החטיבה גייסה את חייליה ותרגלה שלושה שבועות לחימה בגזרת עזה

חילוץ פצועים תחת קרב, שיתוף פעולה בין כוחות חי"ר, הנדסה ושריון, וטיפול בטווח תת קרקעי: כך חטיבת הצנחנים במילואים, חטיבה 646, תרגלה את הצוות קרב הגדודי שלה • תיעוד נרחב מתרגיל חטיבתי שנמשך שלושה שבועות כדי להתכונן ללחימה בגזרת עזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חטיבה 646 בצה"ל גייסה את מיטב לוחמיה, מרמת החייל עד למח"ט, לתרגיל חטיבתי שנמשך שלושה שבועות כדי להתכונן ללחימה בגזרת עזה.

ארגון הטרור חמאס פועל בשנים האחרונות כדי לשפר את יכולותיו המבצעיות ופועל בעזרת לחימה בטווח תת קרקעי ותמרון במרחבים בנויים צפופים. "תרגלנו תמרון לחימה בשטחים פתוחים וגם תמרונים בתוך שטח בנוי, התמודדות עם פינוי פצועים תחת אש כבדה והתמודדות עם הטווח התת- קרקעי, בעצם כל דבר שאנחנו עלולים להיתקל בו בלחימה בעזה", מספר סגן מפקד החטיבה סא"ל (במיל') יונתן בהט.

לחימה ותמרון בשטח בנוי זו משימה לא פשוטה, כוחות החי"ר נעים בזהירות בין המבנים, ערוכים להתקלות עם אויב בכל רגע נתון ונעזרים בכוחות הנדסה ובחיפוי אש כבדה של כוחות השריון. "שיתוף פעולה מלא בין כולם הוא המתכון להצלחה במשימה", הוא מסביר. "אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל התרחישים, רק ככה נוכל לנצח את האויב".

האימון המיוחד נקרא גם בוחן פיקוד הדרום, משום שהפיקוד בוחן כל גדוד בחטיבה בנפרד במגוון תרחישים מאתגרים ובסוף האימון כל גדוד מקבל ציון על עמידתו במשימה. הגדודים נדרשו לעמוד בסטנדרטים גבוהים ולעמוד בכל המשימות שהדרג הבכיר הורה עליהם לבצע.

"הלוחמים הראו איתנות ועמדו בגבורה במשימות שהציבו להם, גם לאחר שעות ארוכות של לחימה ולילות ללא שינה כולם מתפקדים כמו שצריך ולוקחים את התרגיל במלוא הרצינות. אם אורח כלשהו היה מצטרף לתרגיל, אפילו אחד שמבין דבר או שניים בצבא, הוא היה בטוח שמדובר בחטיבה סדירה שמתאמנת לאורך כל השנה. העמדנו אימון מקצועי מאוד וברמה גבוהה מאוד".

"בתרגיל החטיבה שמה דגש על הפיקוד הזוטר, תפקידי מפקד הכיתה ומפקדי המחלקה לקחו חלק משמעותי בהצלחת הגדוד במשימה. בפני המפקדים עומדות דילמות קשות בשטח החל מדרכי הפעולה ועד לדילמות מוסריות, למשל דילמות עם אוכלוסייה עויינת, צה"ל מחוייב בצורה מאוד ברורה לשמור על כוחותינו ולהכריע את האויב ומצד שני מחויב גם לנורמות מוסריות הכי גבוהות שיש עם הקפדה על הדין הבין- לאומי".

"אי אפשר לנצח מבלי לקחת החלטות קשות בשטח", מסביר הסמח"ט, "בסופו של דבר המפקדים אחראים על החיילים שלהם והם אלו שצריכים למצוא את הדרך לרתום את הלוחמים ולהסתער לעבר המטרה גם בזמנים הכי קשים".

על הנייר, גיוס מילואים בהיקף נרחב זו משימה לא פשוטה. חייל מילואים צריך לעזוב את המשפחה והעבודה לתקופת זמן מסוימת, לעזוב הכל באמצע החיים לעלות על מדים ולחזור לצבא.

"מרגש אותי לראות גדוד שלם של מילואים שתוך מספר מצומצם של שעות הופכים מעורכי דין, מורים והייטקיסטים ללוחמים הכי טובים. מערך המילואים בנוי על האנשים שמודעים לצורך בהם, זה המניע העיקרי למוטיבציה שלהם", מספר הסמח"ט. "מדהים לראות בסוף את כולם ביחד, כולם שווים אחד לשני וכולם נאמנים לאותה משימה וזה מחמם את הלב, יש לזה חשיבות גדולה להגנת המדינה וגם חשיבות חברתית גדולה".

"מוכנות למלחמה זה מושג מתעתע תמיד יש איפה להשתפר וכך אנחנו מחויבים לעשות, האימון הזה הוא חלק מהצעדים האדירים שהחטיבה עושה כדי להתכונן בצורה הטובה ביותר ללחימה, בכל נקודת זמן אם תתפוס אותנו מלחמה אנחנו נדע מה לעשות ואנחנו תמיד במוכנות לכל תרחיש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture