צילום: פלאש 90

נתניהו: "הצעתי שאכהן מספר חודשים"; הצעה ללפיד: תישאר בחוץ עד שיפרוש

ראש הממשלה בשיחות סגורות: "גנץ יודע שחשוב שאעמוד בראשות הממשלה בתקופה זו, אבל הוא כלוא בידי לפיד". בהנהגת המפלגה עלתה האפשרות שלפיד והח"כים של 'יש עתיד' לא ייכנסו לממשלה עד שנתניהו יעזוב, אך לפיד הזהיר כי מדובר במלכודת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שבכירים בליכוד הציעו מתווה פשרה לפיו ראש הממשלה נתניהו יעזוב את תפקידו לאחר כ-5 חודשים מיום הקמת ממשלת האחדות, הערב מדווחים ב'חדשות 12' כי בצמרת 'כחול לבן' מתנהל וויכוח האם להאמין להצעה ולחבור לליכוד או להמשיך בקו התקיף שלא להיכנס לממשלה תחת נתניהו.

בצמרת המפלגה עלה רעיון שלפיד ויש עתיד יצטרפו לממשלת האחדות רק לאחר שנתניהו יעזוב את תפקיד ראש הממשלה. כלומר, לאחר חמישה חודשים. לפי הדיווח, לפיד השיב לחבריו להנהגת כחול לבן כי אם נשב יממה אחת תחת נתניהו, אנחנו נוכתם לעד. הוא הזכיר לחבריו להנהגה מה קרה עם קדימה ומופז, שהאמינו להבטחותיו של נתניהו, נכנסו לממשלתו, והוא לא עמד לדבריו באף הבטחה. "אתם מכירים את נתניהו כרמטכ"לים, יש לו כבוד לרמטכ"לים", אמר לפיד והוסיף: "יעלון ואני מכירים אותו כפוליטיקאים".

חבר הנהגה נוסף שמתנגד לכל הצעת פשרה הוא יו"ר תלם משה בוגי יעלון. במהלך הדיונים על מתווה הליכוד אמרו השניים שההצעה של נתניהו היא מלכודת. מנגד, גנץ ואשכנזי, סבורים שאולי זו הזדמנות ולא מלכודת. בכל מקרה, הסיכוי שהצעה זו תתממש – נמוך מאוד.

המשא ומתן הקואליציוני לא התקדם היום ואולי אף חלה נסיגה, זאת לאחר שנערכו שיחות מו"מ בין הליכוד לכחול לבן. בפגישת הצוותים שהתקיימה לא חלה התקדמות משמעותית. ב'חדשות 13' דיווחו הערב כי בשיחות סגורות נשמע ראש הממשלה נתניהו טוען באוזני מקורביו: "הצעתי לגנץ שאכהן פחות מחצי שנה – בלי תרגילים ובלי שטיקים. גנץ יודע על ההתפתחויות המדיניות שצפויות ושחשוב שאעמוד בראש הממשלה בתקופה זו, אבל הוא כלוא בידי לפיד". נתניהו התייחס בדבריו ככל הנראה לברית ההגנה שהוא מנסה לרקום עם טראמפ.

בליכוד תקפו הערב את יאיר לפיד: "הליכוד הסכים לוויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות. אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

בתגובה לכך, לפיד תקף חזרה: "תגידו, מפלגת הליכוד לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם 'ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ׳ נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום', ואז אתם יוצאים ומקשקשים על ויתורים? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה ומחר יש ממשלה, ‏הגיע הזמן שיפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה – ביבי לא סופר אתכם ממטר".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו׳׳ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהוא הפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה. נתניהו, שחרר את ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר גנץ אתם מפלגה שכבר מוכתמת בשנאת החרדים וימין . מר יהיר את איש חסר מוח גאוותן ודפוק כל כך משנאת נתנייהו עד אשר תהיה מוכן להרוס את המגינה . ימח שימך עמלקי מדופלם . עיתונאי מפגר

לפיד מקשקש וסתם מלכלך, האם כחול לבן מסכימים להציע להיות ראשונים ברוטציה לחמש חודשים ואח"כ לתת לליכוד שנתיים?
אז כל ילד מבין מי מכשיל…

שמישהו יסביר לי דבר אחד!!!!
איך גנץ אומר שרןב המדינה בחרה בו אם מפלגת כחול לבן בנויה מלא פחות ואולי אף יותר מ שלוש מפלגות אם נפרק את כחול לבן מי יהיה הרוב הליכוד שהיא מפלגה אחת או ……. וגו'!!!!!!!????????

אם נתניהו יפרוש זה הטעות של החיים שלו, וזה היה הטעות של אולמרט, תשאר תהיה חזק אנחנו אוהבים אותך, תילחם בפרקליטות המושחתת ואל תיתן להם לעצור אותך ממהלכים ורפורמות במערכת המשפט ע"י תפירת תיקים. שופטים מושחתים, ולך מנדלבליט,,,אתה עושה חילול ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture