מנכ

Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות: חיסון שלישי לכלל האוכלוסייה; פטור מבידוד בחזרה מחו"ל

בנוסף, תוקף החיסון והתו הירוק יהיה חצי שנה לאחר קבלת החיסון האחרון. רק מחוסנים יהיו פטורים מבידוד בחזרה מחו"ל • שר הבריאות: "אנחנו יכולים להצביע על שיפור מסוים בנתוני התחלואה אבל עוד מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צילום: לעמ

שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות קיימו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בירושלים בנושא מדיניות החיסונים. בכירי משרד הבריאות הודיעו כי כל אזרחי ישראל בגיל 12 ומעלה יכולים לקבל את המנה השלישית ככל שחלפו חמישה חודשים מהמנה השנייה. כמו כן הודיעו שמ-1 באוקטובר רק מי שיתחסן במנה שלישית יהיה זכאי לתו הירוק, וכי תוקפו של התו יפוג חצי שנה אחרי קבלת הזריקה השנייה. בנוסף, משרד בהריאות עדכן את המושג "מחוסן", כך שתוקף החיסון והתו הירוק יהיה חצי שנה לאחר קבלת החיסון האחרון (השני או השלישי).

שר הבריאות פתח את דבריו ואמר כי "היום נציג שורה של שינויים משמעותיים באופן שבו משרד הבריאות מתייחס לחיסונים ולמי שיכול לקבל אותם, למשמעות שלהם בכניסה לישראל ולתוקף החיסונים בתו הירוק".

לדבריו, "אנחנו נאבקים במגיפה בלי לייצר פניקה מיותרת ועם מינימום פגיעה במשק בחינוך בתרבות ובשגרת החיים. אמרתי שאביא בחשבון בכל צעד את מכלול הצעדים. בשת"פ עם ראש הממשלה נפתלי בנט אנו שומרים לאורך כל הדרך על קו עקבי. רואים את חשיבות החיים, אך יודעים שיש מחיר לסגרים".

"היינו ראשונים בעולם לחסן בחיסון שלישי. היתה זו החלטה מקצועית של אש בהתייעצו עם המומחים. אנו מעודדים את הציבור להתחסן מגיעים כמעט עד הבית. ההיענות למבצע החיסונים יפה מאד אך עלינו להמשיך לחסן בקצב מהיר". עוד אמר כי "אנחנו יכולים להצביע על שיפור מסוים בנתוני התחלואה אבל מוקדם לדבר על סוף הכל הרביעי".

"אין לנו ודאות. חייבים לשמור על קצב התחסנות גבוה. צריך לאפשר שגרת חיים גם כשזה פשוט. המפתח הוא אמון הציבור נתעקש ולא נרפה מהנחיות מצילות חיים אך היכן שאפשר נאפשר שגרה. כך עשינו עם קיצור הבידוד לשבעה ימים". הורוביץ הכריז: "היום צעד נוסף בחזרה מחו"ל למי שעם חיסון בתוקף. המחקרים לגבי יעילות הבוסטר חד-משמעיים. מקטין משמעותית את הסיכון למחלה קשה. זה מאפשר לנו להקל עבור מי שלקח אחריות על עצמו".

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הצטרף לדברי השר ואמר: "חודש ספטמבר הולך להיות אתגר בהתמודדות עם התחלואה. המפתח היה ונשאר החיסונים". מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף: "אנחנו מרחיבים את האפשרות לחיסון דף לכלל האוכלוסייה ובתנאי שחלפו 5 חודשים מהמנה השנייה". פרופ' אש הכריז: "החל מהיום החיסון השלישי פתוח לכולם".

לפני כן אמר פרופ' אש: "מקדם ההדבקה עדיין מעל 1 התחלואה ממשיכה להתפשט. אנו בפתחה של תקופה מורכבת- פתיחת שנת הלימודים והחגים חודש ספטמבר, יהיה אתגר בהתמודדות עם התחלואה. המפתח היה ונשאר החיסונים. מזה כחודש אנו במבצע חיסוני הדחף. הירידה בהגנה מסתברת כמשמעותית. חיסנו שני מיליון איש במנה השלישית נכון להיום בצהריים. מבצע החיסונים מוצלח מאד בקצב שלו ובתוצאותיו. גם בחיסון בני 12-15 אנחנו מתקדמים יפה. למעלה ממחצית האוכלוסייה הזו התחסנו".

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, שדיבר אחרי אש מסר עדכון בתו הירוק: "מי שמקבל תו ירוק וחלפו חמישה חודשים מהחיסון השני, יש לו חודש להתארגן ולהתחסן. מי שעברו שישה חודשים ולא קיבל את מנת הדחף -לא יכול לקבל תו ירוק. מי שכן קיבל את מנת הבוסטר – מקבל תו ירוק לחצי שנה נוספת. זה ייכנס לתוקף בראשון לאוקטובר". לדבריו, "כל אזרחי ישראל בגיל 12 ומעלה יכולים לקבל את המנה השלישית ככל שחלפו חמישה חודשים מהמנה השנייה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס להרחבת טווח הגילאים לחיסון השלישי ואמר: "מעכשיו, החיסון השלישי אפשרי גם מגיל 12. זו פריבילגיה שאין באף מדינה אחרת". לדבריו, "החיסון השלישי עובד. שני מיליון ישראלים כבר התחסנו. ישראל היא המדינה היחידה בעולם שעשתה זאת, ובהצלחה".

"יש כבר תוצאות: הגידול בתחלואה הקשה החל להאט". הוסיף ואמר, "אבל, שיא המערכה עוד לפנינו. לכן, יש להשלים את החיסון השלישי לכל האזרחים. אני קורא לאזרחים מגיל 12 ומעלה לצאת מיד ולקבל את החיסון השלישי. מי שעוד לא התחסן בכלל – נדרש לעשות זאת מיד. כך נגן על הבריאות ועל הפרנסה. אני מבקש להודות לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולכל העוסקים במלאכה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture