עידן טראמפ באירופה? ועידת רבני אירופה: טייאני כנשיא הפרלמנט האירופי טוב ליהודים

אנטוניו טייאני ששימש כמ"מ וסגן נשיא הפרלמנט האירופי נבחר אתמול לכהן כנשיא הפרלמנט • ב'ועידת רבני אירופה' מברכים; 'טייאני הוא ידיד אמת ואוהב ישראל והצהיר לא אחת שילחם ללא פשרות על הזכות לחיות ביבשת אירופה כיהודים – 'היהודים היו והינם חלק חשוב ביותר מההיסטוריה, מההווה ומעתידה של אירופה' וכי יבלום כל יוזמת חקיקה נגד הזכויות הדתיות של היהודים • צילום: אלי איטקין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מר אנטוניו טייאני מי ששימש בשנים האחרונות כמ"מ וכסגן ראשון לנשיא הפרלמנט האירופי נבחר אתמול לכהן כנשיא הפרלמנט האירופי. טייאני איש ימין מרכז הביס את יריבו איש השמאל בפער משמעותי והוא יכהן כנשיא הפרלמנט בשנתיים וחצי הקרובות. טייאני שיחליף את מר מרטין שולץ שכיהן שתי קדנציות רצופות נבחר בסבב רביעי בהליך בחירות שבו השתתפו כ 700 מחברי הפרלמנט ע"י 'דיל' מבריק שנשמר בחשאיות ובמסגרתו הסירו שני מועמדים משמעותיים ברגע האחרון את מועמדותם. גוש השמאל ספג מכה קשה שכן מאתמול מכהנים בשלושת התפקידים החשובים במוסדות האיחוד האירופי אנשי הימין השמרני; נשיא המועצה דונלד טוסק, נשיא הנציבות ז'אן קלוד יונקר, והנשיא החדש של הפרלמנט טייאני.

אנטוניו טייאני (63), עיתונאי יליד רומא בוגר לימודי משפטים היה דוברו של סילביו ברלוסקוני שכיהן כראש ממשלת איטליה. ומאוחר יותר החל בקרירה במוסדות האיחוד האירופי.

אנטוניו טייאני ועידת רבני אירופה (5)

ב'ועידת רבני אירופה' מברכים על הבחירה. נשיא הועידה ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי טייאני הנו ידיד אמת ואוהב ישראל וכי במעשיו ובהצהרותיו הוכיח כי 'טייאני טוב ליהודים'.

כזכור, בנאומו בפני חשובי רבני ודייני אירופה וראשי ארגונים יהודיים משלושים ושניים מדינות משתתפי 'ועידת רבני אירופה' בטולוז אמר טאיאני כי 'הילדים שנהרגו בטולוז, נרצחו מאותה סיבה שנרצחו היהודים לפני שבעים שנה כאן באירופה. הכפלת האירועים האנטישמיים ל 851 מקרים ב 2014, בהשוואה לשנה שקדמה לה, חייב להביא אותנו להילחם בנחישות נגדה ולגדוע באיבה כל תופעה שכזו. אנו בפרלמנט האירופי נילחם על הזכות לחיות כאן ביבשת כיהודי. אנו מכבדים את מצוות הדת ונילחם ללא פשרות על הזכות הזו'. עוד אמר טייאני כי 'היהודים היו והינם חלק חשוב ביותר מההיסטוריה, מההווה ומעתידה של אירופה וכי ימשך שיתוף הפעולה בין מוסדות האיחוד האירופי לרבני 'ועידת רבני אירופה' ונציגיה בבלימת כל יוזמת חקיקה נגד הזכויות הדתיות של היהודים ובמלחמה באנטישמיות'.

נציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי ורבה של בלגיה הרב אברהם גיגי אמר כי טייאני גם יאזן את היחס של הפרלמנט האירופי כלפי ישראל ; 'הוא ידיד אמת של העם היהודי'. הרב גיגי אמר כי טאיאני היה מיוזמי הועידה המיוחדת שהתכנסה לפני כחודשיים בבית האיחוד האירופי לדיון מעמיק על 'עתיד הקהילות היהודיות באירופה' שבמסגרתו נשא דברים נוקבים נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט והשתתף בקביעות באירועים בביהכ"נ הגדול בבריסל.

כזכור בדיון אמר טייאני כי 'עפ"י נתוני הסוכנות היהודית בשנת 2015 עזבו את אירופה 10.000 יהודים. כ 8000 מהם מצרפת. פי שניים מב – 2014. זו לצערנו כתוצאה של אוירה של שנאה בלתי נסבלת ליהודים. ב- 1991 מנתה האוכלוסיה היהודית באירופה 2 מיליון יהודים וכעבור עשור; 1.4 מיליון. איבדנו 600 אלף יהודים באירופה. אירופה ללא יהודים לא תהי' אירופה – הצהיר טייאני.

במסיבת העיתונאים שקיים בתום הועידה אמר טאיאני כי פני האנטישמיות מרובים, אבל הוירוס הוא אחד. 'המשלים עצמם שאירופה מחוסנת טועים טעות קשה. אין ביטחון אם אנחנו מתקשים לראות שהאנטישמיות חיה ונושמת בתוכנו. דוקא כאן באירופה במקום שרדיפות ואפליות חיסלו כל זכר ליהדות, זו הסכנה הגדולה לאירופה, להתרושש מההיסטוריה והתרבות היהודית על ידי הגירה איטית של יהודי אירופה, ונגד הסיכון הזה אנחנו חייבים להיות מאוחדים וממוקדים'.

אנטוניו טייאני ועידת רבני אירופה (1) אנטוניו טייאני ועידת רבני אירופה (2) אנטוניו טייאני ועידת רבני אירופה (3) אנטוניו טייאני ועידת רבני אירופה (4) אנטוניו טייאני ועידת רבני אירופה (5) אנטוניו טייאני ועידת רבני אירופה (6) אנטוניו טייאני ועידת רבני אירופה (7)

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עם כל זה – חשוב לזכור "אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture