ברוב פאר והדר: מעמד 'חג הסמיכה' השנתי של 'למען ילמדו'

עשרות רבנים חדשים, אברכים נרגשים בני משפחותיהם וידידיהם התכנסו למעמד 'חג הסמיכה', ערב חגיגי ורב רושם בו הוענקו תעודות 'סמיכה' על ידי ועד ההסמכה של 'למען ילמדו', ברוב פאר והדר.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בראש המעמד שנערך ברוב פאר והדר כיבדו בנוכחותם רבני 'ועד ההסמכה' של 'למען ילמדו', הגאונים החסידים השלוחים הרב אלי' יוחנן גורארי' רב העיר חולון, הרב חיים שלמה דיסקין רב העיר קרית אתא, הרב דב טברדוביץ' דיין ומורה צדק. כמו כן כיבדו את המעמד הרב ציון כהן רב העיר אור יהודה, הרב פנחס אלטהויז רב שכונה וראש מחלקת נישואין ברבנות חולון, הרב יוסף אברהם פיזם רב הקהילה וראש הישיבה בקרית שמואל, והמרא דאתרא של כפ"ח הרב מאיר אשכנזי.

היו שם תלמידים מכל רחבי הארץ – מחיפה שבצפון ועד באר שבע ואופקים שבדרום. כמעט לכל קהילה חב"דית היה נציג, שכן בין מקבלי תעודות ההסמכה היו תלמידים שסיימו קורסים שהתקיימו במרחב הוירטואלי בתקופה האחרונה.

המעמד נפתח על ידי המנחה הרה"ח יוסף יהודה ליפש, שבעצמו סיים בהצלחה כמה ממסלולי 'למען ילמדו', שבירך את הנוכחים ב'מזל טוב' לרגל קבלת התעודות. הרב ליפש דיבר בשבח הלומדים שהשקיעו מזמנם לעמול ולהתייגע בתורה במשך תקופה ארוכה, תוך עמידה בכור המבחן, ובשבח נשותיהם שהקריבו זמן אישי שלהן, תמכו, גיבו ועודדו את בעליהם לפנות זמן יקר ללימוד התורה.

מנכ"ל 'למען ילמדו' הרה"ח זוהר יהושוע פתח את המעמד המפואר, ולאחריו דיבר ראשון נציגי התלמידים הרה"ח אביגדור דיקשטיין, קצין בכיר בצה"ל, שהודה נרגשות ל'למען ילמדו' ותיבל את דבריו ב'ווארט' על-דרך הצחות שנוגע למסיימי לימוד הלכות 'איסור והיתר' – שיהודי הוא 'דבר שאינו בטל' אלא רק משפיע ו'נותן טעם' בכל מקום בו הוא נמצא.

המרא דאתרא דכפ"ח הגה"ח מאיר אשכנזי העלה על נס את שמחתו על כך שהמפעל האדיר 'למען ילמדו' הוא פרי עמלו ופיתוחו של יו"ר 'למען ילמדו' הרה"ח ישראל מעל, תלמידו בשבת תחכמוני בישיבת חח"ל בצפת. במשא תורני עמוק בנושא "קדושת שביעית" – חידד הרב אשכנזי את המעלה והכח המיוחד שיש ל'רב' להנחלת קדושה בעולם, ביחד עם האחריות שרובצת על כתפיו, ובירך את הרבנים החדשים בהצלחה רבה.

כעת עלה לדבר נציג מיוחד של התלמידים המסיימים – הרה"ח דוד קפלן,  רב בית כנסת בשכונת נווה-חוף בראשון לציון, שסיפר לנוכחים שהקשיבו מרותקים כיצד בזכות הלימוד המסודר של קורס 'רב בית כנסת' ב'למען ילמדו' בחברותא יחד עם אחד מבאי הבית כנסת זה גרם לו לברכה רוחנית – להפוך ולשנות את אורח חייו ליהודי שומר תורה ומצוות בהידור רב, והביא לבית כנסת ברכה גשמית – לתרום את המעון החדש!

במרכז המעמד החגיגי ציפתה לקהל הפתעה – 'פרסום ראשון' מהקלטת 'יחידות' עם הרבי מלובאויטש של הרה"ח פישל ג'ייקובס. הרב ג'ייקובס קיבל דחיפה אישית מיוחדת מהרבי מלובאויטש ללמוד 'סמיכה' למרות קשיי השפה – והצליח לעמוד במטלה, תוך שהפך לרב בתי סוהר ובעקבות כך הוציא לאור ספרים של הלכה והדרכה בעשרות אלפי עותקים בעולם כולו. בסיום ההקרנה – עלה הרב ג'ייקובס בעצמו לדבר בפני הנוכחים, ועורר על כך שכל אחד ואחד שייך לעשות 'סמיכה' ואין מה להתפעל מאף קושי שעומד בדרכו.

הגה"ח הרב אלי' יוחנן גורארי', רב העיר חולון וחבר 'ועד ההסמכה' של 'למען ילמדו', שחזר מאצות הברית והיה שם אורח הכבוד של 'חג הסמיכה' של 'למען ילמדו' בברולקין ניו יורק  שיתף את הנוכחים בתחושותיו המרוממות ועל הזכות הגדולה להיות שותף ראשי בפרוייקט העולמי של 'למען ילמדו' מאז הוקם, על המפנה ההיסטורי שהתרחש על ידי 'למען ילמדו' שגורם לכך שאלפי אברכים זוכים ללימוד מסודר ויסודי, להעמיק באהלה של הלכה ולהיבחן ולקבל תעודות בשלל תחומים ונושאים חשובים בבית היהודי ובעולם היהודי.

הרב גורארי' עורר את הרבנים החדשים להתייעץ תדיר עם רבנים ותיקים ומנוסים, ועל כך שרב צריך שלא להתבייש לומר 'איני יודע' כאשר התשובה לא ברורה לו דיה, ולאחר מכן לגשת לברר את ההלכה ולחזור אל השואל שיקבל מענה נכון וברור.

הגה"ח הרב חיים שלמה דיסקין, רב העיר קרית אתא ומרבני 'ועד ההסמכה' של 'למען ילמדו', בירך את כל המשתתפים, ונשא דברי הדרכה יסודיים הנוגעים למתן תשובות על ידי הרבנים. הרב דיסקין חידד בסיפורים מעניינים מחיי השליחות אצלו בעירו, את החשיבות של ה'חלק החמישי בשולחן ערוך', אותו חלק בלתי כתוב שעל כל רב לאמץ – לברר ולבדוק את הרקע של השואל, מעמדו ומצבו בענייני תורה ומצוות, וכך לענות לו בחכמה כהלכה.

את גלריית הדוברים הנכבדים חתם ראש המכון הרב ישראל מעל, שהודה נרגשות לרבנים שמלווים את המכון בעצה ובמעש, בירך את המסיימים מקבלי תעודות ה'סמיכה', וחשף בפני הקהל את השולחן ערוך החדש מהדורת 'למען ילמדו' – על הלכות איסור והיתר, עם מעלות רבות המסייעות ללימוד ישר ובהיר, שולחן ערוך ראשון בסדרה שתלווה את הלימודים ב'למען ילמדו'.

לסיום האירוע, אותו ליווה בצלילים ובשירה הרה"ח איתן מזרחי, נעמדו כל המוסמכים החדשים לתמונה גדולה ותעודותיהם בידיהם, כאשר בשורה הראשונה יושבים הרבנים המסמיכים והרבנים המרצים ב'למען ילמדו', וכולם יחד בשמחה ובאושר על הזכות הנפלאה להיות לומדים ומלמדים את התורה הקדושה, ומתכוננים לשמוע "תורה חדשה מאתי תצא"

להצטרפות לאחד ממסלולי הלימוד לשנת ה'תשפ"ב לחץ כאן: https://lemaanyilmedo.org/ymkc

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture