מאות משתתפים במעמד 'ארוממך' של ארגון רוממות לבני הישיבות בירושלים

קרוב לאלף בחורי ישיבות התכנסו בשבוע שעבר למעמד 'מלווה מלכה' מיוחד וחלוקת מלגות לכותבי חידושי התורה המובחרים, בהשתתפות מרנן גדולי הדור ואישי ציבור, ובליווי מוזיקלי • המשתתפים הודו לחבר מועצת העיר הרב צביקה כהן על התמיכה הרבה • קובי הר צבי מגיש גלריה מסכמת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קרוב לאלף בחורי ישיבות השתתפו בשבוע שעבר (מוצ"ש פ' מקץ) במעמד 'ארוממך', אשר מהווה את נקודת השיא של ארגון 'רוממות'. במסגרת הארגון (ראו הרחבה בהמשך), שנועד בין היתר להעצים ולהמריץ את בני הישיבות, עמלי התורה לכתיבת חידושי תורה וחבורות, מתקיים אחת לשנה המעמד הגדול בו מוכרזים הבחורים שכתבו את החבורות הנבחרות. כמו כן במהלך האירוע הוענקו מלגות ההצטיינות וחולק הספר "ארוממך" אשר בו מופיעות 150 החבורות המובחרות שנכתבו ע"י בני הישיבות מתוך 600 חבורות שנשלחו למערכת.

את הערב הנחה בטוב טעם הרב אהרון עזר שליט"א מראשי הארגון, ואת שולחן הכבוד פארו מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם ראש ישיבת פורת יוסף הגאון הגדול הרב משה צדקה שליט"א. בנוסף כיבדו בנוכחותם הגאון הגדול הרב שלמה זעפרני שליט"א אב"ד 'כתר תורה', הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט"א ראש בית ההוראה אפיקי מים, הגאון הגדול הרב חיים וידאל שליט"א דיין בבית הדין הרבני, הגאון הרב נפתלי אברג'ל שליט"א מרבני שכונת רמות, הגאון הרב יורם מימון ראש ישיבת תורת משה, הגאון הרב יצחק מאיר סעדון שליט"א ראש ישיבת דרכי יוסף, ועוד עשרות ראשי ישיבות, רבני שכונות וקהילות. כמו כן השתתפו חברי מועצת עיריית ירושלים, הרב חיים כהן, הרב אברהם בצלאל והרב צביקה אסולין.

כיבד בנוכחתו שר הפנים, הפריפריה והגליל יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי שליט"א, שנשא דברים במהלכם שיבח את ראשי הארגון, והביע את שמחתו והתרגשותו להתקדמות העצומה ביוזמות חשובות של האברכים הספרדים, שמוציאים מהכוח אל הפועל.

הגאון הגדול הרב משה צדקה שליט"א שיבח את הפעילות החשובה של תכנית 'רוממות' בכלל ואת פרויקט כתיבת החבורות, ועודד את הבחורים להמשיך ולהשקיע.

הגאון הרב שלמה זעפרני שליט"א חיזק את הבחורים והביע את התפעלותו מהאברכים נציגי 'רוממות' העושים עבודת קודש בכך שמשקיעים מזמנם בבחורים.

בעיצומו של הכנס חולקו המלגות הגבוהות לבני הישיבות שכתבו את החבורות הנבחרות ביותר, כאשר הפרס הראשון עמד על 1,000 ₪, והפרס השני עמד על 500 ₪ ל- 2 זוכים. בנוסף, חולקו עוד פרסים רבים של 200 ₪, ו-100 ₪ .

על הצד האמנותי הופקדו הזמר אלי הרצליך ואמן הקלידים לייבלה ליפסקר, שסחפו את הבחורים בשירה וריקודים.

בנוסף נשא דברים הרב יעקב אגסי יו"ר הארגון, אשר הביע התרגשותו לנוכח ההיענות של בני הישיבות לפרויקט החבורות, והודיע שהבחורים שלא זכו להיכנס לספר הנוכחי, בעז"ה יכנסו בפעם הבאה. כמו כן הודה במיוחד ליו"ר תנועת ש"ס שר הפנים הפריפריה והגליל הרב אריה דרעי , ולעמו בקודש הרב צביקה כהן מ"מ וסגן ראש העיר ירושלים ועוזרו המסור שלום יוחנן, שטרחו ודאגו שתכנית זו תצא לפועל על הצד הטוב ביותר, ולקחו על עצמם את העול הכלכלי של הפרויקט. כמו כן הודה למנהל הקהילתי 'רמת שלמה' שמוביל את תכנית בני הישיבות לאורך כל השנה, תוך שהוא מציין לשבח את פועלם החשוב והברוך של מנהל המנהל הרב עזרא ברגר ורכז פרויקט בני הישיבות שמחה ברנשטיין.

ארגון 'רוממות' לבני הישיבות הוקם, כשמו, כדי לרומם את בני הישיבות, והוא, למעשה, איגוד בני הישיבות הספרדי. במסגרת הארגון משמשים קרוב ל-80 נציגי שכונות מכל ירושלים אשר יש להם קשר עם בני הישיבות מהשכונה. כחלק מחיזוק הקשר בין נציגי השכונה לבחורים, הארגון מקיים מידי חודש 'עונג שבת' לבחורים בכל קהילה וקהילה, מעודד לכתוב חידושי תורה, ופעילויות מגוונות נוספות.

מעמד 'ארוממך' הוא האירוע השנתי הגדול של הארגון, ובו נוטלים חלק כלל המשתתפים בתכניות של הארגון, בדגש על תכנית כתיבת החבורות.

קובי הר צבי מגיש גלריה מסכמת מהאירוע. צפו:

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture