Dror Garti / Flash 90

מחדל: דלף מאגר כתובות מייל של מזכירי קלפיות מהבחירות האחרונות

מייל שהופץ חושף כ-250 כתובות מייל של מזכירי קלפיות בחירות בתהליכי גיוס – הגורמים האחראים להתנהלות ספירת הקולות. המשמעות: גורמים שרוצים להשפיע על התנהלות הבחירות ותוצאותיהן, יכולים באמצעות הרשימה ליצור קשר עם מזכיר קלפי עתידי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבחירות מתקרבות והרשויות מגייסות עובדים לקלפיות. ועדת הבחירות בתל אביב פונה בימים אלו למזכירים אשר עבדו בעבר בקלפיות במטרה לגייסם למערכת הבחירות הקרובה הצפויה להתקיים ב-17 לספטמבר השנה. הועדה בחרה לפנות למזכירים הוותיקים שנטלו חלק בבחירות האחרונות ומזמינה אותם לקצר את תהליך הגיוס ולהירשם ישירות לראיון מקוצר לתפקיד.

המייל נשלח באופן פומבי, לכ-250 מזכירים, כשכולם חשופים לכתובות המזכירים הנוספים אליהם נשלח המייל. המזכירים אליהם נשלח המייל טרם גויסו, אך הם בעדיפות עליונה, ועדת הבחירות פונה אליהם באופן יזום. במידה ואחד הנמענים עדיין לא החליט אם לעבוד בקלפי ביום הבחירות, גורם בעל אינטרסים יכול לפנות אליו ולשכנע אותו לעבוד ולהטות את התוצאות לטובתו. לא ניתן לדעת אם ועדות נוספות מערים אחרות בארץ, לא פנו או נזהרו שלא לפנות באותו אופן גם הן למזכירים הפוטנציאלים.

נציין כי מזכיר קלפי אחראי על ההתנהלות תקינה בקלפי במהלך כל יום הבחירות – ארגון הקלפי, זיהוי המצביעים, מתן מעטפות הצבעה ועד השלב הסופי של ספירת הקולות עצמם והגעה בסוף היום לוועדת הבחירות המרכזית עם כל החומרים הרגישים. בעבר ממשלים זרים ניסו להשפיע על הבחירות בישראל או במדינות אחרות בעולם וישמחו לשלם כסף רב עבור רשימת העובדים הפוטנציאלית.

המייל שדלף

אמיר כרמי מנהל טכנולוגיות בחברת אבטחת המידע ESET בישראל מסביר לאן אפשר להגיע עם הרשימה הזו: "בראש ובראשונה, השפעה על התנהלות הבחירות ותוצאותיהן – יצירת קשר עם מזכיר קלפי ומתן הצעה מפתה לשיתוף פעולה עם גורם אחר, זיוף הצבעות, זיהוי לא נכון של בוחרים והשפעה על ספירת הקולות. סחיטה – יצירת קשר עם המזכירים העתידיים וסחיטה שלהם (אם על ידי גורם בישראל או אפילו ממשלות של מדינות זרות)".

"דליית פרטים רגישים ואפשרות לנזק – מסירת הרשימה לגורם עוין שיכול לשלוח פישינג למזכיר האופציונאלי, באמצעות הפישינג יאסוף מידע אישי ממכשירו של המזכיר ויסחט באמצעותו". לדבריו, "חשוב להדגיש כי המיילים שמסתובבים הם של מזכירים ששירתו בתפקיד בעבר ופונים אליהם באופן ממוקד כדי שישובו לתפקיד, כך שניתן לומר שכל אחד מהם יכול לקבל את התפקיד אם רק יהיה מעוניין בכך".

עוד ציין כרמי, "מדובר במחדל אבטחת מידע באופן ברור. ניתן לצפות כי גורמים ממשלתיים או רשויות מקומיות יקפידו על אבטחת מידע בסיסית. במקרה זה, חשוב היה לשלוח את המייל בעותק מוסתר כשהנמענים אינם יכולים לראות למי נשלח המייל בנוסף אליהם".

"קיים סיכון שרשימה זו תגיע לצד שלישי שינסה להפיק ממנה תועלות אישיות. דליפת הרשימה הזו למפלגות בישראל או לממשלים זרים שירצו להשפיע על הבחירות היא מסוכנת, הם יכולים לנסות לשלוח פישינג למזכירים ובכך לדלות מידע פנימי על הבחירות שיועבר דרך המייל של המזכירים או אפילו לנסות לפרוץ לחשבונות נוספים ולגנוב מידע משם שיכול לשמש עבור סחיטה", כך כרמי.

מועדת הבחירות המרכזית נמסר בתגובה ל'חדשות JDN': "ראשית, יצוין שככלל, כל ההתקשרות עם המועמדים למזכירי ועדות הקלפי נעשית באמצעות מערכת ממוחשבת, אשר שומרת על פרטיותם של המשתמשים. שנית, הנחיות אבטחת המידע של הוועדה קובעות כי כל תקשורת בתפוצה רחבה, שאינה באמצעות המערכת המאובטחת, תעשה בהעתק סמוי (BCC), על מנת שלא יחשפו כתובות הדוא"ל של הנמענים".

בתגובה למקרה הספציפי נמסר כי, "יחד עם זאת, במקרה דנן, אכן נוכח טעות אנוש, פנו ל-250 מועמדים פוטנציאליים, שלא באמצעות העתק סמוי. ולכן ל-250 מועמדים אלו (מתוך עשרות אלפי מועמדים), נחשפו כתובות הדוא"ל (בלבד, וללא שם או פרטים אחרים), של המועמדים הפוטנציאליים האחרים. יצוין כי המועמדים למזכירי ועדות קלפי מונחים לקבל הודעות מנציגים רשמיים של ועדת הבחירות בלבד, ואין לקבל מידע הנוגע לבחירות מגורמים שאינם רשמיים. לאור טעות האנוש חודדו ההנחיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עטלפים וינשופים עופות לא כשרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture