המדינה בשנים הקרובות, האם הוא יהיה ימין או שמאל, כזה שקרוב לדת או חלילה להיפך, וכן, גם האם הוא יהיה קשוב לאזרח הקטן, עממי וחברתי יותר, או שמא אליטיסטי וכזה המשויך למעמד הגבוה. רגע לפני, ב'פורסברס ישראל' פרסמו היום, בפעם הרביעית, את דירוג הפוליטיקאים העשירים, אלו שכבר בתוך הזירה ואלו שבדרך אליה.

מי שכצפוי כובשים את הבכורה אלו הם הגיס והגיסה, ניר ואלונה ברקת, שעושים את צעדם הראשון בפוליטיקה הארצית. ניר ברקת, שהתמודד בפריימריז הליכוד ושובץ במקום התשיעי ברשימה לכנסת, זוכה בבכורה עם 500 מיליון שקלים ואילו גיסתו אלונה ברקת, שממוקמת שלישית ברשימת 'הימין החדש' של בנט ושקד, נמצאת במקום השני בדירוג זה עם 460 מיליון שקלים. מרבית הונם של הברקתים מקורם זהה, כאשר האחים ניר ואלי (בעלה של אלונה) עשו זאת בהייטק, כשהרווח הגדול הוא "מהשקעה בחברת צ'ק פוינט הצעירה – השקעה שהניבה להם קרוב ל-100 מיליון דולר, כאשר שני האחים מחזיקים כיום גם בגרעין השליטה במיטב דש", כך על פי הפורסברס'..

במקום השלישי ובמרחק רב מהברקתים ניצב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם 50 מיליון שקלים, שאת מרביתם גרף בעת שיצא להפסקה מהחיים הפוליטים למשך מספר שנים, לאחר ההפסד לאהוד ברק בבחירות 1999, כשבין היתר העביר הרצאות ושימש כיועץ אסטרטגי לחברות שונות, כשההערכה היא שהרוויח תמורת הרצאותיו לא פחות מ־5 מיליון שקלים.

אחרי נתניהו ניצב פוליטיקאי נוסף מימין וראש מפלגתה של אלונה ברקת, הלא הוא שר החינוך נפתלי בנט עם 32 מיליון שקלים, כשאף הוא עשה את הונו בהייטק ואף השלים בשנת 2005 אקזיט של חברת אבטחת מידע סאיוטה, בה היה שותף.

אחרי הארבעה הפותחים ניצב שחקן חדש ושונה לחלוטין מקודמיו, הלא הוא יו"ר העבודה אבי גבאי עם 29 מיליון שקלים. האחרון שכיהן תקוה קצרה כשר להגנת הסביבה מטעם מפלגת 'כולנו' וכיום משתייך לצד השמאלי של הפוליטיקה הישראלית, גבאי צבר את הונו במהלך שנותיו כמנכ"ל בזק, כשעל פי ההערכות בשנים בהם כיהן בתפקיד זה צבר הון בשווי 52 מיליון שקל – לפני מס – שהורכב בין היתר משכר, בונסים ואופציות נוספות שעמדו לאפשרותו על מנת להגדיל את הכנסותיו. שכרו של גבאי בבזק כמנכ"ל עמד על 175 אלף שקל בחודש ולצד זה קיבל מדי שנה בונוס בגובה 100% משכרו השנתי, כשבשנת 2010 אף קיבל בונוס נוסף בסף 1.4 מיליון שקל.

שר העבודה והרווחה חיים כץ, המכהן מאז 1999 כחבר כנסת – עם מעט הפסקות באמצע – תחילה מטעם מפלגת 'עם אחד' ובהמשך מטעם 'הליכוד', ניצב במקום השישי עם 28 מיליון שקלים. קודם כניסתו לפוליטיקה עבד כץ במשך שנים ארוכות בתעשייה האווירית מאז 1968 ובמהלך השנים נבחר נתמנה למזכיר הארגון הארצי של עובדי התעשייה האווירית ועד היום נחשב לאחד האנשים החזקים בה. כץ הוא חבר קרוב של איש העסקים קובי מימון ובשנת 2005 רכש כץ מניות בחברת ישראמקו.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שחבר לבני גנץ במסגרת מפלגת "כחול לבן" נמצא מקום השביעי עם 25 מיליון שקלים, כשאת הונו צבר במהלך השנים הרבות שעבד בתקשורת, הן מכתיבת הטור השבועי שלו ב'ידיעות אחרונות' והגשת תוכניות שונות ב'חדשות 2', כשבנוסף לזה אף כתב 11 ספרים, שימש כמרצה ומנחה ואף היה לפרזנטור של בנק הפועלים.

ולתחתית הרשימה: השחקן החדש בזירה הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, יחד עם שרת המשפטים איילת שקד והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, הונם של כל אחד מהם מוערך בשמונה מיליון שקלים, כאשר הונם כולל גם את ערך ביתם.

בדירוג הפוליטיקאים נכלל פוליטיקאי נוסף, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ש- על אף שלא מתמודד באופן רשמי באחת המפלגות -לא מפסיק להוות אופוזיציה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולא מפסיק לבחוש בפוליטיקה הישראלית, כאשר הונו מוערך בלא פחות מ-120 מיליון שקלים – מעל לכל הפוליטיקאים המכהנים בזירה זו והבא בתור ברשימה אחרי הברקתים, כשאת כספים אלו גרף ככל הנראה מהשקעתו בחברת ייצור הקנאביס אינטרקיור, השקעותיו בנדל"ן והון שצבר כמרצה וכיועץ ושותף במספר חברות טכנולוגיות.

בשולי דירוג ההון ב'פורסברס ישראל' מדגישים, כי "פוליטיקאים עשירים אינם הופכים באופן אוטומטי למושחתים, או לפרלמנטרים טובים פחות, אבל זה בהחלט שם אותם בעמדה שבה הם חשופים הרבה יותר לניגודי עניינים – וזו סיבה מספיקה כדי שהונם יהפוך להיות עניינו של הציבור. זה גם הרציונל מאחורי הדירוג שלנו והדרישה מהפוליטיקאים לחשוף באופן מלא את הונם ומקורותיו".

"דירוג הפוליטיקאים העשירים מבוסס על תחקיר עיתונאי מעמיק, בצירוף מידע גלוי, שפורסם בין השאר במסגרת הצהרות הון שפורסמו על ידי נבחרי הציבור לאורך השנים", מוסיפים בפורסברס. "באופן טבעי, תיקי ההשקעות של הפוליטיקאים, כמו גם חשבון הבנק שלהם, אינם חשופים, ועל כן הערכות הנוגעות להשקעות הן זהירות מאוד. כן ידועים פרטים על עבודות קודמות, חלק מנכסי הנדל"ן ועסקאות גדולות שבהן היו מעורבים".

"על סמך אלה ובהתבסס על שיחות עם מקורבים ואנשי מקצוע, יכולנו, ברוב המקרים, לתת הערכה ריאלית בהתבסס על המידע הקיים. אל כל הפוליטיקאים נשלחה בקשה לחשוף את נכסיהם ולהתייחס אל הערכות פורבס. רובם סרבו להתייחס. חלקם, כמו גדעון סער, יואב גלנט, יאיר לפיד ואבי גבאי, סיפקו מידע כללי על נכסי הנדל"ן שברשותם. אף פוליטיקאי לא חשף בפנינו באופן גלוי לחלוטין ומפורט את כלל מקורות הונו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה הוא עשיר השמח בחלקו, ולזה אין לאף אחד מהפוליטקאים, אמנם גם אני צריך שיפור בזה

ואז כל כך מובן למה שבר הנכים והזקנים יחסית לשופטים והח"כים ושרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture