Yonatan Sindel/Flash90

בנט למרקל: "את האיראנים אין טעם לפייס, הם מפרשים פייסנות כחולשה"

"אנחנו בישראל עסוקים במעשים ופועלים מול איראן בכל המימדים, כולל בלימה יומיומית של הנסיונות שלהם להציף את האיזור שלנו בנשק", אמר בנט • הקנצלרית מרקל: זו תהיה טעות לבסס את היחסים בין המדינות רק על זיכרון השואה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל השתתפה היום (ראשון) בישיבת הממשלה בירושלים במסגרת ביקור הפרידה שלה ביומיים הקרובים בישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי היא "חברת אמת של מדינת היהודים, מדינת ישראל".

ראש הממשלה אמר בדבריו במסיבת העיתונאים אחרי ישיבת הממשלה כי "מדינת ישראל היא מגדלור בסערה, הדמוקרטיה היחידה באזור מוכה קיצוניות שמתמודדת עם אויבים מכל עבר, והיא ראויה לתמיכת העולם, ובעיקר – לתמיכת המדינות הדמוקרטיות".

"אנחנו משקיעים בעצמנו, אבל האויבים שלנו, בראשם איראן, עוסקים בנו בצורה אובססיבית ומוכנים לשלם מחירים גדולים מאוד, לגרום לסבל אמיתי לבני עמם, כדי להציב בפנינו איום קיומי".

"גבירתי הקנצלרית, תכנית הגרעין האיראנית הגיעה לשלב שמחייב מנהיגות. השלמה עם הפיכתה של איראן למדינת סף גרעינית תהיה כתם מוסרי על העולם החופשי, ויותר מכך – תאיים על שלום העולם. אנחנו רואים איך האיראנים מתנהגים כרגע, עוד בלי מטריה גרעינית, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בתימן, בעזה ובמפרץ".

לדברי בנט, "ניתן רק לדמיין את מידת הנזק שהם יגרמו אם העולם ידע שמאחורי הבריונות הזאת עומדת גם פצצת גרעין. את האיראנים אין טעם לנסות לפייס, הם מפרשים פייסנות כחולשה. הם ממשיכים להתל בקהילייה הבינלאומית, למשוך זמן וכל העת להתקדם בהעשרת האורניום, ובערעור היציבות באזור. זוהי נקודה קריטית, ועמדתה של גרמניה חשובה במיוחד".

"אנחנו בישראל עסוקים במעשים ופועלים מול איראן בכל המימדים, כולל בלימה יומיומית של הנסיונות שלהם להציף את האיזור שלנו בנשק".

"גבירתי הקנצלרית, אנחנו שמחים מאוד על הביקור שלך כאן, השביעי במספר, ומקווים שיהיו עוד רבים אחריו. את משאירה אחרייך יחסים טובים מאוד בין ישראל לגרמניה, ומורשת של הכרת השואה, הבנת העבר הקשה, לצד מחויבות ותרומה לביטחון מדינת ישראל. את זה אנחנו זוכרים, וגם ההיסטוריה תזכור".

מרקל הדגישה בדבריה בישיבה כי "נהיה מחויבים לביטחון ישראל גם בעתיד", אך הוסיפה כי "לפעמים יש חילוקי דעות בינינו כמו למשל בעניין הפלסטיני. זו טעות לבסס את היחסים רק על זיכרון השואה".

מרקל הדגישה בדבריה את מחויבות גרמניה לביטחון ישראל אך חזרה על עמדתה בעד פתרון שתי המדינות. "לגבי תהליך השלום והיחסים עם השכנים, גם אם זה נראה בלי סיכוי – אני בעד שתי מדינות לשני עמים, וכך גם הפלסטינים יוכלו לחיות בארצם בבטחה".

הקנצלרית היוצאת גם הדגישה כי "לא נעבור לסדר היום על איומי איראן בהשמדת ישראל, וכל ממשלה בגרמניה תצטרך לעמוד לצד ישראל. אני אופטימית וסבורה שאכן כל ממשלה בגרמניה תרגיש מחויבות לביטחון ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture