צילום: הדס פרוש / פלאש 90

מרצ ושפיר נגד 'עוצמה לישראל' ובן ארי: "לפסול את התמודדותם לכנסת"

מפלגת מרצ פנתה ליו"ר ועדת הבחירות בדרישה לפסול את התמודדות 'עוצמה לישראל', בשל פעילותם הקיצונית. במקביל, סתיו שפיר ביקשה לפסול את מיכאל בן ארי מלהתמודד, בשל מקום עבודתו • 'עוצמה לישראל': "עתירה ומכתב מביכים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שילובם של מפלגת 'עוצמה לישראל' בתוך רשימת הבית היהודי הביאה את מפלגת מרצ לפנות היום לוועדת הבחירות המרכזית, בבקשה כי אלו יפסלו את חברי המפלגה מלרוץ לכנסת, כשבנוסף חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת 'העבודה' פנתה בנפרד ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדות יו"ר 'עוצמה לישראל', ד"ר מיכאל בן ארי.

העילה לפסילה, כפי שנכתב בעתירת מרצ, היא מאחר ו"המשיבים פעלו כדי ללבות את היצרים בזירות שונות. כך לאחר פיגועי טרור, עת ניצלו באופן ציני את רגשות הפגיעה כדי להסית לפגיעה באוכלוסייה הערבית ולקרוא קריאות עידוד לכך, עת ניצלו את מעמדם במגרשי הכדורגל ובזירות אחרות כדי לקרוא לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסייה הערבית, הן בניסיונות החוזרים ונשנים 'להחיות' את דמותו ומשנתו של הרב כהנא, שתנועתו הוכרזה כארגון טרור, והן באמירות לפיהן אמנם ניתן לסגור את המבנים והמוסדות של תנועת כך, אך לא ניתן לשבור את רוחה".

בהתאם לכך דרשו במרצ, כי "לאור כל המתואר, מבוקש בזאת מוועדת הבחירות הנכבדה לקבוע כי המשיבים מנועים מלהתמודד בבחירות לכנסת העשרים ואחת, עד שיתחייבו לסור מדרכם ולנהוג בהתאם להוראות הדין ועקרונות היסוד של מדינת ישראל".

כך או כך, על מנת לדון בבקשת הפסילה הכללית של מפלגת מרצ, נדרשת הצטרפותם לבקשה של 12 חברים בוועדת הבחירות לפחות, ובמרצ מקווים כי פנייה זו יצרפו מספיק חברים בכדי להביא לקיום דיון בעניין.

במקביל, כאמור, גם חברת הכנסת סתיו שפיר פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את מועמדות יו"ר 'עוצמה לישראל', מיכאל בן ארי, בשל מקום עבודתו בישיבת 'הרעיון היהודי', המופיע ברשימת ארגוני הטרור בארה"ב.

"אבקש להביא בפניך כעת את חברותו הבכירה והיותו ממייסדיה של ישיבת 'הרעיון היהודי', ששמה מופיע ברשימת ארגוני הטרור בארצות הברית ומייסדה, מאיר כהנא, אף הורחק מכנסת ישראל ונאסר עליו להתמודד אליה בשל אותה פעילות ממש", כתבה שפיר בפנייתה. "מעבר לחברותו והיותו אחד ממייסדי העמותה, נבחר בן ארי באחרונה לשמש כחבר בוועדת הביקורת שלה – מה שמוכיח את הקשר הישיר והאינטנסיבי שלו לעמותה ורעיונותיה הבזויים".

חברת הכנסת סתיו שפיר הוסיפה וכתבה: "לא יתכן שמי שקורא לטרנספר, הפרדה גזעית בין יהודים ללא יהודים, פגיעה אלימה בלא יהודים ושותף לארגונים שארצות הברית, שותפתנו החשובה ביותר בעולם, מגדירה כארגון טרור של ממש – יכהן בכנסת ישראל. לא בכדי נתן המחוקק בידיך את הכוח לפסול מועמד המעורב בהסתה חמורה לגזענות. מקרה מובהק זה הוא גבול שאסור לחצות ואני מפצירה בך לפעול לשמירתו בהקדם".

ב'עוצמה לישראל" הגיבו לפנייתם של מר"צ וסתיו שפיר ואמרו, כי "מתברר שמפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות. בעיני מרצ לגיטימי לבקר את את אבו מאזן מעודד הטרור, אך לא לגיטמי שבכנסת ישבו אוהבי ישראל".

במפלגת הימין הוסיפו ואמרו, כי "עתירת מרצ ומכתבה של ח"כ סתיו ספיר מביכים וניכר שלא התקבל יעוץ משפטי לפני שניסחו את העתירה ואת המכתב. לבקש לפסול את ד"ר בן ארי בגלל ביקורת על בג"צ, או לפסול את עו"ד בן גביר בגלל שייצג בתיק דומא ואמר שאסור להגדיר את התיק כתיק של טרור זה עלבון לעולם המשפט וניכר שמרצ והעבודה במצוקת מנדטים ולכן מנסים לעסוק בגימיקים במקום במהות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי מסכים לטענה (הנכונה כשלעצמה) כלפי עליל דם דומא "אסור להגדיר את התיק כתיק של טרור, זה עלבון לעולם המשפט " – מבזה את רובי שפסק , עוד לפני מעצר הנאשם החף מפשע, שהוא וכל העם בחרו בטרור .

מעניין שיש לה התנגדות ש"ארגון טרור יהודי" יכנס לכנס ואין לה התנגדות שטרוריסטים שמסיתים מעל במת הכנסת לרצח יכנסו לכנסת הצביעות השמאלנית לא יודעת גבולות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture