הדס פרוש / Flash90

יו"ר ועדת הבחירות דחה על הסף את העתירה לפסילת ח"כ גדי יברקן

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, דחה את העתירה לפסול את מועמדותו של ח"כ גדי יברקן במסגרת רשימת הליכוד לבחירות לכנסת ה-23. כזכור, יברקן הודיע ביום האחרון להגשת הרשימות בשבוע שעבר על עזיבתו את כחול לבן ומעברו לליכוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת הבחירות השופט ניל הנדל דחה על הסף היום (ראשון) את העתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר לפסילת ח"כ גדי יברקן, לאחר שערק מכחול לבן לליכוד, העתירה ביקשה לפסול את יברקן מלהתמודד ברשימת הליכוד היות ויברקן וכתבו כי "התפטרות זו נעשתה בסמוך מאוד להחלטתו להתמודד ברשימת הליכוד, ולא ברשימת כחול לבן. עד לרגע ההכרעה ניהל המשיב משא ומתן עם שתי רשימות, ולא החליט באופן סופי לעבור לליכוד".

בעתירה הדגישו כי, "בעבר נפסק כי גם התפטרות 45 ימים לאחר פרישה מסיעה נחשבת – במיוחד בתקופת בחירות – להתפטרות בסמוך לפרישה". אך יו"ר וועדת הבחירות השופט הנדל דחה את הטענה והסביר שח"כ יברקן הגיש את כתב התפטרותו מהכנסת עוד בטרם הוגשה הרשימה.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע חבר הכנסת גדי יברקן מכחול לבן לראשי מפלגתו כי אם הם לא ישדרגו את מקומו ברשימה הוא ישקול לעבור לליכוד. בתגובה הודיע יו"ר כחול לבן, בני גנץ כי החליט בתיאום עם יו"ר חה״כ בוגי יעלון תל"ם, הרשימה דרכה חבר יברקן בכחול לבן, להדיח את ח״כ גדי יברקן מרשימת כחול לבן.

יו״ר תל״ם ח״כ משה ( בוגי ) יעלון הודיע לפני לח״כ גדי יברקן, שנוכח התנהלותו והתנהגותו שמעידה יותר מכל על ערכיו, הוא מודח ממפלגת תל״ם ולא יכלל עוד ברשימת ׳כחול לבן׳ לכנסת ה-23.

מאוחר יותר, הודיע ח"כ גדי יברקן רשמית כי הוא עובר מכחול לבן לליכוד והוא צפוי להיות משובץ במקום 20 ברשימת במפלגה: "אני יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד, זו שפעלה למעננו עוד מימי בגין ושמיר שהקהילה האתיופית תמיד היתה נר לרגלם ועודנה גם היום בהנהגתו של בנימין נתניהו".

יברקן הסביר את השינוי בעמדתו למרות הביקורת הרבה שהשמיע בשנה האחרונה על הליכוד ונתניהו: "זה לא סוד כי בעבר השמעתי ביקורת על ראש הממשלה אך מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם, חובתי המוסרית לקהילה היקרה שלי, היא לדאוג, לטפל ולפתור את הסוגיות הבועורות אותם אפרסם יחד רה"מ. רוב גדול של ציבור בוחריי אוהב ומעריך את הליכוד ואת בנימין נתניהו, כך גם אני על אף הביקורת שהשמעתי כלפיו בעבר".

"גדי אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל-כך הרבה מה לעשות ומה לתקן – במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יברקן אמר, "אדוני ראש הממשלה אני שמח לחזור הביתה. בין היתר אני חוזר בזכות הלחץ שהפעילה עליי הקהילה ימים ולילות בתקופה האחרונה. אני עשרים שנה בפעילות חברתית למען הדברים הללו. אין גאה ממני בקהילה בית ישראל שהפכה לכוח אלקטורלי משפיע בפעם הראשונה מזה עשרות שנים ואני חייב להם חוב מוסרי. אני מקווה ומאמין שנשפר את מצבה של הקהילה ושל החברה בישראל למען אחדות עם ישראל ולמען ארץ ישראל. נעשה ונצליח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יברקן הוא סך הכל עוד ערס אלים שהצטרף לשכונה שמנהלת את הליכוד ולא שווה אפילו לטרוח לדון בענינו כי וחביריו לא מכירים באנשים שיודעים קרוא וכתוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture