צילום: אבי אוחיון /לע"מ

בנט וביידן בהצהרה שגרמה לחילול שבת: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני"

רה"מ ונשיא ארה"ב נפגשו לשיחה שנמשכה אל תוך כניסת השבת בישראל וארכה כ-50 דקות כשההצהרות לתקשורת הועברו בשידור חי על ידי כלי התקשורת הישראלים תוך חילול שבת. ביידן: "אם הדיפלומטיה תיכשל - נפנה לנתיבים אחרים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


וידאו: איתי בית-און/ לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אתמול (שישי) לראשונה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן לשיחה שנמשכה אל תוך כניסת השבת בישראל וארכה כ-50 דקות כשההצהרות לתקשורת הועברו בשידור חי על ידי כלי התקשורת הישראלים תוך חילול שבת המוני.

הפגישה, שנקבעה תחילה לחדר הסגלגל והועברה לחדר האוכל הנשיאותי, התמקדה בעיקר באיום האיראני. אחרי הפגישה מסרו השניים הצהרה משותפת – אותה פתח ביידן שהבטיח כי איראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני.

"זה תענוג לקבל את פניו של ראש הממשלה כאן, הפכנו לחברים קרובים", אמר ביידן והוסיף, "אנו נשוחח על המחויבות לביטחונה של ישראל שאינה ניתנת לערעור". עוד הוא אמר כי השניים ידברו גם על האיום האיראני ועל כך שלטהרן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. הנשיא האמריקני הצהיר כי "אם הדיפלומטיה תיכשל – נפנה לנתיבים אחרים".

עוד הדגיש ביידן כי הוא תומך בחידוש מלאי התחמושת למערך כיפת ברזל ואמר כי ארצות הברית תמיד תתייצב לצדה של ישראל. "אני מכיר כל ראש ממשלה ישראלי מאז גולדה מאיר", אמר בסיום דבריו ובירך על הגעתו של בנט.

לאחר מכן דיבר בנט שפתח את דבריו בניחומים בעקבות הקורבנות האמריקניים בפיגוע בקאבול. "אמריקנים איבדו את חייהם בעודם במשימה להצלת חיי אדם. זו ההגדרה של אומץ והקרבה", אמר רה"מ. "במיוחד ביום הזה אני רוצה להיות הכי ברור שאפשר – ישראל תמיד תעמוד לצד ארה"ב", ציין בנט.

בנט פנה לביידן ואמר: "במשך עשרות שנים עמדת לצדנו, במיוחד בזמנים קשים. לפני כמה חודשים, כשנורו טילים על ערים ישראליות – אלה הזמנים שבהם החברות נבחנת. אנחנו סומכים על תמיכתך וישראל יודעת שאין לה בת ברית אמינה וטובה יותר בעולם מאשר ארה"ב".

ראש הממשלה הוסיף: "אני בא לכאן מירושלים, בירתנו הנצחית, ואני מביא רוח חדשה של רצון טוב, של תקווה, של כנות, של אחדות ושיתוף פעולה של אנשים עם דעות פוליטיות מאוד שונות, אפילו מנוגדות. אבל כולנו חולקים תשוקה עמוקה לעבוד למען עתיד טוב יותר לישראל. ישראל צריכה להיות חזקה כדי שנעשה טוב. אנחנו לא יכולים להתעלם מכך שאנחנו בשכונה הקשה בעולם ואי אפשר להוריד את העיניים לרגע אחד. יש לנו את דאעש, חיזבאללה, ג'יהאד, חמאס ומיליציות איראניות, כל הארגונים האלה רוצים להרוג אותנו ולהשמיד את המדינה היהודית. לכן ישראל תמיד צריכה להיות חזקה באופן משמעותי מכל אויבינו ביחד".

בנט הודה לביידן על דבריו בנוגע לאיראן, ואמר: "הימים האלה ממחישים איך העולם ייראה אם משטר איסלאמי קיצוני ישיג נשק גרעיני. זה יהיה סיוט לכל העולם. איראן היא יצואנית הטרור והפרת זכויות האדם מספר אחת בעולם. ביושבינו כאן, איראנים מסובבים את הצנטריפוגות בנתנז. גיבשנו אסטרטגיה עם שתי מטרות: לעצור את התוקפנות האיראנית ולהכניס אותם בחזרה לקופסה – ולעצור את הפיכתה למדינה סף-גרעינית. ישראל מעולם לא ביקשה ולעולם לא תבקש מארה"ב להגן עליה. לא נעביר את ביטחוננו למיקור חוץ. זו אחריותנו לדאוג לגורלנו ואנחנו מודים לכם על הכלים ועל הגיבוי שאתם נותנים לנו".

רה"מ הזכיר כי בשיחות ישוחחו גם על הקורונה: "הגענו לכמעט שלושה מיליון מחוסנים בזריקת בוסטר – וזה עובד. היוצרות מתהפכות", אמר בנט והדגיש כי גם הנשיא וגם הוא אנשים מאמינים, והזכיר את ההפטרה שתיקרא מחר בבתי הכנסת. "מחר נקרא את דברי הנביא ישעיהו: 'שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ'. זה אומר שהבנים והבנות של העם היהודי יחזרו לארצנו ויבנו אותה מחדש. הנבואה העתיקה הזאת היא המציאות הישראלית כיום – וזה נס שהייתם כל כך מרכזיים במשך כל כך הרבה שנים".

"היית מאוד נדיב עם הזמן שלך", אמר רה"מ בסוף דבריו. "היום תכתוב פרק חדש בסיפור היפהפה של ארצות הברית וישראל היהודית והדמוקרטית. שנינו מגדלורים בעולם סוער. רודפים עשיית טוב וצריכים להיות חזקים כדי לעשות טוב. אני מודה לך ומצפה לשיתוף פעולה בשנים הקרובות". ביידן הודה על דבריו, והוסיף: "אתה נותן לי קרדיט על היתרון היחסי שלכם לעומת חבריכם באזור שצריך ללכת לאובמה". בנט השיב: "תודה גם לו".

לאחר ההצהרה המשותפת, התכנסו צוותי העבודה הישראליים והאמריקניים לפגישות עבודה. מהצד הישראלי היו היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל איל חולתא, מזכיר הממשלה שלום שלמה, ראש הסגל של בנט, טל גן צבי, המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל, השגריר בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן והיועצת המדינית שמרית מאיר.

מהצד האמריקני השתתפו מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, השגרירה באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד, המתאם למזרח התיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי ברט מקגורק, ממלא מקום השגריר בישראל מייקל רטני והמנהלת הבכירה למזרח תיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי ברברה ליף.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פחדתי שביידן הולך להרדם באמצע …
אבל לא! בסוף אמר משהו…

אפשר בבקשה בעברית ולא באנגלית כי חוץ ממבטים אי אפשר להבין שום דבר

ברברן בנט הזה.
ופדחן לא פחות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture