צילום: שריה דיאמנט

אוחנה: "אם מנדלבליט יתנגד למינוי, הוא כבר ימצא מישהו שיעתור לבג"ץ"

שר המשפטים שב ותוקף את עמדת היועמ"ש לממשלה על רקע המחלוקת בשאלת סמכות מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה הבא, "אני לא בובה של אף אחד" והתגאה, כי "בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה הממשלה הצביעה נגד עמדת היועמ"ש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אמיר אוחנה שב ותקף הערב את היועמ"ש לממשלה על רקע סערת שמינוי ממלא המקום לתפקיד פרקליט המדינה שי ניצן שיסיים את תפקידו בימים הקרובים.

בנאום שנשא בוועידת מקור ראשון, התייחס אוחנה למתקפות אותם הוא נאלץ לספוג מצד בכירי הפרקליטות ואמר, "אני לא מתרגש ממי שמטנף עלי מבוקר ועד ליל, יש בעיית משילות קשה בישראל באתי לעמוד על שלי. לא מתרגש שמבוקר עד לילה יושבים כתבי הפרקליטות ומטנפים ומשקרים וזה קורה".

שר המשפטים אמר כי הוא גאה על שהצליח להניח על השולחן את נושא המשילות בישראל הנתונה בליבה של המחלוקת בין הרשויות. לדבריו, "אם יש נושא מרכזי ששמתי על השולחן הוא נושא המשילות, מי יקבל את ההחלטות בדמוקרטיה הישראלית הציבור באמצעות נבחריו או קבוצה בלתי נבחרת שמבקשת למשול בלי להיבחר באמצעות קליקה עם התקשורת והפקידים".

אוחנה הוסיף, כי "בישראל יש בעיית משילות קשה. היא שנמשכת איתנו לפחות 42 שנה. בשנת 1977 כאשר התחולל המהפך הוא לא היה אמיתי. מנחם בגין שיש לו הרבה זכויות היה יהודי רחמן וכשהוא הגיע לתפקידו אחרי כל כך הרבה שנים של אופוזיציה, במקום לעשות מה שעושים כשממשל מתחלף וזה להביא פקידים שלו יועצים משפטים שלו הוא אמר להם אנחנו נבחרנו לשרת לא לרשת. ואז החל תהליך נוראי של שאיבת סמכויות מהדרג הנבחר לדרג הממונה".

שר המשפטים הוסיף ואמר כי הוא לא בובה של אף אחד, וציין כי בחצי השנה בה הוא משמש כשר המשפטים, בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה הממשלה הצביעה נגד עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה. "חוק המצלמות, זהו חוק שיזמתי למרות התנגדות היועץ המשפטי, הוא אומר שאני לא צריך להתגאות ואני כן מתגאה. הוא הפסיק להיות פוסק והפך להיות יועץ. זה תפקידו". הכריז אוחנה בפני משתתפי הכנס.

בדבריו התייחס אוחנה למחלוקת העזה הניטשת בינו לבין מנדלבליט בשאלה בידי מי נתונה הסמכות הקבועה בחוק למנות את מ"מ פרקליט המדינה ואמר, כי "בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה, ראיינתי את כל המועמדים. אתייעץ כדי לקבל את ההחלטה הכי נכונה אבל אני אקבל אותה ולא אף אחד אחר וזה ייעשה בימים הקרובים".

"אם מנדלבליט לא ימצא חן בעיניו המינוי, הוא בוודאי כבר ימצא מישהו שיעתור בשבילו בענין הזה לבג"ץ. החוק איתי, ההיגיון איתי ואני מקווה שגם בג"ץ יהיה איתי". אמר אוחנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להילחם מלחמת חורמה בבתי המשפט. הם לא ישלטו בנו!!!

אלוף!!!! כל מילה דבש..!!

אתה טוב!

תותח תצליח

תותח אתה תצליח

תותח אתה תצליח

ובמטה קסם, בג"צ יפסול כל מינוי שלא יהיה לרוחו של היועמ"ש, עמיתם לעתיד.

יישר כוח לשר אוחנה. אני פוחד שברגע זה ממש,יושבים שי ניצן ומשנתו, דינה זילבר, ומנסים לטוות סביבך תיק בטענות סרק, כפי שעשו לכל קודמיך שלא הלכו בתלם שחרץ אהרון ברק. אתה היחיד והראשון שתצליח להחזיר את הדמוקרטיה לעם ולבוחר ולהחזיר לנבחרים את המשילות שנגזלה מהם על ידי פקידים.

שי ניצן מסיים את תפקידו, ברוך שפטרנו מעונשו של זה, פרקליטות ומערכת המשפט אינם צריכים להתערב בעבודת המחוקק, אנחנו לא בחרנו פרקליטות, בחרנו ליכוד…
צריך לעשות רפורמה עמוקה ולנקות את כל הזוהמה של הפרקליטות והתשקורת המוטה…❗❗❗

אוחנה אתה תותח ניצן ומנדבליט השתלתו על המדינה ניצן הולך למה היועץ
נשאר בתפיקדו למה אתה לו שולח אותו הביתה אי אפשר שהם ובגץ ינהלו את המדינה
בסוף הם יגרמו למלחמת אחים

כל הכבוד לשר אוחהנ הגיע הזמן שמי שנבחר ישלוט ולא קומץ עריץ שמשתלט על המדינה.ישר כוח

תגובתו הנחרצת של שר המשפטים אוחנה מעידה על כך שהוא לא ירא מתגובות קנטרניות ולחצים שמופעלים עליו מבית ומחוץ. השר פועל בנחישות רבה בהתאם לחוק. ניכרת בו יושרה, נכונות וכנות שלא תסולא בפז. הוא דבק במטרה שהציב לעצמו, גם אם היא לא נראית מקובלת, הגם שהוא פועל מכוח סמכותו ואחריותו כשר המשפטים של מדינת ישראל. חזק ואמץ!

תגובתו הנחרצת של שר המשפטים אוחנה מעידה על כך שהוא לא ירא מתגובות קנטרניות ולחצים שמופעלים עליו מבית ומחוץ. השר פועל בנחישות רבה בהתאם לחוק. ניכרת בו יושרה, נכונות וכנות שלא תסולא בפז. הוא דבק במטרה שהציב לעצמו, אף אם היא לא נראית מקובלת, הגם שהוא פועל מכוח סמכותו ואחריותו כשר המשפטים של מדינת ישראל. חזק ואמץ!

הגיע הזמן שיועץ ייעץ ולא יהיה שופט ופוסק וכשמו כן הוא יועץ אם יראה לממשלה יקבלו ואם לא אז לא יקבלו אבל בסופו של עיניין הממשלה צריכה לקבל את ההחלטה הסופית ולא אף גורם אחר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture