Flash90

מסתמן: היועמ"ש יכריע – אדלשטיין לא יוכל למנוע את הקמת ועדת הכנסת

היועץ המשפטי לכנסת יפרסם היום את חוות דעתו בנוגע לשאלה, האם ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יש סמכות למנוע את הקמת הוועדה שתדון בחסינותו של ראש הממשלה. בכחול לבן ינסו למשוך כמה שיותר את העיסוק בנושא, למטרות קמפיין הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקרב על החסינות: אחרי שאישר להקים את הוועדה שתדון בחסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון צפוי לפרסם היום (ראשון) את חוות דעתו המשפטית בשאלה האם ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יש סמכות למנוע את הקמת הוועדה. ההערכה בכנסת היא כי ינון יקבע שלאדלשטיין אין כזו, ובעקבות זאת, הוועדה תוקם והדיון בחסינות נתניהו יחל בימים הקרובים. מנגד, בליכוד שוקלים לעתור לבג"ץ נגד הקמת הוועדה.

ע"פ דיווח של הפרשן הפוליטי אמנון אברמוביץ' 'בחדשות 12', יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יאמץ את חוות דעתו של ינון, אם כי תוך מחאה או הסתייגות. אדלשטיין הודיע כי ימסור מחר את החלטתו אם לאפשר להקים את ועדת הכנסת לצורך דיון בבקשת החסינות של נתניהו. אדלשטיין פרסם הודעה שבה התחייב למסור את החלטתו מיד לאחר שיקבל את חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי ינון.

"נוכח הודעתו של היועץ המשפטי לכנסת, אנחנו שבים ומדגישים כי כפי שנאמר כל העת וגם בעבר – בכוונתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין למסור את החלטתו זמן קצר לאחר שיקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון", נמסר בהודעת יו"ר הכנסת. אדלשטיין אינו פוסל את חוות הדעת המשפטית של עו"ד ינון למרות הטענות של נתניהו וח"כים בליכוד, כי הוא נגוע ב"ניגוד עניינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגביר את הלחץ על היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון להימנע מדיון בנושא הסרת חסינותו, ומתמקד בכך שזוגתו של ינון, עו"ד עמית מררי, היא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וטיפלה בתיקי נתניהו. מנגד בכחול לבן מפעילים לחצים על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שלא ימנע את הקמת הועדה, ומאיימים להביא להדחתו. בכירים בליכוד שצוטטו 'בווינט' מעריכים: "לא יהיה מנוס מהקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו".

בכחול לבן שבו ואמרו אמש: "לא נאפשר לכנסת להיות עיר מקלט", ומסרו כי אם אכן יקבלו אור ירוק מיועמ"ש הכנסת ומיו"ר הכנסת, בכוונתם לכנס כבר מחר את הוועדה המסדרת כדי להחליט על הקמת הוועדה שתעסוק בחסינות נתניהו. בכוונת האופוזיציה להסיר את חסינותו של נתניהו תוך שלושה שבועות. כזכור, 65 חברי כנסת מסיעות כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה־גשר, המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת חתמו על דרישה לכנס את ועדת הכנסת על מנת לטרפד את בקשת החסינות של ראש הממשלה.

ע"פ דיווח 'בחדשות 13', בליכוד גם מתכננים לבקש שכל חברי הכנסת ינאמו בדיון ויבואו להגן על נתניהו. בכחול לבן ינסו להגביל כל נאום לכמה דקות. בנוסף על כך, נתניהו ידרוש לקבל עשרה ימים ואולי יותר, כדי להציג את טיעוניו, אך כחול לבן יעניקו לו את מספר הימים שהיו לו בשימוע. לבסוף, אם אכן החסינות תוסר, בליכוד יעתרו לבג"ץ ויטענו נגד ההליך.

במידה ויאפשרו את הקמת ועדת הכנסת, הועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן תתכנס בימים הקרובים כדי לאשר את הקמתה, בהצעה על כך דרוש רוב רוב רגיל, ובהמשך יצביעו חברי הכנסת במליאה על הרכב הרשימה של חברי הכנסת שיהיו חברים בועדה. כאמור, בליכוד ינסו לעכב את ההליך במספר ימים נוספים בין היתר באמצעות עתירה לבג"ץ. ע"פ החוק אחרי הקמת ועדת הכנסת, יבקש יו"ר הועדה ליו"ר הכנסת את אישור התכנסותה, ובמידה ולא יהיו עיכובים נוספים, יפתחו הדיונים על בקשת החסינות של נתניהו.

החוק קובע כי הוועדה לא תערוך הצבעה על מתן או סיכול חסינות לפני שהשמיע הח"כ המבקש, כמו גם היועץ המשפטי לממשלה את עמדתם, ככל שביקשו זאת. אם הבקשה של נתניהו תידחה ברוב קולות של חברי ועדת הכנסת, היועמ"ש יוכל להגיש לאלתר את כתב האישום לבית המשפט, ומשפטו של נתניהו יחל בהקדם.

לעומת זאת, אם הבקשה תאושר בוועדת הכנסת, הרי שתתקיים הצבעה נוספת במליאה שבה גם נדרש רוב לאישורה. אם הבקשה אושרה לאחר מכן גם במליאה, על הכנסת להעניק לח"כ חסינות מהעמדה לדין. אם הבקשה נדחתה במליאה, הח"כ לא יקבל חסינות אף שזו אושרה קודם בוועדה, ויוגש נגדו כתב אישום לאלתר. במקרה של נתניהו, אם הבקשה תעלה להצבעה בוועדה קודם הבחירות, חבריה צפויים לדחות אותה, שכן יש לעמדה זו רוב, והיא כוללת את חברי כחול לבן, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ההחלטה טובה לאדלשטיין.
כך אינו פועל נגד ביבי וגם כחול לבן לא יצטרכו להדיחו.

בג"ץ לא יתן לכנס את הועדה, ונתניהו ינצח בקרב הזה.
אבל, אחר כך יהיה קשה לו לטעון שבג"ץ מוטה נגדו..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture