השר בנט: אסור לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות חיילינו

שר החינוך מדגיש בעקבות הדיווחים על משא ומתן לשחרור מחבלים בתמורה למידע על הישראלים והחיילים המוחזקים ברצועת עזה כי ‏יש להגביר את הלחץ ולהכאיב לחמאס כך שלא ישתלם לו להמשיך להחזיק הגופות, אך אין לשחרר בתמורה מחבלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אסור לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות חיילינו". הצהיר היום שר החינוך נפתלי בנט, החבר בקבינט המדיני – ביטחוני, בתגובה לדיווחים על מו"מ מול חמאס. לדברי בנט, ‏"יש להגביר את הלחץ ולהכאיב לחמאס כך שלא ישתלם לו להמשיך להחזיק הגופות. ‏חטיפה צריכה להיות נטל ולא נכס.

יו"ר הבית היהודי הוסיף: "צריך לדעת: מחבלים ששוחררו בעיסקת שליט חזרו ורצחו יהודים רבים. יחיא סנוואר, מנהיג חמאס ורב-מרצחים, שוחרר גם הוא בעיסקת שליט, ועסוק כולו בתכנון רצח יהודים. עם כל הכאב, עלינו לעמוד חזקים". זהבה שאול, אימו של החייל הנעדר אורון שאול, מסרה בתגובה: "אם זה היה הבן שלו, הוא גם היה מדבר ככה?".

על פי פרטים חדשים שפורסמו מפי מקורות פלסטינים, מפגש המו"מ האחרון הסתיים אתמול בקהיר שבמצרים בסביבות השעה 21:10 ללא הסכם ותוצאות, למרות שנרשמה אופטימיות זהירה בחמאס – שם קיוו שהשיחות יסתיימו כבר במהלך סוף השבוע. השיחות הסתיימו ללא הסכם וגם ללא המשך ודאי, לאחר שלא נקבע מועד למפגש נוסף.

מהשיחות עולה כי המתווה של חמאס הוא שחרור אסירות פלסטיניות, שחרור הקטינים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל ושחרור 58 משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש – כל זאת תמורת מידע על הגופות של אורון שאול והדר גולדין ז"ל ומצבם של הישראלים הנוספים שנמצאים בעזה, כגון קלטת וידאו שמבהירה מה מצבם.

בשלב זה לא ידוע מה הייתה התשובה הישראלית למתווה של חמאס. על פי הדיווח בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, העסקה – אם תסוכם – תבוצע תוך שלושה חודשים: בשלב זה יושבו גופות החיילים וגם האזרחים. בחמאס אומרים שהמחיר בשלב זה יהיה כבד: שחרור מרואן ברגותי, אחמד סעדאת ואחרים.

משפחותיהם של אורון שאול ואברה מנגסיטו אומרות כי לא קיבלו פרטים מגורמים רשמיים בנושא. אתמול התייחסה גם משפחת גולדין לדיווחים: "במהלך שלוש השנים האחרונות ידענו הרבה סבל ואכזבה בכל הנוגע להשבתו של בננו ואחינו הדר חזרה לישראל ולחיק המשפחה. אנו כמשפחה לא קיבלנו כל דיווח מגורם ישראלי רשמי על מגעים כלשהם ולכן אנו ממשיכים לשאת תפילות לשובו של הדר. אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לשכנע את ממשלת ישראל לשנות את המשוואה ולהפוך את האחזקה בחיילי צה"ל ובאזרחי ישראל מנכס לנטל עבור חמאס".

משפחתו של אורון שאול הגיבה גם כן ואמרה: "נחשפנו להתפתחות בעקבות הפרסומים בתקשורת בלבד ואין אנו יודעים כלל באם מדובר באינפורמציה נכונה". במשפחה קראו לנתניהו להשיב את בנם מעזה – ולמעשה הבהירו כי לא עודכנו על ידי כל גורם רשמי בישראל על השיחות עם חמאס.

במשפחת שאול הוסיפו: "בשבועות הקרובים אזרחי ישראל יציינו שלוש שנים למבצע צוק איתן אך עבורנו המבצע לא הסתיים ומאז חיינו הפכו לגיהנום. אנו פונים לרה"מ- אל תפקיר את סמ"ר אורון שאול לוחם גולני בשבי החמאס. כמו שידעת לשלוח אותו על נגמ"ש להגן על אזרחי ישראל כך תדע גם להשיב אותו הביתה".

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו: "נחשפו לידיעה על המגעים אבל ברצוננו להבהיר שאין לנו שום עדכון מגורם ממשלתי שמעדכן אותנו, אז אין לנו כרגע מה להגיד בסוגיה. אנחנו מצפים ומתפללים שהממשלה תדאג ותעשה הכל כדי להשיב את השבויים והנעדרים לחיק משפחתם". אמו, אגרנש מנגיסטו, הוסיפה: "שלוש שנים שלא ראיתי את הבן שלי, אני רוצה לראות אותו ובוכה יום וליל. אני מבקשת להחזיר אותו, בבקשה תחזירו לי את הבן. כבר אין לי כוחות, אני עייפה והמצב בבית לא פשוט. אני מנסה לעבוד תוך כדי ולא מצליחה".

מקורות בחמאס ששוחחו עם העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" טוענים כי הארגון קרוב מאוד להשלמת "עסקת מידע" עם ישראל, שאמורה להביא לשחרור אסירים מהכלא הישראלי ובהם משוחררי עסקת שליט שנעצרו. לדברי המקורות, העסקה הנרקמת דומה ל"עסקת הוידאו" בשנת 2009, במסגרתה ישראל שחררה 20 אסירות תמורת סרט וידאו בן דקה המתעד את גלעד שליט בשבי. עד כה לא התקבל כל אישור רשמי לדיווח. באשר לזהות המתווך – לא מדובר במתווך אחד. "יש תיווך של הרוסים והמתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזה"ת, ניקולאי מילדינוב, והמצרים", נטען.

חמאס בלחץ ומפעיל לחץ פסיכולוגי על גב הנעדרים הישראלים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לגברת זהבה שאול
עם כל הכבוד לך, לכאב שלך ולגופת בנך, האם היית רוצה שחמאס יחזירו את גופת בנך תמורת מחבל שישתחרר מהכלא וירצח יהודי? או כמה יהודים?
האם גופת בנך חשובה מחיי יהודים?

אני לא מתיימר לשאול שאלות את גברת זהבה שאול, אין לנו את היכולת לאמוד בכלל את עוצמת הכאב של ההורים כדי שננסה לשאול או לענות תשובות,
אבל וודאי שנושא כזה עד כמה שצריך לשקול ברגישות לא שייך לנהל משא ומתן וכדו' ולהפעיל רגש כאשר הנושא הוא חיים ממש של אנשים אחרים ובוודאי שכאשר ישתחררו הנבלות האלה מהכלא הם יחזרו לעסוק בטרור ושוב יהיו עסקאות של שבויים או גופות בגללם ,
ואם לא יהיה אף פעם משא ומתן על גופות ושבויים לא יהיה להם שום מוטיבציה לעשות דברים כאלה בהמשך גם אם זה יעלה במחיר של כמה נפשות יקרות מישראל זה עדיף מאשר שזה יהיה מצב קיים שמדי פעם חוטפים חיילים וכדו',
אני רק ידגיש שוב שזה לא נובע מזלזול חס ושלום לחיילינו אלא הפוך מדאגה לכולנו,
וה' הטוב ישמור בעדינו אמן

נראה מה היה אומר בנט אם זה היה בנו

בנט יקר
ולתת את הכותל לרפורמים כן מותר? תתחיל לשבת בכיסא שלך בשקט במקום לעשות שערורויות במדינת היהודים

לגברת שאול היקרה! העַם עִם כאבך! אך אם זה היה הבן שלך שיירצח ח"ו מהמחבל המשוחרר גם היית מדברת כך?

יש כאן סיאוטציה לא אפשרית: אי אפשר רגשית לבוא בויכוח עם משפחות שכולות, שאין גבול לכאבם, וצריך כל הזהירות המקסימלית, אך מצד שני אי אפשר לגרום לשְכוׁל נוסף!
מכל מקום אני חוזר בי ומבקש סליחה על חוסר העדינות בנוסח תגובתי הקודמת.

לכל המגיבים לגב' שאול
תתביישו לכם
יש מצבים שלא מדברים מהשכל
אלא נותנים כבוד לאדם שאיבד את היקר מכל בהגנה על עם ישראל
והמשכיל בעת ההיא ידום !!!!!!!!!

ל"מבין עניין" – יש הבדל בין לתת כבוד למשפחה שכולה לבין לאפשר לרוצחים להסתובב חופשי, אתה לא חושב כך???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture