צילום: נתי שוחט, פלאש 90.

דקה אחרי דקה: מהירי הבלתי פוסק ועד להפסקת אש – היום השני של הלחימה בדרום

בתקיפת בית בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה נהרגו שישה בני אדם ועוד 12 נפצעו • אזעקות הלילה בשדרות, אשקלון ובישובי עוטף עזה ובלכיש • במהלך הערב: 5 אזעקות באשדוד • צה"ל על האזעקות בשפלה: שוגרה רקטה אחת בלבד • גורם מדיני: "שקט יענה בשקט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

6:11 – אזעקות בארז, יד מרדכי ונתיב העשרה

6:03 – הג'יהאד האיסלאמי מאשר כי הושג הסכם הפסקת אש, ההסכם נכנס לתוקפו בשעה 05:30. בג'יהאד מאשרים כי ירי הרקטות יופסק ולפי התנאים הישראלים מעתה ההפגנות על הגדר לא יתנהלו בדרכים אלימות. לפי ההסכם ישראל תפסיק את החיסולים בעזה ולא תירה לעבר מפגינים על הגדר.

5:48 – מקור דיפלומטי אמר לסוכנות הידיעות הפלסטיני סווא שהושגה הפסקת אש, והיא נכנסה לתוקפה החל מהשעה 05:30 בבוקר. הפסקת האש הושגה בתיווך מצרי. המקור אמר כי הפלגים הפלסטיניים והג'יהאד האסלאמי הסכימו להצעה המצרית להפסיק מיד את האש ולקיים את תהלוכות השיבה ללא אלימות. ישראל הסכימה, לדברי אותו מקור, להצעה המצרית להפסיק את החיסולים וכמו כן להפסיק לירות לעבר מפגינים בתהלוכות השיבה.

2:35 – אזעקות בשדרות, גבים, מכללת ספיר, איבים, בארי, סעד, עלומים, שדה דוד, שחר, תלמים.

2:24 – ‏גורם רפואה רשמי בעזה מאשר: בתקיפת בית בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה נהרגו שישה בני אדם ועוד 12 נפצעו.

2:00 – אזעקות במבטחים, עמיעוז וישע

1:46 – דיווח פלסטיני על ארבעה הרוגים בתקיפה של צה"ל על בית בדיר אל בלח.

1:35 – אזעקות באשקלון, באר גנים.

1:23 – צוותי מד"א הוזנקו לטפל בשמונה בני אדם במהלך האזעקות שנשמעו אמש מהשעה 23:00 בדרום הארץ ובשפלה. עוד נמסר כי ארבעה נפגעי חרדה וארבעה שנפלו ונחבלו בזמן ריצה למרחב מוגן, בהם תינוק בן שנה שנפל יחד עם אמו ונחבל קל בראשו באשדוד. כמו כן נמסר כי במוקד מד"א לא התקבלו שיחות על נפגעים כתוצאה מפגיעת רקטה.

00:42 – דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על התרעות פיקוד העורף במרחב הערים אשדוד, רחובות וגדרה לפני כשעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל, שיורט על-ידי לוחמי כיפת ברזל. ריבוי ההתרעות עקב הפעלת פוליגונים מרובים ושברי יירוט.

00:40 – אזעקות במרכז שפירא, משואות יצחק, עין צורים, שפיר, אשדוד, גן יבנה, אזור תעשייה עד הלום, שדה עוזיהו, שתולים, כפר ורבורג, אמונים, גבעתי, עזר, עזריקם, בית עזרא.

00:25 – אזעקה באשקלון

00:24 – אזעקה בנחל עוז

23:48 – דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו חמ"ל המשמש את חטיבת "חאן יונס" של ארגון הטרור, ממנו מתבצעת פעילות בשגרה ובחירום וכן מתחם צבאי של ארגון הטרור בחאן יונס שבדרום הרצועה. כמו כן, כלי שיט של צה"ל תקף מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הגא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה

23:47 – אזעקה בנחל עוז

‏23:40 – גורם מדיני: "הג'יהאד האיסלמי רוצה הפסקת אש ולכן מנסה ליצור מצג שווא של הישגים. הדרישות של הג'יהאד מוכיחות שהפעולה הישראלית הצליחה. צה"ל סיכל כ-20 מחבלים ופגע משמעותית ביכולות הג'יהאד. שקט יענה בשקט והמעשים בשטח הם שיקבעו. ידה של ישראל תגיע למי שמנסה לפגוע בה".

23:31 – אזעקה בנחל עוז

23:23 – דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדרום הארץ ובשפלה בדקות האחרונות: במוקד 101 של מד"א לא התקבלו שיחות על נפגעים כתוצאה מפגיעת רק״ק, צוותי מד"א הוזנקו לטפל במספר נפגעי חרדה ובאדם אחד שנפל ונחבל בזמן ריצה למרחב מוגן.

23:16 – דובר צה״ל: בשעה זו התחדשו תקיפות צה"ל נגד מטרות ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. פרטים בהמשך.

23:15 – אזעקות בניה, גבעת ברנר, גבעת וושינגטון, גן הדרום, כפר אביב, כפר מרדכי, כרם ביבנה, מישר, משגב דב, מתחם בני דרום, עשרת, קבוצת יבנה, שדמה, מעון צופיה, גן יבנה, חצב, חצור, כנות, נווה מבטח, אמונים, בית עזרא, גבעתי, עזר, עזריקם, שדה עוזיהו, שתולים

23:14 – אזעקות בגבעת ברנר, מעון צופיה, חצב, חצור, אמונים, בית עזרא, גבעתי, עזר, עזריקם, שדה עוזיהו, שתולים, פארק תעשייה ראם, אזור תעשייה עד הלום, אשדוד, בני דרום, גן שלמה, ניר גלים, בית אלעזרי, גדרה, יבנה, קדרון, רחובות, גאליה, כפר הנגיד, בני דרום, בניה, גבעת וושינגטון, גן הדרום, כפר אביב, גן שלמה, ניר גלים, גדרה, יבנה, קדרון, בית גמליאל, בן זכאי, ביצרון, גן יבנה, כנות, רחובות, כפר הנגיד, כפר מרדכי, כרם ביבנה, מישר, משגב דב, מתחם בני דרום, עשרת, קבוצת יבנה, שדמה, בן זכאי, נווה מבטח, ניצן

23:13 אזעקה בעשרת, קבוצת יבנה, שדמה, מעון צופיה, בני דרום, גן שלמה, ניר גלים, בית אלעזרי, גדרה, יבנה, קדרון, בית גמליאל, בן זכאי, בניה, גבעת ברנר, גבעת וושינגטון, אמונים, בית עזרא, גבעתי, עזר, עזריקם, שדה עוזיהו, שתולים, פארק תעשייה ראם, אזור תעשייה עד הלום, אשדוד, אזור תעשייה כנות, ביצרון, בני עי"ש, רחובות, גאליה, כפר הנגיד

22:38 – אזעקות בשדרות, איבים

22:34 – מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, ציין במהלך ראיון לרשת אל מיאדין את התנאים של ארגונו בנוגע להפסקת אש עם ישראל: "הצבנו לישראל תנאים ברורים – הפסקת ההתנקשויות בגדה וברצועה, הפסקת הפגיעה באזרחים במסגרת צעדות השיבה והתחייבות לעמידה בשאר ההסכמים הנוגעים לעזה. אם ישראל תמלא אחר כל אלה, הפסקת האש יכולה להיכנס לתוקף תוך ימים ואפילו שעות".

22:13 – אזעקה באשדוד

21:45 – עיריית רחובות הודיעה כי מחר יתקיימו הלימודים ברחובות כסדרם, בהתאם להנחיות פיקוד העורף ולהערכת המצב שעשתה העירייה. גם פעילות חינוכית אחרת כגון חוגים יתקיימו כרגיל. ניתן לערוך התכנסויות ואירועים בשטח פתוח עד 300 איש ואין מגבלות בשטח סגור.

21:37 – אזעקה בנתיב העשרה

21:30 – אזעקה בניר עם

21:19 – הפלסטינים מדיווחים כי שני בני אדם נהרגו בתקיפות חיל האוויר באזור רפיח.

21:12 – רסיסי רקטה נפלו באשדוד לאחר שרקטה שנורתה לעבר העיר יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

21:10 – אזעקה באשדוד

20:58 – אזעקות באשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה

20:54 – אזעקות באזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה, אשקלון, מבקיעים, יד מרדכי.

20:46 – מקור דיפלומטי אמר לסוכנות סווא כי נעשים מאמצים מצריים אינטנסיביים להשגת רגיעה בעזה בשעות הקרובות.

20:43 – אזעקה באשדוד

20:34 – פיקוד העורף הנחה כי בגוש דן, בירקון ובשפלה ניתן לקיים מחר לימודים, למעט מבנים יבילים. בנוגע למקומות העבודה באזורים אלו אין הגבלה והותר להתכנס באירועים עד ל-300 איש בשטח פתוח וללא הגבלה בשטח סגור.

20:25 – דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו מתחם צבאי ומתחם אימונים של חטיבת העיר עזה המשמש גם לייצור קני שיגור ורכיבי רקטות.

20:17 – הג'יהאד האיסלאמי הודיע ברקע המאמץ המצרי להביא להפסקת אש עם ישראל כי: "ההתנגדות אמרה את דברה, הגיבה על הפשע של ישראל וניפצה את האשליה של נתניהו. ההתנגדות שלחה מסרים חשובים מבחינה אזורית ומדינית. בשעות הקרובות יהיו התפתחויות מדיניות חשובות".

20:01 – מפיקוד העורף נמסר כי לפי שעה, לא יתקיימו מחר לימודים ביישובים הנמצאים בטווח של 40 ק"מ מרצועת עזה.

19:48 – ראש הממשלה עדכן את חברי המשלחת של ארגון אייפא"ק על המצב בעזה ואמר כי "ההבחנה החשובה ביותר בחוק הבינלאומי, וספציפית בחוקי המלחמה, היא שישנו קו מפריד, שבצדו האחד יש את הלוחמים ובצד השני יש אזרחים", והוסיף כי "אסור לפעול נגד אזרחים חפים מפשע. זה קורה שחוצים את הקו בטעות, אבל אסור לחצות אותו באופן מכוון. מי ששם לו למטרה לפגוע באזרחים – הוא פושע מלחמה".

19:47 – המועצה אזורית שער הנגב: עד לשעה זו נורו היום 58 רקטות לכיוון המועצה. היו 4 נפילות ללא נפגעים בגוף. נזק קל נגרם לרכוש.

19:45 – דובר צה"ל: מאתמול (שלישי) בבוקר ועד לשעה זו בוצעו מספר תקיפות לעבר חוליות שיגור בשלבי שיגור והכנות לשיגור. בתקיפות סוכלו כ-20 פעילי טרור, רובם מארגון הג'יהאד האיסלאמי. הפעולות בוצעו בשיתוף פעולה בין פיקוד הדרום, חיל-האוויר ואגף המודיעין במאמץ למניעת שיגורים לעבר העורף הישראלי.

19:40 – אזעקות בזמרת ושובה, נחל עוז, עלומים, כפר עזה, סעד.

19:31 – דובר צה״ל: בשעה זו תוקף צה"ל יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

19:23 – דובר צה"ל: החל מאתמול (שלישי) בשעות הבוקר ועד ל-17:30 זוהו כ-360 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגורים רבים ואחוזי היירוט עומדים על למעלה מ-90%. כ-60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים ואינם מיועדים ליירוט, על-פי מדיניות היירוט. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף.

19:21 – כלי תקשורת ערביים דיווחו כי מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, יגיע הלילה לקהיר במסגרת המאמצים בין מצרים לאו"ם להוביל להפסקת אש בעזה.

19:20 – אזעקה בכרם שלום

19:15 – בכיר ישראלי: "יש מגעים להפסקת אש. זה יכול להיסגר הלילה אבל יכול גם להחריף"

19:04 – שרת התרבות מירי רגב: "אם חמאס לא ירסן את הג׳יאהד האיסלאמי- המבצע יכול להתרחב וכל תרחיש מצוי על השולחן, כולל מבצע צבאי".

18:51 – אזעקות בחולית, יתד, כרם שלום, סופה, דקל ושדה אברהם

18:46 – יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי הוא עדיין תומך בהקמה של ממשלת אחדות אך זו צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי, כמו ההסלמה בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד. במהלך סיור ביישובי עוטף עזה אמר גנץ כי "אני קורא לאחדות כל הזמן ועושה את כל המאמצים כדי להקים ממשלת אחדות. אני לא מציע לקחת אירוע נקודתי ולעטוף בו את השאלה הפוליטית. האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי חמור וקשה ככל שיהיה".

18:43 – אזעקות בנתיב העשרה וזיקים

18:35 – אזעקות בנחל עוז ובעלומים

18:29 – אזעקות במבטחים, עמי עוז וישע

18:20 – אזעקה בנחל עוז

18:19 – בעקבות חשש לירי מסיבי, הנחיות לתושבי עוטף עזה: לא לצאת מהבתים

18:16 – דיווחים פלסטיניים: צה"ל תקף סירה בחופי עזה

18:15 – בעיריית קרית מלאכי הוחלט כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר כולל גנים, מעונות ומשפחתונים.

18:07 – אזעקות בנתיב העשרה, זיקים

17:43 – מהמרכז הרפואי ברזילי באשקלון נמסר כי עד כה פונו לבית החולים 64 נפגעים 43 במצב קל ו-20 חרדה 1 בינוני. 5 מתוכם עדיין מאושפזים (3 חרדה ו-2 קל).

17:30 – מחשש להתגברות הירי מהרצועה בשעות הקרובות, הרשויות המקומיות בעוטף עזה מבקשות מהתושבים להמשיך ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים.

17:14 – מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה עלה ל-24 ולמעלה מ -70 פצועים

17:12 – אזעקה בנתיב העשרה

17:10 – צה"ל: "כלי טיס של צה"ל תקף פעיל של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי בצפון רצועת עזה, במהלך הכנותיו לשיגור רקטות לעבר מדינת ישראל. זוהתה פגיעה".

17:02 – אזעקה בנחל עוז

17:01 – אזעקה בנחל עוז

17:00 – אזעקות בנירים ובעין השלושה

16:58 – אזעקה בניר עוז

16:56 – ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסבב הלחימה בעזה בתום דיונים בטחוניים עם שר הביטחון והרמטכ"ל ואמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה, מקווים שתהיה קצרה ככל האפשר"

16:55 – הג'יהאד האיסלאמי ממשיך לאיים על ישראל: "השעות הקרובות יהיו מכריעות מבחינת התגובה של פלוגות ירושלים (הזרוע הצבאית של הארגון), נתניהו מתחנן לרגיעה. ההחלטה אם לסיים את המערכה היא שלנו. לא נאפשר לישראל שום רגיעה שהעם הפלסטיני ישלם בסוף את מחירה".

16:54 – אזעקות בשדרות, איבים

16:54 – הפלסטינים מדווחים על הרוג ושני פצועים בתקיפה של צה"ל בשטח פתוח בצפון הרצועה

16:51 – אזעקה בנתיב העשרה

16:40 – אזעקה בחולית, ניר יצחק, סופה, פרי גן

16:31 – אזעקה בזמרת ושובה, בארי, נחל עוז, עלומים, שוקדה, כפר מימון ותושיה

16:23 – חולית, ניר יצחק, סופה, פרי גן

16:16 – משרד הבריאות בעזה: עד כה ישנם 23 הרוגים, ביניהם 3 ילדים ואישה אחת. כמו כן, נמסר כי ישנם 71 פצועים, מתוכם 30 ילדים ו-13 נשים

16:14 – אזעקה בנחל עוז

16:13 – אזעקה בנחל עוז

16:04 – עיריית אשקלון מוסרת כי בירי האחרון לעבר אשקלון נפלה רקטה במבנה בעיר. במקום פצועה אחת במצב קל שפונתה לבית החולים "ברזילי'. צוותים מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים כבר נמצאים במקום ומעניקים את הסיוע הנדרש.

15:59 – אזעקות בסופה ניר יצחק פרי גן ושדה אברהם

15:56 – אזעקות בניר יצחק, סופה, פרי גן וכרם שלום

15:52 – ממד"א נמסר: בשעה 15:36 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על פגיעת רקטה באשקלון. חובשים ופראמדיקים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי אישה כבת 65 במצב קל בהכרה מלאה עם פציעות קלות משברי זכוכית שהתנפצה.

15:43 – ממשלת צרפת גינתה את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. "מתקפות המיועדות בכוונה לפגיעה באזרחים מנוגדות לחוק הבינלאומי. צרפת קוראת לצדדים לרגיעה ומזכירה את החובה להגנת האזרחים" נמסר ממשרד החוץ בפריז.

15:43 – אזעקות בתקומה וחוות יזרעם, נתיבות כפר מימון ותושיה כפר עזה נחל עוז עלומים זמרת ושובה סעד

15:30 – אזעקה בסעד

15:33 – אזעקות באשקלון ואזור תעשייה הדרומי אשקלון

15:30 – השר יובל שטייניץ בראיון: "אנו עושים הכנות להרחבת המבצע, כולל במימד הקרקעי"

15:28 – משטרה נמסר על נפילה בשטח פתוח בנתיבות. וכי שוטרים הגיעו למקום ופועלים להרחקת אוכלוסיה על מנת לאפשר לחבלן משטרה את הטיפול

15:26 – אזעקות בכפר עזה ובסעד

15:21 – דיווחים פלסטיניים: טנקים של צה"ל תוקפים עמדת תצפית ומוצב במזרח עזה

15:17 – נפילה סמוך לבית ספר בנתיבות. אין נפגעים

15:12 – אזעקה בנתיבות ובסביבה

14:59 – אזעקה בסעד

14:50 – חמאס: אם יימשכו התקיפות האוויריות נצטרך להגיב

14:40 – אזעקה ביד מרדכי, נתיב העשרה, כרם שלום

14:36 – רקטה נפלה בחממה ביישוב אשכול שבעוטף רצועת עזה. עוד נמסר כי אין נפגעים וישנו רק נזק קל למבנה.

14:35 – אזעקה בנחל עוז

14:32 – אזעקה בכרם שלום

14:26 – רקטה פגעה בקו המים ראשי של מקורות באזור המועצה האזורית אשכול. הבעיה נמצאת בטיפול חברת מקורות.

14:21 – דובר צה"ל: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף מספר פעילים המשויכים למערך ירי הרקטות של ארגון הטרור גא״פ בדרום רצועת עזה, בעת שעסקו בשיגור רקטות. זוהתה פגיעה.

14:19 – כיסופים, עין השלושה

14:06 – ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לראשי רשויות עוטף עזה כי ראשי ארגוני הטרור, המפקידים והפעילים יודעים שהם על הכוונת וגם יודעים שאנו נוכל לפעול נגדם בכל מרחב. "אנחנו משנים את המשוואה. אני אמרתי לכם שנבחר את הזמן והעיתוי הנכון. העיתוי הנכון היה שלשום, כפי שראש השב"כ אמר 'הכוכבים הסתדרו'", אמר נתניהו.

13:54 – אזעקה בניר עם, שדרות, איבים, גבים, מכללת ספיר, מפלסים, מטווח ניר עם

13:43 – דובר צה"ל: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף שני פעילי טרור של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור טילי נ״ט. הפעילים שסוכלו עסקו בתחום הצליפה והנ״ט בארגון.

13:42 – אזעקה בכיסופים, עין השלושה

13:41 – הזרועות הצבאיות של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס פרסמו הודעה משותפת ובה נכתב: "החמ"ל המשותף מנהל את המערכה הצבאית בהסכמה ובתיאום ברמות הגבוהות ביותר". עוד הם מסרו: "לא נסכים לניסיונות של הכיבוש לשוב למדיניות הסיכולים הפחדנית, בשום תנאי שהוא".

13:40 – שר הביטחון נפתלי בנט עדכן כי, "במהלך 24 השעות האחרונות מחבלי הג'יהאד האיסלאמי שיגרו מעל 250 רקטות וטילים על ישראלים".

13:37 – רקטה נפלה בחצר מפעל שטראוס באזור התעשייה של שער הנגב. אין נפגעים ונזק קל בלבד לרכוש.

13:36 – אזעקה בזיקים, אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון

13:33 – רקטה נפלה בחצר מפעל באזור התעשייה בשדרות. אין נפגעים.

13:27 – אזעקה בחולית

13:17 – ניר עוז, נירים, עין השלושה

13:13 – אזעקה בנחל עוז, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, מפלסים, מטווח ניר עם, יכיני, ניר משה, כפר עזה.

13:04 – אזעקה בעין השלושה, כיסופים

13:02 – אזעקה בכיסופים ועין השלושה

13:01 – אזעקה בצוחר ואוהד, שדה ניצן, מבטחים, עמיעוז, ישע

12:28 – אזעקה בסופה, חולית.

12:04 – אזעקה בכרם שלום

12:02 – דובר צה"ל מסר כי צה"ל השלים סבב תקיפות של יעדים של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. נמסר כי בגל זה הגביר צה"ל את קצב תקיפותיו. במהלך התקיפה הותקף מפעל מרכזי לייצור ראשי קרב לרקטות בדרום הרצועה, ואת מיפקדת חטיבת חאן יונס.

11:46 – רקטה פגעה פגיעה ישירה בלולים של אחד המושבים במועצה האזורית אשקול. בנוסף נמסר כי אין נפגעים בגוף ונגרם רק נזק.

11:42 – אזעקה בסופה

11:30 – אזעקה ביתד, שדה אברהם, חולית, כרם שלום, סופה

11:24 – אזעקה בנירים

11:20 – הג'יאהד האסלאמי מסרכי המערכה נמשכת וכי "החשבון עם האיוב הציוני" עדיין פתוח. "נוטלים אחריות על הירי ומדגישים כי הוא במסגרת התגובה על התוקפנות הישראלית המתמשכת", נמסר.

11:17 – אזעקה בצוחר ואוהד, שדה ניצן, תלמי אליהו, כרם שלום, מבטחים, עמיעוז, ישע

11:07 – משרד הבריאות הפלסטיני: שני הרוגים נוספים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. עד כה נהרגו 18 אנשים וחמישה נפצעו במהלך תקיפות צה"ל ברצועה.

11:05 – אזעקה בכרמיה, אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, כיסופים, זיקים, מבקיעים, עין השלושה, נירים,

11:02 – אזעקה בשדרות, איבים, ניר עם, ארז, מטווח ניר עם

11:00 – דיווח ב'וואלה': צה"ל החל בשעות האחרונות לתגבר את אוגדת עזה בכוחות חטיבת הקומנדו שמסיירים בין היישובים ונערכים לאפשרות של חדירת מחבלים מעל פני הקרקע וממנהרות.

10:57 – אזעקה בכרם שלום, שדרות, איבים, ניר עם, ארז, מטווח ניר עם

10:40 – אזעקה מבטחים, עמיעוז, ישע

10:35 – ראש הממשלה בנימין נתניהובפתח ישיבת ממשלה מיוחדת שכונסה בעקבות המצב הביטחוני: "אני מאמין שהמסר מתחיל להיקלט אצל הג'יהאד האיסלאמי. הם מבינים שאנחנו נמשיך להכות בהם ללא רחם. אנחנו נחושים להילחם ולהגן על עצמנו".

10:30 – אזעקות במבטחים, עמיעוז, ישע, צוחר ואוהד, תלמי אליהו, שדה ניצן

10:22 – דובר צה"ל: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף מספר פעילי טרור של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה שעסקו בהכנה לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה.

10:20 – אזעקה בכיסופים, נחל עוז.

10:04 – ארבעה פלסטינים נהרגו בתקיפת צה"ל נגד חוליית שיגור רקטות ממזרח לעיר עזה.

10:00 – שר הביטחון החדש נפתלי בנט התייחס לראשונה להסלמה בדרום ומסר: "אתמול ביצעו כוחות הביטחון פעולה חיונית לביטחון ישראל. לא נהסס לפעול גם בעתיד". עוד מסר בנט: "מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה. הייתם ותישארו על הכוונת".

9:42 – אזעקה בזיקים, נתיב העשרה, אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים, יד מרדכי, כרמיה.

9:37 – אזעקה באשקלון

9:22 – אזעקה בגבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, מפלסים, מטווח ניר עם, יכיני, ניר משה, ניר עקיבא

8:39 – דובר צה"ל: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף פעיל טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה שעסק בהכנה לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה.

8:35 – צה"ל הציב מחסומים על הכבישים באזור עוטף עזה, זאת כדי להגביר את הכוננות בעוטף.

8:27 – שרד הבריאות הפלסטיני: הרוג בתקיפת צה"ל ברפיח שברצועת עזה. זה ההרוג ה-12 בתקיפות צה"ל ברצועה מאז שהחלה אתמול ההסלמה בדרום.

8:24 – ממגן דוד אדום נמסר כי מאז תחילת סבב ההסלמה אתמול בבוקר טיפלו צוותי הרפואה של הארגון ב-48 בני אדם שנפגעו, כולם באורח קל. שני בני אדם נפגעו מרסיסים, 23 נחבלו בדרך למרחב המוגן ו-23 לקו בחרדה.

8:10 – אזעקות בחולדה, כפר בן נון, כרמי יוסף, משמר איילון, משמר דוד, יסודות, נצר חזני, בית חלקיה, חפץ חיים, יד בנימין, רבדים.

8:09 – דובר צה״ל: בשעה זו תוקף צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

8:07 – אזעקות בכיסופים,עין השלושה

8:04 – אזעקת בכיסופים,עין השלושה

8:01 – אזעקה בנחל עוז

7:58 – אזעקה בנחל עוז

7:54 – אזעקות בשדרות, איבים, ניר עם, ארז, מטווח ניר עם, מפלסים.

7:52 – מאז תחילת סבב ההסלמה אתמול פונו לבית החולים ברזילי באשקלון 41 נפגעים, מהם 23 פצועים באורח קל ו-18 נפגעי חרדה. חמישה מהנפגעים עדיין מאושפזים בבית החולים.

7:51 – החל מאתמול בשעות הבוקר ועד לשעה זו זוהו כ- 220 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות. אחוזי היירוט עומדים על כ-90%. כמו כן יצויין כי כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. עשרות שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה.

7:45 – דובר צה"ל: כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים ששיגרה הבוקר רקטות משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. זוהתה פגיעה.

7:29 – אזעקות בנחל עוז, בית עזרא, ניצן, ניצנים, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים, זיקים, יד מרדכי, כרמיה, נתיב העשרה, באר גנים, אשקלון, ניר ישראל.

7:26 – משרד הבריאות הפלסטיני: הרוג ושני פצועים בתקיפת צה"ל ברצועת עזה

7:18 – בית החולים וולפסון מסר כי יש שיפור קל במצבה של הילדה בת השמונה, שהתמוטטה אתמול במהלך אזעקות בחולון. עם זאת ציינו בהודעה כי מצבה עדיין קשה וכי היא מונשמת ומורדמת.

7:13 – עיריית רחובות הודיעה כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הלימודים יתקיימו בעיר כסדרם. עם זאת לא יתקיימו לימודים במבנים יבילים.

7:11 – ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל, הודיע כי הלימודים בבתי הספר בשטח המועצה יתחילו רק בשעה 10:00. זאת, בעקבות אזעקת צבע אדום שנשמעה הבוקר באזור.

7:05 – בית שקמה, גיאה, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, נתיב העשרה, יד מרדכי, כרמיה

6:43 – אזעקות בנתיבות, שרשרת, מעגלים גבעולים מלילות, בית הגדי, זמרת ושובה, כפר מימון ותושיה, תקומה וחוות יזרעם, תקומה

6:40 – אזעקות בית הגדי, נתיבות, זמרת ושובה, כפר מימון ותושיה, תקומה וחוות יזרעם, תקומה, יושיביה, שרשרת

6:39 – עיריית ראשון לציון הודיעה כי הלימודים בעיר יתקיימו כסדרם

6:37 – עיריית יבנה הודיעה כי לא יתקיימו היום לימודים בעיר

6:34 – תנועת הרכבות בכל הארץ פועלת כסדרה, למעט קו הנגב המערבי שבו הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע בהנחיית גורמי הביטחון. בשלב זה, תחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות עד להודעה חדשה ורכבות הנוסעים בקו רעננה מערב-באר שבע מרכז יסיימו ויתחילו את נסיעתן בתחנת אשקלון.

6:33 – כיפת ברזל יירטה שתי רקטות באזור השפלה

6:28 – אזעקות במבוא חורון, הראל, לטרון, נווה שלום, תעוז, גיזו, כפר אוריה, נחשון, בקוע, טל שחר, צלפון. האזעקות נשמעו באזורים שבהם אמורים להתקיים היום לימודים.

6:21 – פיקוד העורף התיר לקיים לימודים בגוש דן, במחוז ירקון ובשפלה, אך אסר על קיום הלימודים בדרום השפלה ודרומה ממנה. בעוטף עזה, לכיש, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב ודרום השפלה אישר פיקוד העורף התקהלויות של עד 100 איש בשטח סגור בלבד. כמו כן, למעט סקטור חיוני, באזורים אלו הנחה פיקוד העורף שאין לצאת לעבודה. בדן, ירקון והשפלה אישר פיקוד העורף התקהלות של עד 300 איש בשטח פתוח, וללא מגבלות בשטח סגור. אין מגבלות על יציאה לעבודה באזורים אלו.

6:18 – כיפת ברזל הופעלה בעקבות אזעקות צבע אדום שנשמעו הבוקר במועצות האזוריות אשכול ושדות נגב שבעוטף עזה.

6:06 – מיכליות סולר צפויות לעבור היום לתחנת הכוח בעזה דרך מעבר כרם שלום.

6:03 – אזעקות בכפר מימון ותושיה, שוקדה, בארי, זמרת ושובה, עלומים

6:00 – אזעקה בכרם שלום

5:53 – אזעקה בכרם שלום

00:18 – רשת אל-ערביה מדווחת כי מצרים מתווכת בין ישראל לפלסטינים על מנת להגיע לרגיעה ברצועת עזה.

00:40 – צה"ל מסר כי בין יעדי הטרור של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שהותקפו ברצועת עזה ביום שלישי בשעות הערב, היו גם חמ"לים צבאיים של הארגון. דובר צה"ל אישר שהותקפו גם עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות, עמדת שיגור עילית ותשתית טרור תת-קרקעית. עוד נמסר, כי כלי טיס של צה"ל תקף שלושה פעילי טרור בצפון רצועת עזה, לאחר ששיגרו רקטות לעבר ישראל.

23:04 – פיקוד העורף עדכן כי אין הגבלות על פעילויות חינוכיות באזורי גוש דן, הירקון והשפלה. בעקבות ההודעה מסר משרד החינוך כי הלימודים בגוש דן, תל אביב ואזור הירקון יתקיימו מחר כסדרם. עם זאת, לא יתקיימו לימודים במבנים יבילים – גם במקומות שבהם ניתן ללמוד. הלימודים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה לא יתקיימו.

לאירועי אתמול דקה אחרי דקה, לחצו כאן

ההתרעה האחרונה אתמול נשמעה בשעה 22:48 ביישובים במועצה האזורית שער הנגב לאחר שמטח רקטות שוגר לעברם. לפחות שתי רקטות יורטו באותו מטח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זמן קצר לפני כן הודיע צה"ל על גל תקיפות נרחב של חיל האוויר נגד מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. הבוקר, בשעה 5:53 הבוקר התחדש הירי לעבור עוטף עזה.

במהלך יום הקרב שהתפתח אתמול לאחר חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בהא אבו אל־עטא ברצועת עזה אתמול לפנות בוקר, ירה ארגון הטרור כ־200 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. לוחמי מערך כיפת ברזל יירטו כ־70 רקטות. מדובר צה"ל נמסר כי אחוזי ההצלחה של יירוטי הטילים בידי לוחמי כיפת ברזל עומדים על מעל ל-90%, כאשר למעלה מ-50% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

אתמול במהלך היום תקף צה"ל פעילי טרור של הארגון, שעסקו בהכנה לשיגור רקטות. נוסף על כך, כלי טיס וטנקים תקפו מספר יעדים של ארגון הטרור, בהם מתחם אימונים, גם של הכוח הימי, עמדות תצפית ואתרים תת-קרקעיים ששימשו לאחסון, ייצור אמצעי לחימה וירי רקטות. כמו כן, הותקפו פירי מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה ובמרכזה. עד כה דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על עשרה הרוגים.

ברשת אל-ערביה כי מצרים מתווכת בין ישראל לפלסטינים על מנת להגיע לרגיעה ברצועת עזה. מקור דיפלומטי אמר אמש כי שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב יוצא בדחיפות לקהיר כדי לנסות לתווך במגעים לרגיעה. מקור נוסף אמר כי "המצב נותר מורכב מאוד, המטרה כרגע היא לעצור את ההידרדרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
25 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטח רקטות בט' לא מתח…

מחשבותיי לא מחשבותיכם. 220 טילים ביממה לא מספיק. צריך 500 ביממה. מתי הם השלטנים הרשעים בממשלה שבציון יבינו שעם ישראל נהיה כצאן לטבח? שילחמו בעזה ויביסו את כל האויבים. תפקיד הציונים לשמור על ארץ ישראל. אז שיעשו כן.

ראש הממשלה מתהדר ומשתבח במפקדי ובחיילי צה"ל ולדעתי קצת נסחפנו אנו עמו.
בואו נעצור לרגע ונחשוב האין זה נס ואפילו בגדר נס מעל הטבע שאף יהודי אחד מבני עמנו לא נפצע קשה, לא מת חלילה כתוצאה מירי הטילים??? ועוד מדובר בלמעלה מ200 רקטות ביממה!!!!
אז כל הכבוד למלך הכבוד.

אני לא מבינה!!! היה התראה על כתבה חדשה ושום כלום!!!

פשששששש
ניסי ניסים
שירות ותשבחות לבורא

רואים את יד ה'

באמת ניסים
אי אפשר שלא להודות כל הטילים האלו ואין שום פגיעה
שככה ימשך ממש שירות ותשבחות לבורא

ניסי ניסים!!! ד' גדול!!!!

צריכים למחוק את כל הערבים

מגניב

?

רבותי ?שימו לב לא להיסחף, נכון הכל פה מיסים מעל הטבע!!! אבל הקב"ה מעורר אותנו קורא לנו שולח לנו טילים שנתעורר שנצא מהשגרה שבת קודשינו מתחללת בראש חוצות ואין פוצה פה!!! והוא ברחמיו מעורר אותנו ברחמים בואו נבין את הרמז ונחזור אליך אבינו שבשמיים ולא נאטום את אוזנינו ע"י ניסים וכד'

דברים נכונים

ניסים גלויים איך שמחסלים ערבים וברוך ד' בסד שלנו אין כלום
חסדי השם תודה לך ד'

עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום על כל עמו ישראל

אנלא מבין אם הרגו את הבחיר, של הג'יאד שבגללו סבלנו עד עכשיו, אז איך עכשיו ממשיכים לזרוק עלינו ובכמויות. כשהוא כבר עמוק באדמה? ואם תאמר קמו אחרים במקומו?! מה הואילו חכמים בזה שהרגנו אותו (מעיין הכאת המצרים את הצפרדע הגדולה??????)

למשיח השקר שר"י.
'אתה' רוצה 500 טילים ביום. אבל ה' לא רוצה.
רק כדי להצדיק את נבואות השקר שלך אתה רוצה במוות יהודים.

הצעה מכוונת :
כל אחד ואחת מעם ישראל יתחזקו בגדרי הצניעות והקדושה כל אחד כפי יכולתו לכבוד בורא עולם ..בלבוש בדיבור בשמירת העניים..באייפונים באינטרנט הפרוץ וכו..כל השמירה שלנו זה קדושה קדושה קדושה!!!!!

שקט יענה בשקט עד הסיבוב הבא דיייי נמאס

לפום צערא אגרא!!!
היכן שקשה שם נתחזק!

אי אפשר להתעלם מאהבתו הגדולה של אבאלה בשמיים אלינו הילדים ..!
אך בואו נחזיר ולו מעט נחת לבורא עולם!

בוודאי שמשיח בדרך השאלה אם תזכה לראותו!
כך אתה כותב " 220 טילים ביממה לא מספיק. צריך 500 ביממה"
אתה לא מתבייש?
אולי אתה מסכים שזה יפול גם עליך (חס ושלום) כדי שאז זה יגרום להם/לנו [תלוי מאיזה מגזר אתה] לצאת להתקפה???
נ.ב. אם להיות ענייניים אז גם 500 וגם 1000 טילים וכן ח"ו שיהיה נפגע בנפש חס ושלום אלף פעם, לא יגרום לנו לצאת למלחמה [ע"ע הלחימה האחרונה]
ואם השי"ת לא ישמור עיר…

לכל תושבי הדרום, היו חזקים, למען ילדכם, מתפללים לשלומכם ומקווים בשבילכם רק לטוב

לכ' המגיב למשיח בדרך:
תראה, כל יום וכל שנה שעובר הזמן החמס והג'יהד מתחמשים ומתחזקים.ומה יהיה ליום פקודה? לא נוכל לצאת לאור יום. נצתרך לשבת במקלטים חודשיים שלמים כי לבסוף יפלו עלינו לא 500 טילים אלא 500000 טילים ביום. ואז נראה איך תדבר.
וההצעה שלי ושל הרבה כמוני שפעם אחת ולתמיד ייצאו למלחמה רגלית בתוך עזה ויפרזו את עזה לאלתר מטרור.
ואם ימשיכו לשבת בחיבוק ידיים כמו שאתה רוצה שזה טפשות, יגיע הסוף המר שעליו דיברתי. ואנשים כמוך לא מבינים שאסור להשאיר את עם ישראל בסכנה ולכן מיידית צריך לחסל את כל הטרור המאיים על היהודים השוכנים בציון. וכן 200 טילים לא מספיק לכם. אתם צריכים 500 כדי להתעורר? אז מתי תתעוררו כבר ותבינו שהשם עושה עמכם כזה חסד? הרבה כמוך ישנים ולא מבינים.עד בא יום פקודה ויהיה מאוחר מידי. עם ישראל לא יהיה כצאן לטבח. והבן.

לליצן קטן וטיפש שאוהב את השם:
לידיעתך השם כן רצה 500 טילים נופלים כי זה בערך מס' הטילים שנפלו ביום. תודה.
מנין אתה יודע כמה השם רוצה?
אני חרדי חוסיד, אבל אני שונה מכם. מחשבותיי לא מחשבותיכם. וחזיתי שמלחמה קטנה תעבור עלינו לשלושה ימים באחת התגובות שלי באתר. והאמת שאני לא רוצה במוות יהודים.
אלא אני רוצה לראות יהודים מתעוררים מהתרדמת בה אתם נמצאים. צאו מהתרדמה כבר. יום פקודה קרב ובא. וחמס וג'יהד איסלמי זה מתנה מאת השם בשבילכם. ככל שהצרות יגברו כך תתעוררו לתשובה שלימה. הבנת יקירי? היה שלום עמך ושא ברכה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture