הדיין הבעלזאי הגר"א יעקובוביץ זצ"ל – גאב"ד וואדקערט

רבי אהרן יעקובוביץ זצללה"ה, גאב"ד וואדקערט השיב היום את נשמתו הטהורה ליוצרה והוא בשנת הפ"ח לחייו • הלוויתו תצא הערב בשעה 20:00 מבית מדרשו ברח' צפניה 38 ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול דחסידי בעלזא בדרכה לחלקת רבני בעלזא בהר המנוחות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ברוך דיין האמת: עדת הקודש של חסידי בעלזא המעטירה ברחבי תבל עטה באבל רבתי. בהיוודע הידיעה המרה והעצובה, על הסתלקותו לשמי רום של מעכקש"ת הגאון הצדיק משיירי כנסת הגדולה רבי אהרן יעקובוביץ זצללה"ה, גאב"ד וואדקערט. שהשיב היום את נשמתו הטהורה ליוצרה והוא בשנת הפ"ח לחייו.

היהדות הנאמנה אבדה עם הסתלקותו רב ופוסק שריד לדור דעה, עובד ה' בסילודין בקדושה ובטהרה, שמדותיו הנפלאות והנאצלות היה עטרה וכתר לראשו.

נולד ביום ט"ז לחודש אדר שנת תרפ"ו בארץ הונגריה בעיר סארוואש, לאביו הגדול כקש"ת הגאון הצדיק רבי שמעון יחזקאל זצוק"ל גאב"ד ור"מ ש. וואדקערט. נין ונכד לכ"ק הרה"ק הסבא קדישא רבי יחזקאל מקאזמיר זי"ע.

בילדותו למד תורה אצל הרה"ג רבי חיים קליין זצ"ל, נכדו של רבי שמעלקא סעלישער זצ"ל בעמח"ס "צרור החיים". לאחר מכן הוסיף והתעלה בתלמודו במיטב הישיבות ביניהם בישיבתו הגדולה והמפורסמת של הגאון הצדיק המפורסם רבי יוסף גרינוואלד בעל ה"ויחי יוסף" זצוק"ל בעיר פאפא. שם המשיך להתעלות בתורה ביגיעה ובשקידה עצומה.

בישיבה זו למד בחברותא יחד עם להבלחט"א כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ מונסי שליט"א ה' ירפאהו ברפואה שלימה, למרות שכ"ק האדמו"ר שליט"א היה מבוגר ממנו כמה שנים. לפני כעשר שנים כשאחד מיוצאי חלציו הגיע לשבות בצילו של כ"ק האדמו"ר שליט"א, כיבדו בכבוד גדול יוצא מהרגיל, תוך שהוא מתבטא כי הוא נוהג כן, כאות הערכה מיוחדת לשותפו בלימודים, וכביטוי על תרומתו והשפעתו הגדולה על אופן לימודו.

הרב יעקובוביץץ 0001

בשנת תש"ז הקים את ביתו עם זוגתו הרבנית הצדקנית תליט"א, בת כקש"ת הגה"צ רבי אברהם צבי אונגער זצוק"ל הי"ד בעל ה"מחנה אברהם" רב וריש מתיבתא קאפאוואר. בניו הרבנים זצוק"ל שמו בו עיניהם ובחרו אותו כחתן עבור אחותם. בעידודו הנלהב ובהמלצת כ"ק מורו ורבו זצוק"ל נגמר השידוך בכי טוב. בליל התקשרות השידוכים, חלמה זוגתו הרבנית הצדקנית תליט"א, והנה היא רואה בחלומה את אביה הגדול זצוק"ל מסתובב ביחד עם החתן הלוך ושוב בחצר ביתה.לאחר שיחה ארוכה עמו, ניגש אליה ואמרה לה: "מזל טוב, אני שמח מאוד מהשידוך שעשית".

כמחצית השנה אחרי נישואיו נסמך להוראה על ידי הגה"צ מקראסנא זצ"ל, והגה"צ רבי עמרם גרינוואלד הדיין מוישיווא זצ"ל.

בשנת תש"ט עלה לארץ ישראל ממחנות הפליטים בגרמניה תוך ויתור קשה על החיים נוחים באמריקנה, וזאת בכדי שיוכל להמשיך ולהסתופף בחצר הקודש בעלזא. הגאון המנוח זצ"ל היה דבוק בכל נימי לבבו ונפשו בכל ימי חייו ברבותיו הק' מבעלזא זי"ע ולהבלחט"א. הירבה להתחמם לאורם בדביקות נפלאה כחד מחסידי קמאי.

כאשר כ"ק מרן אדמו"ר זי"ע ייסד את הישיבה הקדושה דחסידי בעלזא בירושלים, נתמנה בברכתו לשמש כמגיד שיעור בישיבה החדשה. בשנת תשל"ב, נתמנה על ידי כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א שיכהן כראש הכולל המרכזי דחסידי בעלזא בירושלים. עם ייסוד קהל קודש מחזיקי הדת בארץ הקודש. נתמנה על ידי כ"ק מרן שליט"א כדיין ומורה הוראה. במסגרת זו פיקח על השחיטה המהודרת של הקהילה. גדר גדרות והתקין סייגים שהשחיטה תהיה בתכלית ההידור והכשרות כמקדמת דנא.

הרב יעקובוביץץ 0004

הגאון המנוח זצ"ל ניחן בסגולות מיוחדות, אשר כל אחת מהן כשלעצמה היתה דיה כדי להפוך אדם לאישיות נערצת על כולם. הוא כבש את לבבות תלמדיו ומכריו, שאהבוהו אהבת נפש והעריצוהו מאוד. אישיותו הקורנת, נועם הליכותיו, פשטותו ושפלות רוחו ויראתו הקודמת לחכמתו שבערה בעצמותיו היה מן המפורסמות. דיבורו עם הבריות היו בנחת ובכבוד. הוא היה בורח מצל צילה של מחלוקת כמטחוי קשת. מעולם לא העליב שום אדם אפילו בדיבור כל שהוא. היה אציל ופאר המדות והיה מקבל כל אדם זקן וצעיר בסבר פנים יפות בענוה ובפשטות ובכבוד רב. הוא היה חי בצמצום גדול מאוד, העדיף כי רהיטי ביתו יהיו שבורים ועזובים, כדי שיוכל להקדיש את כל כספו לסייע ליוצאי חלציו יחיו.

כל ימיו היה מלומד ביסורים ומכאובים, אותם הסתיר מעיני כל, אפילו מהקרובים אליו ביותר. בתעצומות נפשו היה מראה סבר פנים שוחקות לכולם, גם כשהיה מדוכא בעוגמת נפש.

בתקופה האחרונה של ימי חייו כשהיה מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים, וסבל יסורים עצומים לא התייחס לזה, וכשהיו שואלים אותו אם יש לו יסורים השיב בשלילה.

כמה ימים לפני הסתלקותו בשעה שכבר לא היה לו כח לדבר, ביום אחד פתח את עיניו ואת פיו ופירט את שמות רבותיו שאצלם למד תורה, ושאל: "מי הוא זה האדם שעומד בפתח החדר", ומיד עצם את עיניו והפסיק לדבר יותר….

כאמור, היום נתבקש לישיבה של מעלה, הלוויתו תצא הערב בשעה 20:00 מבית מדרשו ברח' צפניה 38 ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול דחסידי בעלזא בדרכה לחלקת רבני בעלזא בהר המנוחות

יהי זכרו ברוך.

הרב יעקובוביץץ 0002

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התפללתי בוודקערט פעמים רבות ,איזה תפילה משתפכת של ר' אהרון זצ"ל עם כל הרגש ועם כזאת יר"ש שנדיר למצוא בימינו.אני עוד זוכר את אחיו ר' בערל זצ"ל דמות מיוחדת שאין בדורינו וכן את גיסיו ר' משה מנדל הרשטיק זצ"ל ור' יוסף רייכר זצ"ל אנשים עם ניחוח של פעם,פשטות בעבודת ה' בלי חכמות ופשרות.

הגה"צ מוודקערט היה באמת אדם שנדיר למצוא מעולם לא דיבר לשה"ר,תמיד חייך אל הזולת וכיבדו מאוד.לדעתי היום קשה למצוא כאלה אנשים.

ברוך דיין האמת.מי יתן לנו תמורתו ,גאון אדיר בתורה ,יר"ש אמיתי במלוא מובן המילה .אוהב הבריות ומכבדן.אין מילים כמו שהספידו בנו ר' הרשל שגם הוא לא קטלא קניא

ברוך דיין אמת נפלה עטרת ראשינו
הר"ר אהרן זצ"ל היה בן דוד הכי מבוגר במשפחה בנו של אח הכי גדול של אאמו"ר ז"ל נכון שאנחנו נמצאים מעבר לים אבל בלב היינו ביחד. הוא היה מורה דרך לכל המשפחה. מי יתן לנו תמורתו חבל על דאבדין אבל דלא משתכחין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture