אמיר השכל במהלך הדיון הלילה בבית המשפט. צילום יונתן סינדל / Flash90     

השכל שוחרר ללא תנאים מגבילים; מ"מ מפכ"ל המשטרה: "נפיק לקחים"

מחאת הדגלים השחורים: תא"ל במיל' אמיר השכל, שוחרר הלילה ממעצר ללא תנאים מגבילים, יחד עם שני המפגינים הנוספים שנעצרו. השופטת טענה: "אינני סבורה כי יש מקום להציב תנאי כלשהו לשחרור המשיבים". המשטרה שוקלת לערער לביהמ"ש המחוזי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית משפט השלום בירושלים הורה הלילה (מצא"ש) על שחרורם ממעצר ללא תנאים מגבילים של שלושת העצורים מההפגנה אמש מול מעון ראש הממשלה – בכיר חיל האוויר לשעבר, תא"ל במיל' אמיר השכל, גיל דניאלי וסדי בן שטרית. השופטת בדיון, אורנה סנדלר איתן, דחתה את בקשת המשטרה להרחיקם מירושלים ל-15 ימים, וקבעה כי מדובר ב"צעד לא מידתי", שכן "הזכות להפגין היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית". מאות מפגינים התכנסו מחוץ לאולם בית המשפט וקראו לשחררם ממעצר. מ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, אמר בתגובה שיופקו לקחים מהאירוע ושתפקיד המשטרה לאפשר את חופש המחאה.

"גם אם אניח לצורך הדיון שהייתה הצדקה לעיכוב המשיבים בשל יציאת האירוע משליטה, לטענת המשטרה, אינני סבורה כי יש מקום להציב תנאי כלשהו לשחרור המשיבים", אמרה השופטת. "הזכות להפגין היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית. אמנם אין היא זכות בלתי מוגבלת, אך לטעמי הרחקה של המשיבים מירושלים שפירושה מניעה מהמפגינים לממש את זכותם להפגין במקום בו בחרו היא צעד בלתי מידתי שאינו הולם על פי התרשמותי את עוצמת המעורבות, אם בכלל, של העצורים בהפרת הסדר הנטענת על ידי המשטרה", הוסיפה.

ביציאה מבית המשפט עקץ השכל את ראש הממשלה: "יש לי מסר לבנימין נתניהו – היינו 15 שעות בכלא הדרים. לא נעים, אבל גם לא נורא". לדבריו, "אם נתניהו יימצא אשם בבית המשפט, אז אני חושב שהנפילה תהיה קשה וכואבת, ולכן אני מציע לו להגיע לאיזשהו הסדר ולצאת מחיינו".

במשטרה בוחנים הגשת ערעור על החלטת בית המשפט, אולם לא הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע השחרור. גורמים במשטרה ציינו כי "ממילא הייתה כוונה לשחרר את הארבעה, שסירבו להגיע לבית המשפט במוצאי שבת, כדי שיקבע את התנאים. אולם עתה, לאור עמדת בית משפט השלום, בוחנים הגשת ערעור כדי שתהיה מגבלה כלשהי על מי שחשוד בהפרת הסדר וחסימת צירי תנועה".

מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס למעצרם של המפגינים ואמר כי "תפקידה של המשטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. המשטרה תפיק לקחים מאירוע זה כפי שעשתה בעבר. יחד עם זאת, אין תחליף לשיקול דעת מפקדים. צריך לזכור שהמשטרה מאפשרת מדי יום קיומן של הפגנות ומחאות רבות בכפוף לחוק וכך תמשיך לעשות גם בהמשך".

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר בעקבות ההחלטה לשחרר את העצורים, כי "חופש הביטוי והזכות להפגין הן אבני יסוד בדמוקרטיה שאין לערער עליהן אלא במקרי קיצון. אני מברך על החלטת בית המשפט לשחרר את המפגינים מול בית ראש הממשלה ללא תנאים מגבילים. זו ההחלטה המתבקשת ועל המשטרה להפיק ממנה לקחים בנוגע לכל הפגנה עתידית".

כזכור, האירוע התחיל ביום שישי כאשר מאות בני אדם הפגינו מול מעון ראש הממשלה בירושלים במסגרת מחאת "הדגלים השחורים" נגד שחיתות שלטונית. המשטרה עצרה שישה מפגינים. אחד העצורים הוא מוביל המחאה, תת-אלוף במילואים אמיר השכל, ראש להק כוח אדם לשעבר בחיל האוויר וכיום חוקר שואה. השכל נותר במהלך השבת במעצר לאחר שסירב לתנאי השחרור שהוצגו לו.

כאלף בני אדם משתתפים במוצ"ש במחאת "הדגלים השחורים" מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, במקביל לעשרות צמתים מרכזיים ברחבי הארץ. המפגינים להתפטרותו של נתניהו, פתיחת חקירת פרשת הצוללות, וכן לשחרורו של בכיר חיל האוויר לשעבר ואחד ממובילי המחאה, תא"ל (במיל') אמיר השכל, שנעצר כאמור אמש כשהפגין נגד שחיתות שלטונית.

על פי המשטרה, המחאה אמש בסמוך למעון ראש הממשלה הייתה בלתי חוקית, ומאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי. "במהלך מחאה בלתי חוקית שהתקיימה אמש בסמוך למעון ראש הממשלה, מאות מפגינים חסמו ציר מרכזי ומנעו מעבר רכבים לזמן ממושך תוך שהפרו את הסדר הציבורי. לכן עוכבו מספר מפרי סדר וביניהם, אדם שזוהה כמוביל ומארגן ההפגנה הבלתי חוקית".

"לאחר שנחקר בחשד להפרת הסדר והשתתפות בהפגנה בלתי חוקית, ביקשו חוקרי המשטרה לשחררו בתנאים ובהרחקה מהמקום, אולם הוא סרב לכך מבחירה. אי לכך ובהתאם לזאת המשטרה נאלצה לעוצרו. במשטרה מדגישים כי נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר לאף אדם הפרה כה בוטה של החוק ושיבוש הסדר הציבורי בניגוד לחוק", לשון תגובת המשטרה.

מוקדם יותר דחה השר אוחנה את טענות המפגינים למעצר שווא, ופרסם סרטון לצד הסבר שגרס כי המעצר בוצע בעקבות חסימה לא מאושרת של הכביש. עופר שומר, מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים, אמר הערב כי ההפגנה אתמול לא תואמה עם המשטרה, וטען כי הוצע להשכל להשתחרר כמה פעמים או להגיע באופן עצמאי לבית המשפט – אך הוא סירב.

תת-ניצב שומר הוסיף: "אנחנו נוהגים עם כולם באותה מידה. כל קבוצה שלא תתאם איתנו ותחסום ציר מרכזי – נטפל בה. יש הפגנות שלא צריך להגיש בקשה לגביהן, אבל זכותה של המשטרה להציב תנאים. לא נאפשר פגיעה בשוטרים, בטח שלא על רקע מוצאם או צבע עורם – שימו לב איך אתם מדברים אל השוטרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמאלני כמו השופטים אך לא מדינת מישטרה.רק משיח יתקן אותם

חחח
אם אמיר השכל היה חתן חרדי שהולך ללא מסיכה היה נעצר ללא שום עוררין!!
ובנוסף, אף אחד מהמגיבים כאן לא היה כועס, כולכם הייתם אומרים שהוא מסכן את הציבור…..שיפסיק לזלזל…..
גלות של יהודים בין יהודים!

ה' ירחם!!! תשימו לב איך שזה נוגע לצד השמאל הכל מותר… " הפגנה יסוד ואבן במדינה " … כך אמרו כל השמאלנים שמעתם ….

תושב בני ברק
אשריך
מילים כדורבנות

עם ישראל צריך להתאחד- אבל כל העם ימין, שמאל, מרכז וחרדים כדי שאנחנו הריבון- נחזור לקבוע על חיינו בצורה דמוקרטית, כרגע אנחנו מתדרדרים כמו כגור שלג לשילטון טואטלי של שליט אחד- שמסתבר שלא ממש אכפת לו ממנו האזרחים הקטנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture