עכשיו זה סופי: התיקון לחוק הליבה אושר בקריאה שניה ושלישית

בתום דיון ארוך שנמשך לתוך השעות הקטנות של הלילה השלימה הכנסת את הליכי החקיקה של 'חוק הליבה החדש' • במהלך הדיון נשא סגן שר החינוך, מאיר פרוש, נאום ארוך שבו הפריך אחת לאחת את עלילות 'יש עתיד' באשר לחינוך החרדי • הנאום המלא - בפנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ניצחון מהדהד למפלגות החרדיות: לאחר חודשים ממושכים של ניסוח, הכנה והצבעה בועדות השונות, השלימה אמש הכנסת את התיקון לחוק הליבה. לפנות בוקר התקיימה במליאה ההצבעה על התיקון לחוק (המוכר גם כ'חוק הליבה החדש') בקריאה שניה ושלישית, בסיום ההצבעה הכריז יו"ר הכנסת כי הוא אושר ברוב של 41 מול 28 ח"כים.

משמעות הצעת החוק היא ביטול סעיף 10א' לחוק לימוד חובה, שחייב את כל מוסדות החינוך היסודי בישראל, כולל מוסדות הפטור החרדים, ללמד 11-10 שעות של לימודי מתמטיקה מדעים ואנגלית. במקום זאת, החוק יאפשר לשר החינוך את שיקול הדעת בהחלטה על התנאים לתקצוב מוסדות הפטור. כלומר: המוסדות יוכלו להנות מהתקציב ללא כל דרישה מינימלית.

פרוש משחזר: כך הושג הניצחון החרדי הגדול בסוגיית חוק הליבה

רגע לפני ההצבעה נשא סגן שר החינוך, מאיר פרוש, נאום ארוך שבו הוא הסביר את הסיבה למלחמה של המפלגות החרדיות למען החינוך הטהור, תוך שהוא מפריך אחד לאחד את הכזבים היוצאים מבית מדרשם של אנשי 'יש עתיד'. להלן נאומו המלא:

"אני איש אגודת ישראל ואני כאן במסגרת של יהדות התורה. לפני יותר משבעים שנה, כשאירופה בערה ונחרבה, וגם אישור עלייה היה קשה ליהודי חרדי לקבל בשביל לעלות לארץ, בימים ההם שלא היו אישורים, נתנו אישור אחד לאחד המיוחדים, עבורו ועבור בניו, זה היה הרב מבריסק זצ"ל. הוא עמד בראש הפירמידה של אלה שדגלו ודוגלים בהקפדה מיוחדת, שלא משנים כלום מאז שניתנה התורה בהר סיני.

כשהחלו לדון אחר קום המדינה, והכינו את חוק לימוד חובה, היה זה הרב מבריסק שפעל והשיג את סעיף 5 בחוק זה תחת הכותרת פטור, ויהדות התורה מרגישה מחויבת עם זה לבנו, למשפחתו, לבני קהילתו, שיוכלו להמשיך ללמוד במוסדות פטור בלי מעורבות כלשהי.

חבריי חברי הכנסת, אני רוצה שתדעו, יש כאלה מוסדות פטור שלא מוכנים לקבל כלל תמיכה מהמדינה, ואנחנו מחויבים שלא יאונה להם שום דבר, ושאף אחד לא יתערב להם, זו המחויבות שלנו, להבאתו של הרב מבריסק ומשפחתו לארץ אז, זו הערבות שלנו שנדאג להם לכל מבוקשם. כך אנו מרגישים.

ח"כ עומר בר לב שאל האם יש עבירה ללמוד חשבון, אני רוצה לומר לך, לומדים חשבון במוסדות הפטור, אמר מיקי לוי 'איזו איוולת, לא לומדים לוח הכפל', אני רוצה להגיד למיקי לוי, זה שקר גס, לומדים במוסדות הפטור את לוח הכפל, אבל אנחנו מאמינים שיש מצווה ללמוד כמה שיותר תורה, ולכן את מה שמחויבים לדעת מלמדים גם במוסדות פטור, זה לא שמבטלים הערב את חוק הליבה, היום כאשר נאשר את החוק, אנו נאמר שאלה שלומדים במוסדות הפטור, כשהם לומדים חשבון או עברית או דקדוק, או כל מה שלומדים, זה לא בגלל שהמדינה מחייבת אותם בלימודי ליבה, אלא כי את זה הגאון מווילנה למד, את זה הרמב"ם למד, לכן הם לומדים את זה. איזו מן הסתה להגיד שלא לומדים חשבון? זה שקר גס! לומדים את מה שלמדו לפני מאה שנה, מאתיים שנה, שלוש מאות, שלושת אלפים שנה. לומדים חשבון"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture