"אין הרוגים אבל הפצועים נותרים עם נכות לכל החיים"

הפלסטינים מצביעים על דפוס פעולה חדש של צה"ל: ירי באש חיה באמצעות צלפים לעבר הברכיים • במחנה הפליטים דהיישה מצטטים את דברי רכז שב"כ "לא יפול כאן שהיד - אבל נהפוך אתכם לנכים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפלסטינים טוענים כי בשקט בשקט שינה צה"ל את אופי תגובותיו במהלך הפרות הסדר והאלימות במחנות הפליטים ברחבי יהודה ושומרון, על פי הדיווח, צה"ל שידרג את האמצעים לפיזור הפגנות כפי שנהג להשתמש בארועים מעין אלו, לנשק חי, חד ופוגע הרבה יותר.

על פי הדיווח שנחשף הבוקר ב"הארץ", בחברון ובמספר מקומות נוספים הקימו הפלסטינים לאחרונה "ועדת פצועים", לאחר שנטען כי הצבא מגביר את השימוש באש חיה בעימותים עם מיידי אבנים לא חמושים, ושהפציעות קשות, ובמכוון. לפי הערכות מדובר ביותר ממאה פצועים רק בגדה המערבית בהם קטינים רבים שבשנתיים האחרונות הפך אותם צה"ל לנכים. עם זאת הפלס' עצמם טוענים כי אין עדיין ריכוז נתונים והחלפות מידע שיאשרו כי זו אכן המגמה.

נ' פלסטיני בן 23 שנפצע ברגלו מירי חי לפני יותר משנתיים, רוטן על כך ש"בחדשות אומרים שלא היו הרוגים אלא רק פצועים. אז כולם נרגעים ולא מתארים לעצמם את הסבל שאנחנו עוברים", לדבריו "הרופאים סברו כי יש לקטוע את רגלו, אך הוא התעקש ומצא טיפול שהציל אותה, בגרמניה. הוא עדיין צולע על קב אחד ולא מדבר על הכאבים".

הפלסטינים מסבים את תשומת לב לשלוש פשיטות שבוצעו בעת האחרונה ע"י צה"ל על המחנה שמדרום לבית לחם, שהסתכמו בכמה מעצרים אבל בעיקר ב–15 פצועי ירי שמצבם קשה. פציעתם באה לידי ביטוי בריכוז פציעות באזור הברך, כאשר חלקם יוותרו נכים כנראה לכל חייהם.

על פי הדיווח "הפצועים מדברים ברהיטות על תרופות לדילול דם ומשככי כאבים וסוגי ניתוחים. הם מספרים על חודשים ארוכים בהם לא יכלו לנוע בכוחות עצמם, על שרירים שהתרופפו ונחלשו, על הגעגועים לדרוך עצמאית על הרצפה. יש שראו את הצלף מכוון לעברם, ולידו קצין, הם מספרים. יש שהבחינו בטלסקופ שעל הרובה, יש שראו שהצלף נעזר בחצובה. יש מי שמניחים כי ירה בהם צלף שהיה על הבניין הגבוה מחוץ למחנה.

ישנם גם מי שנותחו וטופלו בבית החולים ונעצרו מיד לאחר הניתוח, או לפני הניתוח השני, ונדונו לכמה חודשי מאסר ותשלום קנס.

מוחמד בן 19 מדהיישה משחזר: "מיד אחרי שהכדור פגע בי, הרגל שלי התנדנדה כמו נייר", מאחוריו שבעה ניתוחים והוא עדיין הוא אינו דורך על כף רגלו. הוא מספר שהחיילים ירו במי שניסה לחלצו.

צעיר נוסף מתקוע מציין את מה שתיאר הרופא: "הכדור מתנהג כמו פרפר. מסתובב בתוך הרגל, הורס מה שהורס, ויוצא. מתעדי הפציעות בחברון נתנו דימוי אחר: מקדחה".

במחנה הפליטים דהיישה למשל, מפנים אצבע מאשימה לכיוונו של רכז שב"כ שפעל בקרב צעירים במחנה, אותו סוכן המכונה לטענתם "קפטן נידאל" לקח באופן אישי את העובדה שזהותו נחשפה ע"י מספר צעירים שהפנו לו עורף וזוהי נקמתו משוכנעים שם.

במחנה מספרים שבחקירות, בשיחות טלפון ובביקורים בבתים אומר קפטן נידאל לצעירים: "כאן לא ייפול שהיד, אבל כולכם תלכו על קביים". כאשר המשמעות היא אחת, "נעשה מכם נכים".

גם בכפר הערבי 'תקוע' מצטטים התושבים את דבריו של רכז שב"כ באזור כמי שהתבטא בפני הצעירים כשהוא מזהיר כי במידה והפרות הסדר לא יפסקו וימשיכו להתעמת עם חיילים "נהפוך אתכם לנכים".

מהשב"כ נמסר בתגובה במענה לפניית "הארץ" בנושא, כי "במסגרת פעילותם של רכזי השב"כ לשם שמירה על ביטחון האיזור והגנה על תושביו מפני איומי טרור, הם מקיימים שיח שוטף ויום יומי עם תושבי האזור. הטענות שהועלו בפנייתכם נבדקו ונמצא כי הן משוללות כל יסוד".

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל באיו"ש פועלים על פי הוראות הפתיחה באש, שלא חל בהם שינוי לאחרונה. כל ירי שמבוצע מדווח למפקדים. ככלל פעילות כוחות צה"ל במחנה דהיישה מלווה לרוב בהפרות סדר אלימות וזריקות מטענים לעבר הכוחות. בשני האירועים המוזכרים בכתבה, כוחות צה"ל נכנסו למחנה הפליטים דהיישה לצורך ביצוע מעצרים. במהלך הפעילות נזרקו מטענים לעבר הכוח, והתפתחו הפרות סדר אלימות, אליהם הגיב הכוח באמצעים לפיזור הפגנות וירי רוגר. בבירור הראשוני לא נמצא אימות לטענות על התנהלות חריגה של הכוחות, אך הן תבדקנה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן יאבדו כל אויבך ה'…

כל הכבוד מצוין אולי כך הם ילמדו.

פתרון פשוט: תתרחקו מהפרעות סדר. תעלו דרגה ואל תתנו לחבריך להתחיל בהם. תנסו, לא תתחרטו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture