באיראן מתרברבים ובישראל מופתעים: רוב הטילים לא פגעו במטרות

יועץ לשר החוץ האיראני אמר אחרי מתקפת הטילים הנדירה בסוריה כי "ישראל היא האויב המרכזי ועליה לדאוג. אני סבור שהיא הבינה היטב את המסרים של הטילים" • בצה"ל מופתעים מרמת חוסר ההצלחה של השיגור: רוב הטילים לא פגעו ביעדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

(בוידאו: שיגור הטיל האיראני)

חוסיין שייח׳ אסלאם, יועצו של שר החוץ האיראני מוחמד זריף, התייחס היום (שני) בשיחת טלפון לערוץ הלבנוני "אלמיאדין" המקורב לשלטונות באיראן לשיגור טילים ארוכי טווח שביצעו במדינתו אמש כנגד בסיסי דאע"ש בסוריה. "ישראל היא האויב הבסיסי שלנו. על ישראל לדאוג, אני סבור כי הם הבינו את המסר", אמר.

בראיון לרשת אל-מיאדין, שמזוהה עם חיזבאללה, אמר אל-איסלאם: "אנחנו פוגעים בטרוריסטים בלבד, ועל המדינות שתומכות בהם לדעת מה המשמעות של השימוש בטילים האלה". הוא הדגיש כי "הנוכחות של האמריקנים באזור לא חוקית, ועליהם לעזוב את סוריה במוקדם או במאוחר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים בישיבת הסיעה של הליכוד: "יש לי מסר אחד לאיראן, אל תאיימו על ישראל". יום אחרי המתקפה האיראנית בסוריה אמר נתניהו: "אנחנו עוקבים כל הזמן, צה"ל וכוחות הביטחון שלנו, על הפעילות של איראן במרחב. הפעילות הזו כוללת גם ניסיונות להתבסס בסוריה וכמובן להעביר נשק לחיזבאלה, אנחנו עוקבים אחרי המעשים שלהם ואנחנו עוקבים אחר המילים שלהם".

(בוידאו: תיעוד הפגיעה בסוריה)

על פי ההערכות, טיל אחד ששיגרו "משמרות המהפכה" לעבר מזרח סוריה פגע במטרה, טיל נוסף פגע באזור המטרה, וארבעה טילים נפלו בדרכם אל היעד. גורמים בישראל העריכו הבוקר כי מדובר בטיל קרקע-קרקע מסוג "זולפיקאר", הנורו לטווח של כ-700 ק"מ. מדובר בטיל חדש, בעל דיוק של עשרות מטרים, אך שטווחו אינו מסוגל להגיע לישראל.

ההערכה בצה"ל היא כי שבעה טילים שוגרו מאיראן. בין שניים לשלושה נפלו בעיראק ובין שניים לשלושה טילים נוספים לא פגעו ביעדים. גורמים בצה"ל אמרו כי הם מופתעים מרמת חוסר ההצלחה של התעשייה האווירית באיראן. האיראנים אמרו כי שיגרו שישה טילים למרחק של עד 700 ק"מ וכינו את המתקפה "מוצלחת", אך "מוגבלת".

//www.jdn.co.il/news/world_news/850670

מאיראן, דרך שמי עיראק ועד בניין קטן בסוריה. את הדרך הזו עברו הטילים הבליסטיים הראשונים זה 30 שנה ששיגרה איראן שלא בניסוי. היעד היה בסיס דאעש בדיר א-זור שבסוריה, ולפי מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה מזל"טים ששוגרו לאזור התקיפה העבירו את תמונות המטרה וצילמו בשידור חי את הפגיעה המדויקת של הטילים במבנה.

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה אמיר עלי חאג'י זאדה מסר היום כי המזל"טים שצילמו את הפגיעה שוגרו לאזור התקיפה מפרברי דמשק. לדבריו, מתקפת הטילים היא "מסר לאויבים שטהרן היא לא לונדון או פריז". הוא אף איים בתגובה קשה שבעתיים, אם דאעש יפעל שוב. לפי התקשורת האיראנית הטילים – מסוג זולפאקר – חצו את עיראק בדרך ליעדם. לפי חאג'י זאדה, "שיגור טילים למרחק של 600 עד 700 ק"מ ממערב איראן אל בניין קטן בסוריה מראה את היכולת של איראן, ואת היכולות המודיעיניות שלה".

בהודעת משמרות המהפכה אתמול הוזכר האיום בנקמה על הפיגוע הכפול בטהרן, והוסיפו כי "למען מטרה זו ביצעו משמרות המהפכה לפני זמן מה תקיפות טילים על מרכזי פיקוד של טרוריסטים, אזורי כינוס, אתרים לוגיסטיים ומפעלים לייצור מכוניות ממולכדות באזור דיר א-זור, במזרח סוריה". המתקפה התרחשה שעות לאחר שהמנהיג הרוחני העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, הזהיר כי איראן "תסטור בפני אויביה" כהוקרה למשפחות הקורבנות, ובהם אלו שנהרגו בסוריה ובעיראק.

דאעש לקח אחריות על הפיגוע הכפול שאירע ב-7 ביוני – בבניין הפרלמנט בטהרן ובמתחם קבר חומייני. בפיגוע המשולב נרצחו 17 בני אדם ונפצעו 50 איש. השלטונות בטהרן מסרו כי מבצעי המתקפה הם אזרחים איראנים, בהם גם אישה. בסך הכול נעצרו מאז המתקפה כמה עשרות חשודים ושר המודיעין האיראני טען כי כוחות הביטחון חיסלו את מתכנן הפיגועים.

//www.jdn.co.il/video/850607

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הטילים לא פגעו כי רוב האחראיים לא התייצבו בעמדותיהם לפקח על שיגור הטילים.
הם היו עסוקים באכילת טורטיות בשירותים, כפי המנהג בחג הרמדאן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture