נתניהו, ליברמן ואילטוב, בימי 'הליכוד ביתנו'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דיווח: הבכיר לשעבר מ'ישראל ביתנו' עבר לייעץ לליכוד ב"נושא הקול הרוסי"

ח"כ לשעבר רוברט אילטוב, נאמנו לשעבר של ליברמן, שהודח בבחירות אחרונות אחרי 13 שנות כהונה, התמנה ליועץ לקמפיין הליכוד. הליכוד: "איננו מתייחסים לצוות קמפיין הליכוד". ישראל ביתנו: "נתניהו פתח 'יריד תעסוקה' לפליטי המפלגה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת לשעבר, רוברט אילטוב, נאמנו לשעבר של אביגדור ליברמן, התמנה ליועץ לקמפיין הליכוד בנושא הקול הרוסי. כך מדווח עקיבא נוביק ב'חדשות 13'. בימים האחרונים פנו מהליכוד לאילטוב, וכעת הוא נענה להצעתם. מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח: "איננו מתייחסים לצוות קמפיין הליכוד".

אילטוב שהיה בעבר אחד מהאישים המקורבים ביותר לליברמן, שימש במשך 13 שנים כחבר כנסת ב'ישראל ביתנו' ובכנסת ה-20 אף כיהן כיו"ר הסיעה בכנסת. אך בבחירות האחרונות לא נכלל ברשימת המפלגה לכנסת, בטענה שליברמן החליט לרענן את הרשימה בפנים חדשות ועל כן אילטוב נפלט מהרשימה, כמובן לאחר שהודיע כי החליט לפרוש מרצונו החופשי.

הפנייה של הליכוד לאליטוב דווחה לראשונה ב'וואלה, שם צוין כי הוצעו לו לנהל את מטה השטח של הליכוד במגזר הרוסי. גורמים בליכוד אישרו את הפרטים. אילטוב לא הכחיש אז את המגעים עם הליכוד ואמר כי "פונים אלי מכל מיני מפלגות. כרגע זה לא מעניין אותי, אני בתהליכים של הקמת חברה פרטית. יכול להיות שיותר מאוחר אמצא את דרכי חזרה למערכת אבל כרגע זה לא רלוונטי".

גם השרה לשעבר סופה לנדבר, שלא שולבה ברשימת המפלגה לבחירות האחרונות, קיבלה באחרונה פניות מלשכת ראש הממשלה. על פי הדיווח, גורמים פוליטיים טוענים כי אף הוצעו להם תפקידים ומינויים בהמשך בתמורה לתמיכתם, כמו לעמוד בראשות דירקטוריון חברה ממשלתית או מינוי לשגריר. גורמים בסביבת ראש הממשלה הכחישו את הדברים בתוקף ואמרו כי "לא הוצעו שום תפקידים, אלא עבודה בשכר ותשלום בלבד במטה הבחירות".

כזכור, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו מינה לאחרונה את עו"ד אריאל בולשטיין ליועץ מיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר. "העלייה ממדינות אלה תרמה רבות להצלחת ישראל בעשורים אחרונים, אך ישנן סוגיות רבות שדורשות טיפול מיוחד", אמר נתניהו והוסיף כי "ביחד נצליח לקדם פתרונות של פנסיות, דיור ציבורי ונושאים חשובים אחרים". בתגובה למינוי אמר ליברמן: "ראש הממשלה נמצא בלחץ היסטרי וכנראה כבר מחר נשמע עוד בשורה – יועץ מיוחד לענייני דובים בקוטב הצפוני".

מ'ישראל ביתנו' נמסר בתגובה למיני אילטוב: "מחר בשעה 15:00 צפוי נתניהו לפתוח 'יריד תעסוקה' ברחוב בלפור לשם הוזמנו פליטי מפלגת 'ישראל ביתנו'. זה שלראש הממשלה, לשר הבטחון ולשר הבריאות יש זמן בין איומי איראן, חמאס וחיזבאללה, להקדיש מזמנו גם ל'איומי' 'ישראל ביתנו', מצביע על לחץ במטה הבחירות של הליכוד".

"נתניהו מחזר אחרי אנשי 'ישראל ביתנו' בהווה ובעבר רק מתוך ידיעה ברורה ש'ישראל ביתנו' היא הגורם היחיד הנהנה מאמון ומתמיכה רחבה ב'רחוב הרוסי'. רק לפני חודש הוא מינה את אריאל בולשטיין לייעץ לו בנושא העולים מברית המועצות לשעבר, ועכשיו הוא ממנה את רוברט אילטוב ליועץ נוסף כתגבור".

"אבל אפילו אם בליכוד ימנו עוד ארבעה יועצים למגזר, אנשים לא ישכחו את כל הבטחותיו של נתניהו משנת 2011 ומשנת 2015 לעולים בנושא הדיור והפנסיה, שלא מולאו. בסה"כ אנו עדים כאן לעוד ניסיון פתטי של נתניהו להקים מדינת הלכה, הפעם בתמיכת יוצאי ברית המועצות", לשון תגובת מפלגתו של ליברמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture