שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב. צילום: מרים טלסטר, פלאש 90

גורם מדיני: "המעשים בשטח הם שיקבעו – ישראל לא נתנה דבר"

גורם מדיני ישראלי על הדיווחים לגבי הפסקת האש: "מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות. ישראל השיגה את מטרות המבצע". שליח האו"ם: "מצרים והאו"ם עבדו קשה למנוע הסלמה מסוכנת ומלחמה. השעות הקרובות קריטיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם מדיני ישראלי התייחס הבוקר לדיווחים על הסכם הפסקת האש בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ואמר כי, "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו – אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות. ישראל השיגה את מטרות המבצע. הג'יהאד האיסלמי נפגע משמעותית, השמדנו תשתיות רבות ולמעלה מ-20 מחבלים סוכלו".

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב אישר פומבית את ההגעה להסכם רגיעה ואמר כי, "מצרים והאו"ם עבדו קשה כדי למנוע את ההסלמה המסוכנת ביותר בעזה והסביבה ולמנוע ממנה להוביל למלחמה. השעות והימים הקרובים קריטיים. כולם צריכים להראות מקסימום איפוק ולעשות את חלקם כדי למנוע שפיכות דמים. המזרח התיכון לא צריכה עוד מלחמות".

גורם פלסטיני צוטט ב'ווינט' אומר כי הרגיעה הושגה בתיווך מצרי ומבוססת על דרישת מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה ולפיה ישראל תפסיק את החיסולים בעזה ולא תירה לעבר מתפרעים על הגדר בהפגנות המכונות "צעדות השיבה". כמו כן, לפי הגורם, ישראל תסכים לצעדי הקלות על הסגר בעזה. המקור לא ציין מה הם אותם צעדים. הוא הוסיף כי ההסכם הוצג והועבר לחמאס על-ידי הג'יהאד האיסלאמי.

כזכור, לאחר לילה רווי אזעקות ביישובי עוטף עזה והשפלה, ולצד תקיפות תגובה של חיל האוויר הישראלי של מטרות טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, המשלחת שנשלחה לקהיר, בירת מצרים, הגיעה להסכמות לכניסתה לתוקף של הפסקת אש בין הצדדים החל מהשעה 5:30 הבוקר, כך על פי דיווחים ערביים שונים. דובר הג'יהאד האסלאמי מוסעב אל-ברים אישר גם הוא כי הפסקת האש נכנסה לתוקף. בישראל לא אישרו רשמית את הפרטים, אך מרבית הגבלות פיקוד העורף הוסרו.

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, התראיין אמש לרשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה ופירט את התנאים שארגונו הציב לישראל לקראת המגעים להפסקת אש ואמר: "הצבנו לישראל תנאים מדויקים בשביל הפסקת אש, וכל עוד היא לא תמלא אותם – לא תהיה הפסקת אש. התנאים הם הפסקת ההתנקשויות בגדה המערבית וברצועת עזה, הפסקת הפגיעה באזרחים בצעדות השיבה ושישראל תעמוד בהסכמים שקשורים לרצועה. אם ישראל תתחייב לעמוד בתנאים – יכולה להיות הפסקת אש תוך ימים, ואפילו תוך שעות".

‏גורם מדיני ישראלי אמר לאחר מכן כי "הג'יהאד האיסלמי רוצה הפסקת אש ולכן מנסה ליצור מצג שווא של הישגים. הדרישות של הג'יהאד מוכיחות שהפעולה הישראלית הצליחה. צה"ל סיכל כ-20 מחבלים ופגע משמעותית ביכולות הג'יהאד. שקט יענה בשקט והמעשים בשטח הם שיקבעו. ידה של ישראל תגיע למי שמנסה לפגוע בה".

מרבית המערכת הפוליטית שותקת הבוקר, היחיד מ'כחול לבן' שהגיב להתרחשויות הוא ח"כ יועז הנדל שכתב בטוויטר כי, "המסר מהפסקת אש בשלב הזה הוא שוויון. חיסלנו כמה מחבלים והם השביתו חצי מדינה. אין שום סיכוי שירי הרקטות על תושבי הדרום מדי כמה ימים יעצר כך. ניתן גיבוי מלא להחזיר הרתעה לטווח ארוך".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיב ואמר כי, "ברוך ה', יש לנו על מי לסמוך. תודה לרה"מ, שר הביטחון, צה"ל וגורמי הביטחון על העבודה הנהדרת שעשו בימים האחרונים. לצערנו "כחול לבן" לא סומכים עלינו ובאופן הזוי הם מעדיפים לסמוך על הרשימה המשותפת. ליברמן, הציבור יעריך את מנהיגותך אם תבהיר שתסכים להקים ממשלה רק איתנו".

"אחרי סבב נוסף בעזה, קיים צורך דחוף להקים ממשלה בישראל. ליברמן חייב להניח את המחלוקות האישיות בצד ולשבת עם רה"מ נתניהו כדי להגיע להסכם. מערכת בחירות נוספת תהיה אסון למדינה בייחוד לאור האתגרים העצומים העומדים בפנינו. עם ישראל מצפה למנהיגות, עם ישראל מצפה להקמת ממשלה ימנית לאומית", דברי זוהר.

ח"כ איציק שמולי מ'העבודה' כתב כי, "טוב שישראל שלחה את אבו אל אטא וחבריו אל העולם הבא וידעה לעצור טרם הסלמה. ועדיין, אין ולא יהיה רק פתרון צבאי לעזה וללא הסדרה יגיע גם הסבב הבא. העורף- עדיין בטן רכה כשל2 מיליון ישראלים אין מיגון, חסרים גם מיירטים וארגון חלש מצליח לשתק חצי מדינה. מה יהיה במערכה מרובת חזיתות רחבה?"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף ח"כ מעלה על שפתיו את שם ה'!
זה לא קשה ביכלל חבל שאחרים לא אומרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture