מחשובי יקירי ירושלים • הגה"ח רבי יהודה צבי ברנדוויין זללה"ה

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך הבוקר (א') לעולמו הגה"ח רבי יהודה צבי ברנדוויין בן הגה"ק יעקב מרדכי זללה''ה וחתן הגה"צ ר' מנחם מענדל גפנר זצ"ל • התגורר בקרית צאנז בירושלים • נקרא על שמו של זקינו הרה"ק פועל ישועות המפורסם רבי יהודה צבי מסטרעטין זי"ע • הלוויתו תצא בשעה 13:30 משמגר לעבר הר המנוחות - שם יטמן.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מירושלים מגיעה הבשורה על פטירת בנש"ק מגזע תרשישים הגה"ח רבי יהודה צבי ברנדוויין זללה"ה שהיה אחד מחשובי יקירי ירושלים, מגדולי אנשי חסד, ענוותן ושפל ברך והצנע לכת עם אלוקיו.

קרא עוד:

[postim]

המנוח זללה"ה נולד ביום ו' כסליו תרפ"ט, לאביו הרה"ק ר' יעקב מרדכי ברנדוויין מסטרעטין-בערז'אן זצוק"ל מזקני חשובי אנשי ירושלים עיה"ק, בנו של האדמו"ר הרה"ק רבי ישראל מסטרעטין-בערז'אן הי"ד, שהיה בן בתו של הרה"ק פועל ישועות המפורסם רבי אברהם מסטרעטין זצוק"ל.

נקרא על שמו של זקינו הרה"ק מסטרעטין זי"ע, שעליו כתב מרן הגה"ק מצאנז זי"ע בשו"ת "דברי חיים" דברים מופלגים על רוח קדשו ומופתיו שפעל ישועות בקרב הארץ.

היה בן אחר בן להרה"ק רבי יחיא'ל מיכל מזלוטשוב זי"ע. אביו רבי יעקב מרדכי בן רבי ישראל בן רבי פנחס בן רבי יעקב יוסף שהיה בן בנו של הרה"ק ר' מרדכי מקרמניץ (הגביע שלו נותר לפליטה בירושה אצל משפחת ברנדוויין) שהיה בנו של המגיד מזלאטשוב.

כמו"כ מתייחס המנוח לעוד צדיקים אראלים ותרשישים – הרה"ק רבי שלמה מקרלין, הרה"ק רבי ייב"א מאוסטראה, הרה"ק ר' פנחס מקוריץ, הרה"ק רבי דוד לייקוס, הרה"ק הר"מ מנשכיז, הרה"ק המגיד ממזריטש. הבעש"ט  הק' ולמעלה בקודש עד דוד המלך זיע"א.

על אף יחוסו הרם כנכד לשרפי מעלה קדושי עליון, לא הסכים לדבר מהיחוס, והיה אומר בשם אביו רבי יעקב מרדכי  שלא דיברו בכלל בבית מענין היחוס, והיה אומר ביחוס צריך להתבייש, ובשמים רק ילקו אותנו ע"ז.

אמו של המנוח ז"ל היתה בת הרה"צ ר' ברוך וואלף וויינשטאק זצ"ל (נכד הרה"ק "רבי ברוך וואלף דיין" ראש ביד"צ חסידים דירושלים), ממנו שאב הרבה תורה ויראה, ובאווירת הקודש של בית אבותיו נתגדל לתפארת, משם שאב את עבודת התפלה, בעודו זוכר את הנוסח והנעימה המיוחדת שובת הלב של חצר הקודש סטרעטין-סטרעליסק, אותה שילב בתפלותיו.

בהגיעו לפרקו הקים את ביתו עם זוגתו תחי' בת הגה"צ ר' מנחם מענדל גפנר זצ"ל בנו של הגה"צ  ר' שמואל גפנר זצ"ל, בבית זה שאב דרכי תורה ואהבת חסד במדה גדושה.

מקום לתפילותיו קבע בביהמ"ד שבקרית צאנז – ירושלים ובביהמ"ד באיאן שם התפלל עד סוף ימיו. היה מעמודי התווך של השיעורים בזוהר הקדוש לפנות בוקר מיסודו של הרה"צ ר' דוד מינצברג זצ"ל.

המנוח ז"ל דבק בהתבטלות גמורה אצל כ"ק האדמו"ר רבי מרדכי שלמה מבאיאן זצ"ל ויבלחט"א אצל כ"ק אדמו"ר מבאיאן שליט"א, כן הסתופף בצלא קדישא של כ"ק מרן הרה"ק מהר"א מבעלזא זי"ע ובצל גיסו כ"ק אדמו"ר הרה"ק רבי משולם זוסיא מטשארנאביל זצ"ל.

בעת שלטון הטורקים בארה"ק, קיבל פקודת גיוס לצבא, ונכנס אל הרה"ק רבי מרדכי שלמה מבאיאן זיע"א שהיה אז בארה"ק, יחד עם קבוצת בחורים שגם קיבלו פקודת גיוס, לקבל ברכת קדשו. הרבי בירך אותם והבטיחם כי לא יגוייסו לצבא. ואכן כל אותה קבוצת בחורים לא נקראו שוב ללשכת הגיוס שוחררו באופן מפתיע.

השכים תמיד להתפלל במניין הראשון והקפיד להיות מהעשרה ראשונים בבית המדרש, ועל סדרי הלימודים הקבועים שלו היה גומל חסדים רבים בצנעה. בשנותיו האחרונות הקפיד לטבול במקוה ולהתפלל תמיד במניין ואף בשנותיו האחרונות הקפיד לטבול במקוה במסירות נפש.

השאיר אחריו ברכה דורות ישרים ומבורכים, בנים ובני בנים נכדים ונינים ההולכים בדרך ה', מסע ההלוויה תצא היום בשעה 13:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים לעבר הר המנוחות – שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture