הותר לפרסום: 13 חיילים נהרגו במוצ"ש ברצועת עזה

במהלך הקרבות בהם לקחה חלק חטיבת גולני ברצועת עזה, נהרגו 13 מלוחמי החטיבה החל מליל אמש | בצה"ל עוסקים בשעה זו בהשלמת תהליך הזיהוי. לכשיסתיים התהליך, ובהסכמת המשפחות, יפורסמו שמות הלוחמים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב (א') הותר לפרסום כי 13 לוחמי חטיבת גולני נהרגו בפעילות מבצעית ברצועת עזה, החל מליל אמש. הלוחמים נהרגו במהלך הקרבות בהם לקחה חלק חטיבת גולני ברצועה.

בצה"ל עוסקים בשעה זו בהשלמת תהליך הזיהוי. לכשיסתיים התהליך, ובהסכמת המשפחות, יפורסמו שמות הלוחמים. הודעה נמסרה למשפחות ההרוגים וכן למשפחות החיילים הפצועים.

סמוך לשעת חצות הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה מההרוגים:

קצין צה"ל, רב-סרן צפריר בר אור, מפקד בחטיבת גולני, בן 32 מחולון. הלוויתו תיערך מחר (שני), בשעה 13:00 בחלקה הצבאית של בית העלמית בחולון. קצין צה"ל, סרן צבי קפלן, מפקד בחטיבת גולני, בן 28 מקדומים. הלוויתו תיערך מחר (שני), בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה. חייל צה"ל, סמל גלעד יעקבי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מקרית אונו. הלוויתו תיערך מחר (שני), בשעה 10:00 בבית העלמין קרית שאול בתל-אביב. חייל צה"ל, סמל עוז מנדלוביץ', לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מאבטליון. הלוויתו תיערך מחר (שני), בשעה 18:00 בבית העלמין במשגב. חייל צה"ל, ניסים שון כרמלי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מרעננה.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ התייחס הערב באופן נרחב להמשך המאמצים המבצעיים במסגרת מבצע 'צוק איתן'. בדבריו התייחס הרמטכ"ל לאירועי הלחימה הקשים בהם נהרגו 13 לוחמים, ואמר כי "צה"ל לא נרתע מימי לחימה קשים, והוא לא יירתע מזה בעתיד. אני בא מסיבוב בחטיבות. שעון ההישגים ושעון הקרב שלנו הולכים ומועצמים. לא נוותר עליהם. המדינה סומכת עלינו, הדרג המדיני מכתיב לנו, העורף עומד איתן ואנחנו נמשיך ונעשה פעולה בחזית", הדגיש.

הרה"ר לאו: הרוגי מלכות של דורנו

הרב הראשי לישראל, רבי דוד לאו שליט"א פרסם הודעה בעקבות מותם של 13 הלוחמים ברצועת עזה. הרב הראשי ציין כי "אנו נמצאים בימי בין המצרים ולפני צום תשעה באב, אלו ימים בהם עם ישראל כולו מתאבל על חורבן ירושלים לאורך הדורות, אך היום אנו מוסיפים אל האבל הזה, כאב וצער, יגון ודמעות על 13 חיילים צעירים קדושים וטהורים אשר נרצחו על קידוש השם ואשר פעלו להגנה של בני עמנו"

הרב הראשי הוסיף "אלו הרוגי המלכות של דורנו" – אשר יצאו בשליחות העם כולו אל פעולה שנועדה במישרין להציל חיים של מיליוני אזרחים בכל רחבי ארץ ישראל. שוחחתי עם הרב הראשי לצה"ל וביקשתי שיחזק את החיילים בדברי אמונה ועידוד כדי שימשיכו בדרכם ללא חשש, ללא מורא וללא היסוס, כי מלאכתם מלאכת קודש להצלת נפשות מישראל ושלוחי מצווה הם של כל עם ישראל.

'סג'עייה' כאירוע מכונן

בלילה שבין מוצש"ק לבוקרו של יום ראשון נערכו קרבות קשים ומרים בשכונת סג'עייה (בצפון רצועת עזה), השכונה מהווה אחד ממעוזי הטרור הגדולים של מחבלי החמאס והאזור משמש כנקודת שיגור מרכזית של רקטות המכוונות לאוכלוסייה האזרחית בישראל. בנוסף, מעוז טרור גדול זה כולל רקטות מסתור גדול ומתקני הייצור של אמצעי לחימה. כמו כן באזור נמצאות כעשר מנהרות הטרור שהובילו לשטח ישראל, שנבנו לצורך ביצוע פיגועים נגד ישראלים.

חמאס ממקם במכוון את תשתיות הטרור שלו בעיצומה של האוכלוסייה האזרחית בסג'עייה. תוך הפרה ברורה של המשפט הבינלאומי, ובכלל זה סעיף 58 לנספח לאמנות ז'נבה, האוסר על הקמת מטרות צבאיות בתוך או בקרבת אזורים מאוכלסים בצפיפות.

לפני תחילת הפעילות ליד סג'עייה, צה"ל עסק במאמצים נרחבים כדי להזהיר את האזרחים שאינם מעורבים המתגוררים בשכונה. הצבא הוציא אזהרות רבות לאוכלוסייה האזרחית שם במהלך שלושת הימים האחרונים, באמצעות השימוש בכרוזים, שיחות טלפון והודעות בתקשורת הערבית, בפניות אלו ביקשה ישראל מאזרחי סג'עייה לפעול למען התגוננותם ולהתפנות לאזורים בטוחים יותר כפי שצויינו במפות שהופצו בעזה.

צפו: חטיבת גולני תוקפת את שכונת הטרור ברקע נשמע קולו של מפקד החטיבה שנפצע בקרב

בלילה הראשון של השבוע נפרשו כוחות צה"ל סביב שכונת הטילים וחיילי החטיבות פעלו באינטנסיביות בין הבתים בכדי לסכל את המשגרים ולפגוע ביכולתו של חמאס לירות לטווחים ארוכים. בפעילות קשה זו אירעו מספר סיבוכים בהם נורו טילים אל החיילים ובסך הכולל של אירועים אלו נהרגו 13 לוחמים ועוד כשלושים ואחד חיילים נפצעו ואושפזו לטיפול רפואי בבתי חולים ברחבי הארץ.

בשעה 1:05 נהרגו שבעה חיילי צה"ל כשנגמ"ש עלה באש בעקבות פיצוץ מטען. 25 דקות לאחר מכן אירעה היתקלות בין שני חיילים למחבלים. לוחם גולני נהרג בתקרית. ההיתקלות השלישית אירעה בשעה 5:45, אז נהרגו שני לוחמים בחילופי אש עם מחבלים. בשעה 8:50 נהרגו שלושה לוחמים של גדוד הסיור של גולני, הלוחמים היו בתוך בניין שעלה באש.

עמל החיילים שחירפו נפשם נגד צוררי העם היהודי לא היה לשווא: במהלך הקרבות נהרגו 110 מחבלים והושמדו עשרות אתרי שיגור שהוסתרו בינות לבתים ובתוכם. כמו"כ נתגלו מספר מנהרות משמעותיות בתוככי השכונה, אחת המנהרות מגיעה לעומק של 27 מטרים!

גורם צבאי בכיר אמר: "לפי הערכה, יש מנהרות התקפיות בסג'עייה, מאגרי נ"ט ורקטות. המחבלים הפעילו שם עוצמה. הערכנו שתהיה התנגדות חזקה שם. אנו מכירים עד כה שני ניסיונות חטיפה. 57 אלף חיילי מילואים כבר גויסו, וחלקם משולבים בצוותים הנערכים לרצועה. למה הכנסנו לשם כוחות על נגמ"שים? כי היה צריך גם ציוד להריסת מנהרות וציוד לחימה. חלק מהכוחות הלכו ברגל".

הלחימה העזה בשטח הבנוי בשכונת סג'עייה

הרמטכ"ל: אנחנו לא צריכים למדוד את המשימות שלנו בנפגעים

הרמטכ"ל גנץ אמר הערב כי "שעון ההישגים שלנו בכלל הזירות, כולל גזרת סג'עיה הולך ועולה כל הזמן. אנחנו מעצימים את ההישגים שלנו בכל נקודת זמן. אנחנו מבינים שבלחימה יש נפגעים, ואנחנו יודעים שהתפקיד שלנו הוא לבצע משימות. נמשיך לעשות אותן. לא עומד בפנינו שום מכשול", טען הרמטכ"ל.

"גם תושבי סג'עיה יודעים שהם נפלו קורבן להיערכות חמאס בשטחי לחימה כאלה. צה"ל חזר והבהיר לאורך כל ימי הלחימה הרחיק את האנשים, פיזר כרוזים והודיע הודעות. הפעלנו את העוצמה שלנו בצורה הכי מבוקרת, אך אין לנו שום כוונה לוותר על נחישותנו ולא לעמוד במשימות שלנו. אני מצר על אזרחים שנפגעים, וכואב לי לראות ילדים פגועים ונשים פגועות. אנחנו בני אדם, ואנחנו מבינים את זה ולא רוצים את זה. חשוב שאזרחים יפנו את אזורי הלחימה, כי לכל מקום שחמאס בנה בו תשתית טרור וצה"ל יחליט ללכת לשם – לא יהיה שום דבר שיעצור אותו", חידד.

"אני חושב שאנחנו לא צריכים למדוד את המשימות שלנו בנפגעים. אנחנו מסמנים לעצמנו יעדים ומשימות. אנחנו לא יכולים להסכים שחמאס יעמיד את האזרחים מולנו, ולכן כל מה שעשינו זה להתריע, להתריע ולהרתיע. אין צבאות כאלה שמודיעים בדואר, שולחים כרוזים, יורים ליד, מטלפנים בטלפון ומרחיקים בעשן. בסוף יש משימות. יש לנו חובה מוסרית לעשות כל מה שאפשר להימנע מנפגעים אזרחיים ככל שרק אפשר, ובה במידה חובה מוסרית כלפי אזרחינו להגן עליהם", הסביר רא"ל גנץ.

"לכן אנו נחושים להמשיך להזהיר את האוכלוסייה, ולעשות כל מאמץ בעתיד להימנע מזה. נמשיך להציע עזרה. פתחנו בית חולים שדה לטיפול בפצועים, ואנו מעבירים גם ציוד הומניטרי לתוך עזה. אין מדינות כאלה שתוך כדי שמישהו נלחם בהן – הן מגישות לו עזרה הומניטארית. אני גאה במדינה ובצה"ל, ובאותה מידה נחוש להמשיך", קבע הרמטכ"ל.

יעלון: אם חמאס לא יתעשת- הוא יוסיף ויספוג

שר הביטחון, יעלון, אמר בהצהרה לתקשורת כי "הנופלים וחבריהם פעלו ופועלים כדי להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל. הם נכנסו למערכה כשהם מחויבים, מקצועיים, נחושים ומבינים את גודל המשימה". יעלון סקר את הישגי הפעולה ודיווח כי הלוחמים הצליחו להרוג עשרות מחבלי חמאס וארגוני הטרור האחרים בשטח בנוי ומורכב, ולסכל פיגועי מנהרות, חדירה ושיגורי טילים ורקטות שחמאס תכנן לבצע. "המחיר שאנו משלמים, לדאבון הלב הוא כבד -אמר השר- זהו מחירה הכואב של מלחמה".

bogie-200714-5

"אנו נלחמים נגד ארגון טרור רצחני ששם לו למטרה להרוג בנו, ולא נירתע מהמשך הלחימה בו" הוסיף השר. "חמאס משלם מחיר כבד מאוד, וישלם מחיר כבד מאוד, ואנו נמשיך ונכה בו באופן קשה ביותר. נמשיך להרוג מחבלי חמאס וארגוני הטרור האחרים. נמשיך להשמיד מנהרות, תשתיות טרור, אמצעי לחימה, מרחבי שיגור, טילים ורקטות, מתקני ייצור ונפגע במוסדות שלטון. אנחנו פועלים על פי תוכנית סדורה שתוכננה על ידי צה"ל בהנהגת הרמטכ"ל בני גנץ, ושאושרה על ידי ראש הממשלה, אנוכי ושרי הקבינט.

"חמאס הוא האחראי למתרחש ברצועת עזה. הוא אחראי לכל אדם שנפגע ולכל בניין שקרס. הוא הביא על עצמו ועל עמו את המתרחש כעת, ואם לא יתעשת – יוסיף ויספוג. אנו מצטערים על כל תושב עזה שנהרג לאחר שנקלע לקרב או בעת שהשתמשנו היום באש כדי לחלץ את פצועינו ומתינו.

שר הביטחון העריך בזהירות כי "נכונו לנו עוד ימים ארוכים של לחימה. עלינו לנשוך שפתיים ברגעים הקשים, ולגלות אורך רוח וסבלנות. איננו נשברים ואיננו נרתעים: נמשיך לפעול ביד קשה עד להסרת איום המנהרות וירי הטילים והרקטות. נמשיך לעשות זאת כדי להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל. אנו מודעים למורכבות המשימה ולגודל האחריות על כתפינו"

צילום אילוסטרציה, משהב"ט

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס,ד צריך הרבה רחמי שמים והרבה תפילות, המצב לא פשוט,

יש שני פרקי תהילים בנוגע לחמס פרק י"ח ופרק ק"מ עי"ש ,
ובפרק י,ח כתוב ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם אמחצם ולא יוכלו קום וגו' ואשחקם כעפר וגו' מאיש חמס תצילני.
ה' יעזרנו ועכ,פ נשתדל כולנו להרבות בתפילות ופרקי תהילים, מודים על העבר על הניסים העצומים והנפלאים שבכל רגע ורגע לכל עמו ישראל , ומבקשים על העתיד , ובעזרי"ת יהיה ישועות נשגבות אכי"ר .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture