צילום: פלאש 90

היום הראשון להמלצות לנשיא: 46 לגנץ; 40 לנתניהו; 8 נמנעו • צפו

הנשיא סיים את סבב ההתייעצויות הראשון לקראת בחירת המועמד עליו יטיל את הרכבת הממשלה • שר התיירות לוין: "יש לנו את הסיכוי הטוב ביותר להקים ממשלה" • ליברמן: "הרשימה המשותפת אויב, לא נמליץ על אף אחד" • ש"ס המליצה על נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

20:40 – נציגי ישראל ביתנו הגיעו לבית הנשיא. ח"כ עודד פורר אמר שהמפלגה הציגה את התנאים שלה לממשלת אחדות שלא התקבלו על ידי נתניהו או גנץ ולכן – הם לא ממליצים על אף אחד. הנשיא

20:20 – סגן בשר איציק כהן התייחס בהצהרה לתקשורת גם לקמפיין שהוביל ליברמן נגד החרדים: "אני מקווה שהוא יעזר בחודש הסליחות כדי להתנצל על קמפיין השנאה שהוא ניהל נגד החרדים" • צפו

20:10 – בבית הנשיא עורכים בדיקות משפטיות בנוגע להמלצה של הרשימה המשותפת – האם היא כוללת גם את חברי בל"ד למרות התנגדותם או שצריך להחסיר ממנה שלושה נציגי בל"ד. מבית הנשיא נמסר: מבחינתנו ההמלצה של הרשימה המשותפת נרשמת כ 13 מנדטים.

19:50 סגן השר יצחק כהן: "ההחלטה שלנו היא כפי שאמרנו במרוצת כל הקמפיין".

19:45 – נציגי ש"ס המליצו כעת אצל הנשיא על נתניהו להרכבת הממשלה • צפו

19:30 – ח"כ אחמד טיבי: "הפכנו ממיעוט נרדף לרודף. נרדוף את בנימין נתניהו שהפך את האזרחים הערבים ללא לגיטימיים. החלטנו להפוך לשחקן פוליטי במערכת הפוליטית".

19:27 – ח"כ אחמד טיבי: "אני מקווה שהרשימה המשותפת תביא לסוף שלטונו של הפוליטיקאי המסית ביותר. נתמכנו על ידי התושבים בנגב ובגליל וזו ההבטחה הכי חשובה שלנו בבחירות, שהוא ילך הביתה. היום החלטנו להיות שחקן פעיל כדי להבקיע שערים ולא להיות שחקן ספסל. רוצים להכריע".

19:00 – מנסור עבאס, יו״ר רעם (תנועה איסלמית דרומית): "שאלו אותי בכלי תקשורת חרדי לדעתי על הסתה של ליברמן נגד החרדים, אמרתי לעיתונאי החרדי, שגזענות זו מגיפה שחוצה מגזרים, ואם הוא מסית נגד הערבים, זה אח״כ מגיע להסתה נגד חרדים. ודעתנו היא שאנחנו צריכים לעמוד ביחד נגד המגמה הזו. אנו מייחלים לשינוי בממשלה הקרובה, עם קץ להסתה ושיח של שנאה כלפי מגזר מסוים כדי לזכות בבחירות".

18:50 – יו"ר הרשמה המשותפת איימן עודה : "חיינו את עידן בנימין נתניהו בעשור האחרון ובשנות התשעים. אנחנו הפכנו לקבוצה לא לגיטימית בפוליטיקה. אנחנו עומדים על כתפיהם של אנשים גדולים שהיו גוש חוסם, שרצו להשפיע ואכן השפיעו. אנחנו מחפשים את הדרך כיצד למנוע מבנימין נתניהו להיות ראש הממשלה ויש לנו את בני גנץ".

18:40 – יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בפגישה אצל נשיא המדינה: "אנחנו בד"כ לא ממליצים. עכשיו אנו עושים היסטוריה – אנו ממליצים על גנץ להרכבת הממשלה הבאה" • צפו

18:35 – השר אלקין: "קוראים מפה שוב לבני גנץ תהיה שותף איתנו בממשלת אחדות שוויונית. אמיתית. אין טעם במשחקים פוליטיים. צריך לעשות הכול להקמת ממשלה מהר ככל האפשר".

18:30 – השר לוין בהצהרה לתקשורת: "מי שמתיימרים להיות חלק מהנהגת המדינה אינם יכולים לשבת אל השולחן עם הגרועים שבאוייבינו ולא לשבת לשולחן עם ראש ממשלת ישראל. זה דבר שלא היה מעולם. מי שרוצה אחדות צריך קודם כל לשבת יחד. מדובר במי שמחרפים ומגדפים את חיילי צה"ל ומקבלים הוראות מהרש"פ" • צפו

18:25 – השר יריב לוין בתשובה לשאלת הנשיא האם הליכוד תחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא, במידה והמומלץ מטעמם לא יצליח להרכיב ממשלה: "התשובה היא כן".

18:20 – שר יריב לוין בתשובה לשאלת הנשיא כיצד יש לנהוג כאשר יש דילמה שלמועמד אחד יש יותר ממליצים, אך האחר עומד בראש המפלגה הגדולה ביותר: "אין ספק שכמות הממליצים נותנת אינדיקציה טובה יותר" • צפו

18:18 – הנשיא ריבלין: "אשקול להפגיש בין נתניהו לגנץ"

18:10 – לוין לנשיא: "אנו ממליצים על נתניהו. אין ברירה אלא ללכת לממשלה לאומית רחבה" • צפו

17:59 – השר יריב לוין תוקף את בכירי כחול לבן: "מי שמוכנים לקיים דיאלוג עם הקשים שבאויבנו אינם מוכנים לשבת לפגישה עם ראש הממשלה"

17:55 – ‏השר יריב לוין המליץ לנשיא, בשם הליכוד, על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה: "כאשר הלכנו לבחירות האלה ביקשנו מהציבור מנדט להקים ממשלת ימין עם השותפים שלנו בממשלה הקודמת. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי ליישב בין מה שרצינו, מה שהצגנו לציבור ולמציאות".

17:53 – השר ‏יריב לוין לנשיא: "הבענו נכונות להקים ממשלת אחדות רחבה. כדי להתניע את המהלך הזה נדרש דבר אלמנטרי פגישה בין ראש הממשלה לבני גנץ. אנחנו מתקשים להבין מדוע ההצעה הזו לא נענתה עד היום. מי שמתיימרים להנהיג את המדינה לא מוכנים אפילו לשבת עם ראש הממשלה".

17:52 – השר ‏יריב לוין מהליכוד לנשיא: "אנחנו נעשה הכל כדי להימנע מבחירות שלישיות. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ ליישב בין מה שרצינו למציאות. אנחנו מבינים שצריך ממשלת אחדות רחבה וגם כחול לבן יכולה להביא את המפלגות בצד שלה"

17:48 – הנשיא ריבלין לנציגי הליכוד: "אנחנו מבקשים להביא לכך שלא תהיינה עוד בחירות. הדרך היחידה היא היכולת של שתי המפלגות הגדולות לאחד כוחות ולהביא מצב שבו תוקם ממשלה ויוכלו להצטרף אליה אנשים מכל מפלגות שירצו ובתנאים מוסכמים. זה רצון העם ומזה איש מאיתנו לא יכול להתעלם".

17:45 – נציגי הליכוד הגיעו לנשיא

17:40 – נציגי כחול לבן מסרבים לענות לשאלות על תמיכת המשותפת, וממהרים לצאת מבית הנשיא.

17:35 – יעלון בהצהרה לתקשורת בבית הנשיא: "כחול לבן ניצחה בבחירות ניצחון ברור. שאינו מוטל בספק. בני הוא האדם הנכון בזמן הזה לאחד את עמ"י נוכח האתגרים. התחייבנו להקמת ממשלת אחדות שתעצור את שטף השנאה. הציבור אמר את דברו. הוא צמא לשינוי ולממשלה שתפעל למענו" • צפו

17:30 – ח"כ בוגי יעלון בתשובה לשאלת הנשיא האם כחול לבן תציב תנאי שרק המומלץ מטעמה יעמוד בראשות הממשלה: "לא ניתן לבצע תיקון למצב הקיים ללא שינוי בהובלה" • צפו

17:20 – נציג 'כחול לבן' משה יעלון לנשיא: "ברור לחלוטין שננהג באופן ממלכתי. אם יוטל עלינו ולא נצליח להרכיב את הממשלה הבאה נחזיר את המנדט אליך"

17:10 – הנשיא ריבלין: "העם רוצה ממשלה רחבה והיא צריכה לכלול את שתי המפלגות הגדולות. אין הכרעה. לאף אחת אין 61".

17:05 – יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס במסיבת עיתונאים לפני הגעת נציגי המפלגה לבית הנשיא להמליץ על מועמד ואמר כי לגבי התייעצות אצל הנשיא הגענו כולנו למסקנה מבחינתנו שכל ההתחייבויות שלנו לבוחר הם ברזל. "אנחנו לא מתכוונים לזוז מהם לשום כיוון. ברגע שבנימין נתניהו החליט לסגור את הגוש למפלגות החרדיות אנחנו לא יכולים להמליץ על נתניהו הוא לא יכול להיות מומלץ שלנו ואנחנו לא יכולים להיות חלק מזה". עוד אמר ליברמן כי "החרדים הם יריב פוליטי, לא אויב, הרשימה המשותפת זה לא יריבים פוליטיים זה אויבים. איפה שהם יהיו אנחנו נהיה בצד השני".

17:00 – חברי סיעת 'כחול לבן' נכנסו כעת לנשיא

16:55 – פגישת ראשי ״הימין החדש״, נפתלי בנט ואיילת שקד, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, תמה כעת. בפגישה סוכם על גיבוי מלא לבלוק הימין בהובלת רוה״מ וחתירה להקמת ממשלת אחדות בראשותו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל בעוד זמן קצר את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת, כשבסופה יכריז על חבר הכנסת עליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינות להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

על פי דיווח של עמית סגל ב'חדשות 12', הנשיא ייכנס פגישה משולשת, עם בנימין נתניהו ובני גנץ, אחרי הפגישות עם הסיעות בתחילת שבוע הבא וינסה להבין בפגישה הזו איזו ממשלה תוכל בכלל להתקיים, ואם יש אפשרות אמיתית לממשלת אחדות. בהודעת בית הנשיא צוינה האפשרות הזאת במרומז, "בתום סבב ההתייעצויות, וברקע הבקשות אשר הופנו אליו על ידי המערכת הפוליטית, יזמן הנשיא אליו במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות", כך לשון ההודעה.

הראשונה להגיע תהיה סיעת 'כחול לבן' שתייצב היום בשעה 17:00 בבית הנשיא, ב-17:45 סיעת הליכוד, ב-18:30 סיעת הרשימה המשותפת, ב-19:15 סיעת ש"ס, ב-20:00 סיעת ישראל ביתנו. מחר, יום שני, ב-10:00 סיעת יהדות התורה, ב-10:45 סיעת ימינה, ב-11:30 סיעת העבודה-גשר, ב-12:15 סיעת המחנה הדמוקרטי.

חברי משלחת של ש"ס לנשיא המדינה הם, סגן השר איציק כהן, סגן השר משולם נהרי, ח"כ יעקב מרגי, ח"כ יואב בן צור, מנכ"ל ש״ס חיים ביטון, מזכיר סיעת ש"ס אשר מדינה, מנהל קמפיין ש"ס יענקי ביכלר. חברי המשלחת של יהדות התורה לנשיא המדינה הם סגן השר יעקב ליצמן, ח"כ משה גפני, סגן השר מאיר פרוש, ח"כ אורי מקלב.

בסיעות הערביות טרם החליטו רשמית על מי ימליצו ומתכוונים לכנס ישיבת סיעה נוספת היום אחר הצהריים, ההחלטה תתקבל לקראת הפגישה עם הנשיא שמיועדת ל 18:30. על פי המסתמן יוחלט בסיעה על דעת רוב חברי הרשימה להמליץ על גנץ לנשיא, כשחברי בל"ד הקיצונית יתנגדו בהצבעה בסיעה אך יקבלו את החלטת הרוב.

מנגד גם בישראל ביתנו טרם החליטו על מי ימליצו, ליברמן צפוי למסור הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעה שכונסה להיום אחר הצהריים. ב'וואלה' דווח כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צפוי להודיע כי מפלגתו לא תמליץ לנשיא המדינה רובי ריבלין על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה הבאה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הבוקר את ראשי המפלגות החברות ב"בלוק הימין", לפגישות אחד על אחד. במקביל, גובש צוות המו"מ של חברי הבלוק, השרים יריב לוין וזאב אלקין מטעם הליכוד, טל גן צבי מקורבו של בנט מטעם הימין החדש, משה שיפמן מטעם דגל התורה, מוטי בבצ׳יק מטעם אגודת ישראל, אריאל אטיאס מטעם שס, יהודה אליהו ויובל צור מטעם הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

כזכור, מספירת כלל הקלפיות, למעט כמה בודדות, עולה כי, כחול לבן קיבלה 33 מנדטים, הליכוד 31, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה-גשר 6, והמחנה הדמוקרטי 5. עוצמה יהודית זורקת לפח כ-80 אלף קולות. לגוש השמאל-ערבים יש 57 מנדטים, לגוש הימין-חרדים יש 55 מנדטים, ליברמן עם 8 מנדטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברגע שאנשי מפתח יבינו שלעוצמה יהודית יש כ2 מנדטים אידאליסטים ברמה כזאת שקשה לבנאדם להאמין, שהם בוחרים רק עוצמה יהודית ולא שום דבר אחר, כל ההתנהלות מולה והאסטרטגיה הפוליטית תשתנה למיקסום המנדטים מימין

סוף סוף יש לנשיא מה לעשות בחיים… נעבך

ממשלת מחבלים עים דם על הידיים בושה לאחר70.שנותמ. מדינה

עודה משבח מחבלים יום דם על הידיים.גנץ.תתביש לך את לטענתם רצתה ערבים לאן הגענו לסדום היינו למורה דמינו

אולי התורה אינה מורה דרך רק כמו הימין ???
רוב גדולי ישראל בדור הקודם תמכו בממשלת שמאל.[הרב שך,הלב שמחה,הרב עובדיה
והרב אלישיב זצ"ל]
חרדים תתפכחו.

קודם כל "ועשית ככל אשר יורך" זה מדבר על רבנים שקימים כי אתה לא יודע מה היה עושה הרב שך זצ"ל בכזה מצב ואתה כן יודע מה ר' חיים ק אומר בכזה מצב וזה מה שכרגע צריך לעשות וב' התורה מאוד ימין מה עם לא תחנם אסורררר לתת לערבים אפילו לא חצי מטר פו בארץ אלא אם כן זה פיקוח נפש שבזמן הרב שך חשבו אולי מרוב תמימותם של הדור שאם יביאו לערבים שטחים יביא שלום וזה הוכך כלא נכון ולא רק לא נכון אלא הפוך כמה שמבאים להם יותר הם מחזירים טרור וראו מה קרה לאחר מלחמת ששת הימים שהם לא עעזו להרים ראש וזה דוקה אחרי שהם חטפו הכי בראש

קודם כל "ועשית ככל אשר יורך" זה מדבר על רבנים שקימים כי אתה לא יודע מה היה עושה הרב שך זצ"ל בכזה מצב ואתה כן יודע מה ר' חיים ק אומר בכזה מצב וזה מה שכרגע צריך לעשות וב' התורה מאוד ימין מה עם לא תחנם אסורררר לתת לערבים אפילו לא חצי מטר פו בארץ אלא אם כן זה פיקוח נפש שבזמן הרב שך חשבו אולי מרוב תמימותם של הדור שאם יביאו לערבים שטחים יביא שלום וזה הוכך כלא נכון ולא רק לא נכון אלא הפוך כמה שמבאים להם יותר הם מחזירים טרור וראו מה קרה לאחר מלחמת ששת הימים שהם לא עעזו להרים ראש וזה דוקה אחרי שהם חטפו הכי בראש ולא סתם כששאלו לפני חודש את ר' חיים קניבסקי האם אפשר להחזיר שטחים הוא "העדיף"✌שהם יחזירו

אני מסכים איתך וסתם זה מוזר שמנדי מביא את הרב שך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture